Paard overleeft botsing met testtrein niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Paard overleeft botsing met testtrein niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:01

Eerdere trein ongelukken daar tussen kampen en zwolle was op het oude spoor.
Ik ken wel mensen die een paard zijn verloren op het oude spoor.
Nieuwe spoor ligt hoger en op sommige punten staan idd hekken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:02

Silly1972 schreef:
NathalietjeB schreef:
hopelijk geen paard van een bokker wat vreselijk

Waarom zegt iedereen dat steeds als er iets is gebeurt?

Het is toch voor elke paardeneigenaar vreselijk? Of deze nou wel of niet op Bokt zit

Tja is net zoiets als dat er in het buitenland bijv een vliegtuigcrash is en gehoopt wordt dat er geen nederlander bij zat...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:02

arm dier... krijg je toch pijn in je buik van |(

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:16

bah.. arme eigenaren :(

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:58

Zo ben dan benieuwd op welke hoogte het heeft plaats gevonden? Ik ken een paar stallen, Ik woon zelf namelijk in Kampen! Erg sneu.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:11

pff en dan is de trein ding nog niet eens open ,ik woon in dronten, maar er zijn inderdaad op de weg richting kampen zwolle enorm veel opfok weides..maar daar ligt het spoor zo hoog ..lijkt me sterk , maar goed zal best kunnen .
Sterkte in ieder geval voor de eigenaren en natuurlijk de machinist die moet ook geschrokken zijn ..
-O-

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:20

ik ben er vanochtend nog langsgereden. Ik heb geen idee om welke paarden dit zou gaan, er zijn zoveel percelen met (veel/weinig) paarden. Maar te hopen dat het dier in kwestie er weinig van heeft meegekregen en sterkte voor eigenaar en machinist.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:21

Wat triest zoiets!

Er staan daar heel veel paarden, is daar ok, niet ergens een opfok bedrijf langs die. Nieuwe lijn?
Heet het daar niet zalk oid?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:21

ullaatje schreef:
Wat triest zoiets!

Er staan daar heel veel paarden, is daar ok, niet ergens een opfok bedrijf langs die. Nieuwe lijn?

Meerdere opfok maar idd 1 grote die grijze schuur met meerdere paddocks er bij

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:32

blokje schreef:
ullaatje schreef:
Wat triest zoiets!

Dat is Van 't Hul die je volgens mij bedoelt en dat kan ik me niet voorstellen omdat het paard dan eerst de beide rijbanen van de N50 over zou moeten steken om vervolgens in botsing te komen met een testtrein. Het zou een paard aan de Kamperveenkant moten zijn.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:40

bah wat een rot nieuws.
sterkte aan de eigenaar.. naar om zo je dier te verliezen!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:48

Nee als het die grote is, zit het rechtstreeks aan de spoorlijn hoor.
Ik rijd er niet heel vaak, maar er zit een mooi verzorgd paarden bedrijf langs die lijn.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:50

Dat is vlakbij waar ik woon! Staan altijd hele mooie paarden in de wei, sneu.. :n

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:43

WiancaR schreef:
Hè bah ik heb ook een sterk vermoeden van wie dat paard was. Ik hoop het alleen niet voor ze want dan is dit de tweede keer dat ze een paard verliezen aan een trein ongeluk. Erg sneu, van wie het paard ook is.

Het nieuwe traject loopt niet via hetzelfde spoor als waar 2 jaar geleden een zelfde soort ongeluk is gebeurd. Hier kwamen zijn toen 2 paarden verongelukt. Ik denk niet dat het om dezelfde eigenaar gaat, omdat het spoor niet eens in de buurt van hun is :).

Vreselijk zeg, nog niets over gehoord verder trouwens.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:44

Alani schreef:
blokje schreef:

Dat is Van 't Hul die je volgens mij bedoelt en dat kan ik me niet voorstellen omdat het paard dan eerst de beide rijbanen van de N50 over zou moeten steken om vervolgens in botsing te komen met een testtrein. Het zou een paard aan de Kamperveenkant moten zijn.

Het lijkt mij sterk dat het daar is gebeurd, die mensen hebben alles zo goed voor elkaar, prachtige omheining etc.
Op www.stentor.nl staat dat het in de buurt van Kampen-zuid is gebeurd. Dus in de buurt van de 'Zwartendijkruiters'. Maar die hebben de paarden aan de andere kant van de weg.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:49

echt erg |(

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:50

ik heb uit de Stentor begrepen dat het nabij Kampen-Zuid is gebeurd. Da's dus veel verder weg. Ik rij daar dagelijks langs en zal eens opletten waar de 4 overgebleven paarden lopen.
Laatst bijgewerkt door Alani op 29-07-24 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:42

Vjestagirl schreef:
blokje schreef:
He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.

En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
http://www.dixiefencenc.com/wp-content/ ... ence-2.jpg
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.

En toch heb ik meerdere malen paarden mogen vangen die achter een soort gelijk hekwerk stonden, ze zijn er gewoon doorheen gewalst.

Je zult nooit 100% garantie hebben dat paarden netjes achter de omheining blijven staan.

Heel erg sneu voor het paard en de eigenaren en hopen dat ze goed verzekerd zijn.
Wij hebben speciaal voor dit soort gevallen een extra aantekening in onze aansprakelijkheidsverzekering, voor het geval dat de paarden betrokken zijn bij een ongeval.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:52

Zahlina schreef:
Vjestagirl schreef:

En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
http://www.dixiefencenc.com/wp-content/ ... ence-2.jpg
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.

En toch heb ik meerdere malen paarden mogen vangen die achter een soort gelijk hekwerk stonden, ze zijn er gewoon doorheen gewalst.

Je zult nooit 100% garantie hebben dat paarden netjes achter de omheining blijven staan.

Heel erg sneu voor het paard en de eigenaren en hopen dat ze goed verzekerd zijn.
Wij hebben speciaal voor dit soort gevallen een extra aantekening in onze aansprakelijkheidsverzekering, voor het geval dat de paarden betrokken zijn bij een ongeval.

Ik heb vorige week nog een (voor mij onbekende) pony gevangen die achter zo'n hekwerk hoorde te staan. Helaas kunnen ze ook daar uit.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:25

Van de manege in Kampen is het iig niet. Ik hoorde dat het bij enige brug/viaduct ergens was waar de trein over heen gaat. Precies weet ik het niet, maar ik kan he me niet bedenken.

Strekte voor de eigenaren en de machinist.

xsenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:29

getver en laat mij nou net een wei langs het spoor gaan huren !
maar ik heb echt geen geld voor zo hoog hek als je dat langs de spoor wil moet je echt rijk zijn .
maar ga wel langzaam opzoek naar van die hoge bouwhekken .

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:33

Bah.. Ik reed vandaag nog langs die weg.. -O-

Toen ik nog in zwolle op school zat is er op het spoor tussen Kampen en Zwolle ook al eens 2 paarden overleden door botsing ;(

Hopelijk is het de laatste

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:47

Mijn paarden staan ook langs het spoor. Ik heb een duur hekwerk en daarbinnen stroomdraden maar zelfs dan kan het nog gebeuren dat een paard ontsnapt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:53

Vjestagirl schreef:
blokje schreef:
He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.

[ Afbeelding ]

Als ik het goede spoor in m'n hoofd heb, staan die hekken daar ook. Tenminste op de plek dat ik ken maar blijkbaar dus niet overal.

Pfff, heftig. Ik ken heel veel paarden die aan dat spoor lopen (wel aan de zwolse kant dan), k hoop niet dat het een paard is die ik ken...

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:01

Arm dier sterkte voor de eigenaren en mensen die het meegemaakt hebben.

Ik denk dat er mensen met opzet die paarden laten ontsnapen die niet van paarden houden ofzo.

Er gebeurd nu zo veel dat paarden onstnappen en niet overveleven.