Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Silly1972 schreef:NathalietjeB schreef:hopelijk geen paard van een bokker wat vreselijk
Waarom zegt iedereen dat steeds als er iets is gebeurt?
Het is toch voor elke paardeneigenaar vreselijk? Of deze nou wel of niet op Bokt zit
blokje schreef:ullaatje schreef:Wat triest zoiets!
Er staan daar heel veel paarden, is daar ok, niet ergens een opfok bedrijf langs die. Nieuwe lijn?
Heet het daar niet zalk oid?
Meerdere opfok maar idd 1 grote die grijze schuur met meerdere paddocks er bij
WiancaR schreef:Hè bah ik heb ook een sterk vermoeden van wie dat paard was. Ik hoop het alleen niet voor ze want dan is dit de tweede keer dat ze een paard verliezen aan een trein ongeluk. Erg sneu, van wie het paard ook is.
.Alani schreef:blokje schreef:
Meerdere opfok maar idd 1 grote die grijze schuur met meerdere paddocks er bij
Dat is Van 't Hul die je volgens mij bedoelt en dat kan ik me niet voorstellen omdat het paard dan eerst de beide rijbanen van de N50 over zou moeten steken om vervolgens in botsing te komen met een testtrein. Het zou een paard aan de Kamperveenkant moten zijn.
Vjestagirl schreef:blokje schreef:He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.
En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
http://www.dixiefencenc.com/wp-content/ ... ence-2.jpg
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.
Zahlina schreef:Vjestagirl schreef:
En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
http://www.dixiefencenc.com/wp-content/ ... ence-2.jpg
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.
En toch heb ik meerdere malen paarden mogen vangen die achter een soort gelijk hekwerk stonden, ze zijn er gewoon doorheen gewalst.
Je zult nooit 100% garantie hebben dat paarden netjes achter de omheining blijven staan.
Heel erg sneu voor het paard en de eigenaren en hopen dat ze goed verzekerd zijn.
Wij hebben speciaal voor dit soort gevallen een extra aantekening in onze aansprakelijkheidsverzekering, voor het geval dat de paarden betrokken zijn bij een ongeval.
Vjestagirl schreef:blokje schreef:He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.
[ Afbeelding ]