Velswijk krijgt wijk voor paardenliefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Velswijk krijgt wijk voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:27

kijk als je je paard op een pensionstal hebt staan en het staat je niet aan, dan is het simpel dan verkas je je paard..maar stel je hebt daar ook een huis..dan (ben je uiteraard vrij om je paard toch te verplaatsen..maar dan heeft het ook geen nut gehad om daar te wonen en voor de voorzieningen te betalen). Nee dan heb ik liever eigenhuis + eigen grond

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:39

In Velswijk? :D Die wijk word dan groter dan ut dorp zelf! Jammer dat ik niet meer in Vorden woon, dan was ik vast verhuisd. Gezellig, allemaal paardenvolk bij elkaar. Kunnen we vast een eigen soap beginnen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:40

Splinterz schreef:
In Velswijk? :D Die wijk word dan groter dan ut dorp zelf! Jammer dat ik niet meer in Vorden woon, dan was ik vast verhuisd. Gezellig, allemaal paardenvolk bij elkaar. Kunnen we vast een eigen soap beginnen ;)

'Ik praat niet meer met je, doe het maar via de advocaat }> '

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:47

En het ergste is nog.. de achterhoekers (incl ikke) klagen altijd over de westerlingen die 'onze' kant op komen. Wat denken ze nou, dat een gemiddeld gezin uit Zelhem oid die kant wel op gaat omdat dochterlief graag op een paard rijd (totdat ze haar eigen hengst heeft ;))?
De plaatselijke rijverenigingen voldeden ook wel aan de eisen, dacht ik zo. Maar zal es een blik werpen, als het eenmaal zover is.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:52

eehh..misschien gekke opmerking, maar 12 huishoudens, maakt dat een dorp?? en die paardenbinnenbak moet het dan daar van hebben? Als je dan toch een paardendorp bouwt, bouw dan huizen met elk een halve hectare grond ofzo erbij, met misschien een centrale bak..

manuelamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:41

Stel dat je paard overlijd, mag je daar dan wel blijven wonen? Of moet je verplicht een paard hebben om daar te mogen wonen?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:24

Lijkt me persoonlijk niks ;) maar ben wel benieuwd hoe dit in het echt gaat uitpakken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:35

lindahertha schreef:
eehh..misschien gekke opmerking, maar 12 huishoudens, maakt dat een dorp?? en die paardenbinnenbak moet het dan daar van hebben? Als je dan toch een paardendorp bouwt, bouw dan huizen met elk een halve hectare grond ofzo erbij, met misschien een centrale bak..

Nou in velswijk is dat al snel een dorp, hahaha!

Bjornrd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:21

Beetje weinig woningen, naar mijn mening. -:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:15

Ik blijf me afvragen waar ze op gebaseerd hebben dat dit wel gaat lopen. Alleen die miezerige enquete waar naar gelinkt werd in dit topic?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:36

Wendy schreef:
Ik blijf me afvragen waar ze op gebaseerd hebben dat dit wel gaat lopen. Alleen die miezerige enquete waar naar gelinkt werd in dit topic?

Volgens mij is er tenminste 1 goed bezochte inloopavond geweest.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... endorp.htm

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:37

Dat lijkt me niet echt een goede basis om een beslissing over een nieuwbouwplan op te baseren, heel eerlijk gezegd. En al helemaal niet in een tijd waarin ze nieuwbouw zo ongeveer aan de straatstenen niet kwijt raken.

Maar de gemeente Bronckhorst komt wel miljoenen te kort, dus wie weet verdienen ze hier dan wat aan :D
Laatst bijgewerkt door Achterom op 30-10-12 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:38

inloop avond is nog geen kopers;-) (ik zou als ik in de buurt zou wonen ook een kijkje gaan nemen...)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:53

De tijd zal het leren. En natuurlijk wordt er niets verkocht voordat het plan is goedgekeurd.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:34

het leuk me best wel leuk

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:39

:')
Met een dergelijke paardenwijk adverteert de gemeente Nordhorn (Dld) al jaren. Een x aantal woningen met (kleine) paddocks aan huis + stal, gemeenschappelijke weide en direct naast een pensionstal met mogelijkheid tot gebruik van de rijbakken.
Voor zo ver ik weet is er nog geen één huis verkocht en ligt het stuk grond er nog steeds braak.

Het klinkt allemaal heel erg leuk zo op het eerste gezicht maar als je er langer over nadenkt is het verre van ideaal. Ik zou mijn paard nog liever op een pensionstal zetten dan op zo'n manier aan huis hebben staan.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:45

Marga schreef:
http://www.degelderlander.nl
Het paardendorp in Velswijk kan er komen. De gemeenteraad van Bronckhorst heeft donderdagavond unaniem besloten dat het plan mag worden uitgevoerd.

"Bonje met de buren" zal overuren gaan draaien. Paardenvolk moet je niet te dicht bij elkaar willen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:49

flettie schreef:
:')
Met een dergelijke paardenwijk adverteert de gemeente Nordhorn (Dld) al jaren. Een x aantal woningen met (kleine) paddocks aan huis + stal, gemeenschappelijke weide en direct naast een pensionstal met mogelijkheid tot gebruik van de rijbakken.
Voor zo ver ik weet is er nog geen één huis verkocht en ligt het stuk grond er nog steeds braak.

Het klinkt allemaal heel erg leuk zo op het eerste gezicht maar als je er langer over nadenkt is het verre van ideaal. Ik zou mijn paard nog liever op een pensionstal zetten dan op zo'n manier aan huis hebben staan.

:= lekker goed voorbeeld voor dit plan dan :')

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:18

SuzanLarissa schreef:
Als het goed is hebben, de bewoners daar gewoon voorrang op de faciliteiten

Echt niet dus!!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:21

slimmerik schreef:
De tijd zal het leren. En natuurlijk wordt er niets verkocht voordat het plan is goedgekeurd.

Ziet er tot nu toe niet goed uit Slimmerik.
Voorlopig geen /3 hier in de Velswijkse enclave.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:13

Up-date,
* De eigenaar van het plan heeft zich terug getrokken.
* Probeert het plan nu door te verkopen aan een projectontwikkelaar.
* Plannen aangepast. Geen 2 rijhallen meer. Nog maar 1 hal en ook geen mooi uit steen opgetrokken
gebouw, maar een damwandplaten hal. En nog meer kans dat je 's avonds met je paard in de file
aan kunt sluiten.

Voorlopig dus nog geen werk @eenitraM

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:55

Laatste up-date "paardendorp Velswijk"
Het hele "gedoe'tje is nu van de bank. Eigenaar is er al failliet op gegaan en is opgenomen bij GGNet.
Totaal overspannen. Dat gun je niemand!!
Had hij maar geluisterd naar proffesionals, die voorspelden dit al.
Dus zowiezo voorlopig geen Paardendorp Velswijk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:34

Dan nog zou het niet ideaal zijn gekeken naar het jaarlijks terugkerende enorme evenement, namelijk het paasvuur *\o/*

Thanks voor de update!