Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die wijk word dan groter dan ut dorp zelf! Jammer dat ik niet meer in Vorden woon, dan was ik vast verhuisd. Gezellig, allemaal paardenvolk bij elkaar. Kunnen we vast een eigen soap beginnen
)?
maar ben wel benieuwd hoe dit in het echt gaat uitpakken. lindahertha schreef:eehh..misschien gekke opmerking, maar 12 huishoudens, maakt dat een dorp?? en die paardenbinnenbak moet het dan daar van hebben? Als je dan toch een paardendorp bouwt, bouw dan huizen met elk een halve hectare grond ofzo erbij, met misschien een centrale bak..
Wendy schreef:Ik blijf me afvragen waar ze op gebaseerd hebben dat dit wel gaat lopen. Alleen die miezerige enquete waar naar gelinkt werd in dit topic?

Marga schreef:http://www.degelderlander.nl
Het paardendorp in Velswijk kan er komen. De gemeenteraad van Bronckhorst heeft donderdagavond unaniem besloten dat het plan mag worden uitgevoerd.
flettie schreef:
Met een dergelijke paardenwijk adverteert de gemeente Nordhorn (Dld) al jaren. Een x aantal woningen met (kleine) paddocks aan huis + stal, gemeenschappelijke weide en direct naast een pensionstal met mogelijkheid tot gebruik van de rijbakken.
Voor zo ver ik weet is er nog geen één huis verkocht en ligt het stuk grond er nog steeds braak.
Het klinkt allemaal heel erg leuk zo op het eerste gezicht maar als je er langer over nadenkt is het verre van ideaal. Ik zou mijn paard nog liever op een pensionstal zetten dan op zo'n manier aan huis hebben staan.
lekker goed voorbeeld voor dit plan dan