Gerco Schröder spant kort geding aan tegen Rabobank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:57

Yontheke schreef:
Ik kan hem geen ongelijk geven..

Ik wel. Het is niet zijn paard toch?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:25

wat heeft die Visser er toch een bende van gemaakt....

PaysBas

Re: Gerco Schröder spant kort geding aan tegen Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:41

Hoe verloopt het nu voor het paard London zelf? Wie houdt zijn conditie op peil?

Gerco heeft met zijn 2 broers een stal btw in Tubbergen [dacht ik ] opgericht.
Dus qua werk is er wel wat te doen. Hoeveel is natuurlijk de vraag.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:06

@PaysBas - Hij mag de paarden wel thuis rijden, alleen niet op wedstrijd.
Paspoorten zijn afgepakt dus hij mag ze niet vervoeren/uitbrengen.

Hopelijk kan hij toch een regeling treffen met de rabobank, snap dat dit geen boost voor zijn carrière zal zijn...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:09

Ik hoop inderdaad dat er een regeling getroffen kan worden wbt starten !

Een schuld van 300 miljoen :') ik zou in een hoekje gaan zitten huilen.. 300 miljoen.. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:17

Evelijn schreef:
Hij mocht toch eerst wel starten van de Rabobank... maar dat is teruggedraaid omdat er toch niet aan de afspraken werd voldaan door Eurocommerce...
London is nu ook niet echt van de Rabobank want daar gaat het juist om... omdat Visser het lekker ingewikkeld heeft gemaakt is nu niet geheel duidelijk van wie er recht heeft op de paarden... en daarom is er ook beslag gelegd... dan mag je het niet meteen het gaan gebruiken (als in onder Rabobank London wedstrijden laten rijden)

Dit klopt inderdaad.
Hij kán niet starten onder de naam rabobank London oid puur omdat het paard niet van de rabobank ís. Ze hebben alleen beslag gelegd. Dat heeft niks te maken met eigenaarschap en de Rabo heeft er dus ook niks over te zeggen hoe of wat er gestart wordt. Ze hebben puur de paspoorten in beslag genomen omdat er zoveel gerommeld werd en doorgesluimerd. En ja, gevolg daarvan is dat doordat het paspoort ingenomen is er niet meer gestart kan worden.

Maar dat had Dhr Visser zich van te voren moeten bedenken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:17

NonaWen schreef:
Ik hoop inderdaad dat er een regeling getroffen kan worden wbt starten !

Een schuld van 300 miljoen :') ik zou in een hoekje gaan zitten huilen.. 300 miljoen.. :')

300 miljoen is alléén de rabo he ;) ING en ABN staan ook nog in de rij.
Totale schuld is maarliefst 650 miljoen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:32

xSaarSaar schreef:
@PaysBas - Hij mag de paarden wel thuis rijden, alleen niet op wedstrijd.
Paspoorten zijn afgepakt dus hij mag ze niet vervoeren/uitbrengen.

Hopelijk kan hij toch een regeling treffen met de rabobank, snap dat dit geen boost voor zijn carrière zal zijn...

Nee, vind ik niet. Waarom wel bij hem, maar niet bij anderen?

Gerco moet niet zo zeuren. Paarden zat, en als ie lief is mag hij wel op die van mij rijden :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:55

cp112 schreef:
Evelijn schreef:
Hij mocht toch eerst wel starten van de Rabobank... maar dat is teruggedraaid omdat er toch niet aan de afspraken werd voldaan door Eurocommerce...
London is nu ook niet echt van de Rabobank want daar gaat het juist om... omdat Visser het lekker ingewikkeld heeft gemaakt is nu niet geheel duidelijk van wie er recht heeft op de paarden... en daarom is er ook beslag gelegd... dan mag je het niet meteen het gaan gebruiken (als in onder Rabobank London wedstrijden laten rijden)

Dit klopt inderdaad.
Hij kán niet starten onder de naam rabobank London oid puur omdat het paard niet van de rabobank ís. Ze hebben alleen beslag gelegd. Dat heeft niks te maken met eigenaarschap en de Rabo heeft er dus ook niks over te zeggen hoe of wat er gestart wordt. Ze hebben puur de paspoorten in beslag genomen omdat er zoveel gerommeld werd en doorgesluimerd. En ja, gevolg daarvan is dat doordat het paspoort ingenomen is er niet meer gestart kan worden.

Maar dat had Dhr Visser zich van te voren moeten bedenken.

Jammer, jammer. Dacht zo'n mooie oplossing bedacht te hebben maar dat kan dus niet.

Hoe kan de Rabobank de paspoorten innemen terwijl ze geen eigendomsrecht hebben maar beslaglegging? Weet iemand hoe dat in elkaar steekt?

Pfff 650 miljoen schuld, dat is een beetje teveel om te bevatten zeg.

Hoop dat uiteindelijk de paarden goed terecht komen en natuurlijk dat Schröder wat leuks te rijden houdt of vind.
Voor alle betrokkenen (ook de mensen die met de paarden niets te maken hebben) is dit natuurlijk een hele zware dobber.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:58

eenitraM schreef:
Yontheke schreef:
Ik kan hem geen ongelijk geven..

Ik wel. Het is niet zijn paard toch?

Ik doelde op het gebied dat dit zijn sportcarrière schaadt, en dit is toch wel zijn bron van inkomsten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:00

Yontheke schreef:
Ik doelde op het gebied dat dit zijn sportcarrière schaadt, en dit is toch wel zijn bron van inkomsten.

Ik denk niet dat hij het verdiende wedstrijdgeld in zijn zak steekt := Als dat zo zou zijn had hij zelf London wel opgekocht.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:06

eenitraM schreef:
Yontheke schreef:

Ik denk niet dat hij het verdiende wedstrijdgeld in zijn zak steekt := Als dat zo zou zijn had hij zelf London wel opgekocht.

Dat is waar, maar nog steeds verdient hij nog wel zijn geld met zijn sport en laat London nu net zijn beste paard zijn :D
Hij kan moeilijk alleen over de hindernissen gaan springen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:00

Dat paard, en alle andere paarden van Eurocommerce worden gewoon verkocht door de curator hoor. Net als alle andere zaken van Eurocommerce. Jammer maar helaas voor Gerco. Ik zou mn tijd steken in het zoeken naar een andere topper ipv op London te hopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:01

Rowdine schreef:
Dat paard, en alle andere paarden van Eurocommerce worden gewoon verkocht door de curator hoor. Net als alle andere zaken van Eurocommerce. Jammer maar helaas voor Gerco. Ik zou mn tijd steken in het zoeken naar een andere topper ipv op London te hopen.

Pas als de rechter uitspraak heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:20

_San87_ schreef:
Rowdine schreef:

Met een schuld van over de 600 miljoen gaan al die paarden de deur uit hoor, geloof mij maar ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:16

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:

Met een schuld van over de 600 miljoen gaan al die paarden de deur uit hoor, geloof mij maar ;)

Pás als de rechter uitspraak heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:50

Ik kan wel lezen wat je typt hoor, mankeer niks aan m'n ogen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:34

Allemaal lief leuk en aardig. Gerco mag het paard wel stallen, nieuwe schoenen geven en voorzien van goede voeding, ondertussen heeft hij de "eer" om het paard lekker te blijven trainen en uit welke portomonnee komt dit dan? Eigen zak van Gerco? Rabobank? Visser??

Geen enkele buitenstaander kan hier een eerlijk oordeel over vellen, we kennen halve verhalen en of dat waarheden zijn?

Vind het persoonlijk erg sneu voor Gerco, heeft ie een topper op stal mag die er enkel naar "kijken"
Visser tja zakenmannetje/ schurkje. Rabobank? deels gedupeerde deels eigen schuld had ook eerder in kunnen grijpen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:09

Jeetje wat lastig zeg! Denk dat ie 300 miljoen er ook niet even zo is, dus hoop dat ze snel een oplossing vinden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:28

Rowdine schreef:
Ik kan wel lezen wat je typt hoor, mankeer niks aan m'n ogen.

Ik bedoel er dus mee te zeggen dat dat nog wel een tijdje kan gaan duren. Eerst moet de rechtszaak nog gaan lopen, eventuele hogere beroepen. De Rabo kan London dus niet zomaar verkopen, het is geen executoriaal beslag.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:33

eenitraM schreef:
Yontheke schreef:

Hij krijgt een bepaald percentage van het gewonnen geld. De rest gaat naar Visser.

Ondertussen mag hij de paarden thuis blijven rijden, maar ze mogen niet op wedstrijden.
De conditie gaat dan wel niet achteruit, de waarde van de paarden gaat zo wel naar beneden.

En hij zit inderdaad bij zijn 2 broers in het bedrijf (bwg stables) maar grotendeels rijdt hij nog bij/voor Eurocommerce.
Maar volgens mij is bwg meer gedoeld op het trainen en doorverkopen van paarden (weet ik niet zeker).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:06

PercyLeen schreef:
En hier wordt gezegd dat Gerco helemaal niks aanspant maar dat het is gebeurd vanuit Eurocommerce ;)

http://hippischtwente.nl/?pagina=springen&id=3197

Als Gerco verstand heeft laat ie dat zooitje achter zich..Gisteren werd de Quote 500 besproken op 1 vandaag en daar werd ff uit de doeken gedaan wie Visser was..2 dagen bajes en verdacht van oplichting met bijna 700 miljoen in het rood.. :(:)

Citaat:
Schuldeisers Eurocommerce krijgen hun zin

Andere tijden, zelfde trucs. In geval van nood grijpt de mens altijd terug naar beproefde reddingsmiddelen. Dat is wat het bankenconsortium onder leiding van Rabobank op het moment doet in het hoofdpijndossier Eurocommerce. Door een slimme zet gaat de inboedel van de failliete stenentoko binnenkort in de onderhandse verkoop.

bron
http://www.quotenet.nl/biz/schuldeisers ... un-zin.php

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:17

Voor een ruiter is het natuurlijk erg frusterend , je wint een leuk prijsje met een aardig paard , vervolgens mag je wel met hem starten dan weer niet dan weer wel enz enz . Laten we wel wezen , het is Gerco`s uithangbord om ook te kunnen starten met andere ( jongere ) paarden .

Gerco , succes .

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

wat ik nog steeds niet snap, hoe die man zoveel in de schuld heeft kunnen komen?

als bank ga je je conclusies toch wel eerder trekken als het alsmaar oploopt, dan zorg je er niet voor dat je rond de 650 miljoen euro in de schuld komt?

rabobank is net zo fout bezig geweest, die hadden veel eerder kunnen ingrijpen. :)