Ruiters niet gewenst op wandelpaden in Bos Westerschouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

Re: Ruiters niet gewenst op wandelpaden in Bos Westerschouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:16

@ Gypsy... _O- _O- +:)+

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:24

De ruiterpaden hier (je mag het eigenlijk niet ruiterpad meer noemen) zijn ook echt bagger. Ze gaan langs een veel te dunne en onveilige berm. Het is eigenlijk gewoon een hoop zand dat boven op het berm gras is gestopt en omgedoopt is tot ruiterpad. Er ligt altijd wel op meerdere plekken glas en grote stenen. Het enige voordeel eraan is dat ze nu weer een soort van zichtbaar zijn. Oja en een stuk pad is vrijwel altijd afgesloten omdat een boer er zijn schapen op laat grazen. De enige reden om over deze paden te rijden is als je graag wilt dat je paard zich blesseert, volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:51

Kunnen ze dan niet doen wat ze op de veluwe doen? 15 euro om er een jaar te mogen rijden.
Dat schept wel wat budget voor onderhoud toch?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:01

Citaat:
Ok, mensen horen niet te bbqen op een ruiterpad, maar je paard vol laten gaan op een pad wat kennelijk dusdanig onoverzichtelijk is dat je je paard op de rem moet trekken omdat er ineens mensen staan/zitten vind ik nu ook niet echt verantwoord...[/quote]
We gaan hier weer fijn wijzen naar een ander.
Nee: Met je paard heb je niks op een wandelpad te zoeken, punt. Kaart het aan bij de instanties die erover gaan, maar gaan roepen: ja maar hun.... Of je vervolgens niet aan de regels te houden, werkt alleen maar averechts

Dit noem ik weer echt zo typische "bokt "reactie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:10

Ooh, ik ben alles behalve typisch bokt hoor ;)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:17

pff wat een bericht.
Ik irriteer me altijd dood aan de mensen die mijn galop paden gebruiken als wandelpad (en ja er staat een duidelijk bord ruiterpad).
Ben je net lekker in galop loopt er weer een wandelaar, en als je pech hebt, dan loopt er ook nog een los lopende hond bij...
dus wat klagen ze nou als wij een keer hun wandel pad gebruiken... zij 'mogen' ook ons ruiterpad gebruiken.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:26

Maar volgens mij gaat het topic over de ruiters die op de wandelpaden rijden? ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:30

stef schreef:
Ooh, ik ben alles behalve typisch bokt hoor ;)

Ik noem jouw persoonlijk ook niet bokt, maar de reactie wel ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:21

Mijn reactie komt van mij....

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:56

Ik heb het een aantal weken geleden aangekaart bij Staatsbosbeheer, met foto's en ingekleurd routekaartje waar de slechte stukken zitten in het desbetreffende bos.
Dit werd goed opgepikt door SBB, ik heb nu een soort hotline met de boswachter, en een dezer dagen gaan we met een aantal vrijwillers inventariseren wat er gedaan moet worden.

Dat er over verharde paden wordt gereden, is erg overdreven, en ze zijn ook zeker niet kapot gelopen, deze paden zijn van beton, en zo maar niet kapot, een gedeelte van de menroute gaat eroverheen, dat zijn de meeste gebruikers.
Wel wordt er nu afgeweken van de ruiterroutes, omdat het op sommige gedeeltes echt onmogelijk is om je paaard zonder blessures verder te krijgen, dan pak je dus het meest nabije pad, en dat is onverhard, ook daar is nu nog niets aan te zien, en ik rij er iedere week een paar x...

Al met al ben ik blij, dat SBB het heeft opgepikt,het is hier al niet zo groot, en als de helft dan ook nog niet berijdbaar is,zou dat jammer zijn van onze mooie (rij)omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:01

Ik rijd altijd op de ruiterpaden, is er geen ruiterpad rijd ik netjes in de berm langs de weg.
Maar merk steeds vaker dat er wandelaars/mountainbikers op de ruiterpaden komen.
Ik ga niet meer in de remmen, ben het een beetje zat.
Dat de kleine stukjes waar je nog mag komen met paard 'ingepikt' worden door voetgangers etc vind ik niet kunnen. Dan denk ik soms ook, laat ik eens op een wandelpad gaan rijden, moet je ze dan eens horen.
Ieder lekker op zn eigen pad blijven, heeft er niemand last van elkaar.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:10

Sorry dat ik reageer in een oud(er) topic, maar men vingers jeukten om een reactie te schrijven..

Hoe zit het dan in België? Waar ik woon, is er geen énkel ruiterpad te bespeuren in de omgeving. Ik ben verplicht om op wandelpaden te rijden en ik ben ook niet de enige die dit doet. Ook hou ik ervan om eens een galopje te doen op een pad.. is dat dan helemaal taboe? Waar moet ik anders rijden? Ik ga toch niet galopperen op straat?

Als je het dan zo bekijkt, zou ik nergens mogen gaan dan op straat of in een bak. (Op straat is ook al zo'n gedoe.. ik heb een doodbraaf paard, maar als ze op 1cm van mij voorbij razen heb je het ook wel ff gehad hoor..) Ik heb geen trailer, dus ik kan ook niet naar de plaatsen gaan waar er wél ruiterpaden zijn...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:31

De ruiterroute is, zoal;s eerder in dit topic beloofd, helemaal aangepakt, van begin tot einde!!
De paden zijn nu 3 meter breed en vrijwel alle stronken, bomen etc wat in de weg zat, is verwijderd, dus SBB heeft zijn taak goed volbracht.

Wel is het nu megazwaar om te rijden, er moeten dus veel ruiters overheen om het te laten inklinken,maar dan hebben we ook een mooie route met uitdagende stukken en hoogte verschillen.

Dus pak de trailer en kom een mooi ritje maken in ons bos en aansluitend het strand....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:36

Jackytje schreef:
Sorry dat ik reageer in een oud(er) topic, maar men vingers jeukten om een reactie te schrijven..

Hoe zit het dan in België?

In België bestaan geen ruiterpaden, en mag je als ruiter overal rijden tenzij (met verkeersborden) aangegeven dat het niet is toegestaan.

Mammaslamma: wat goed dat SBB de boel heeft opgeschoond!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:32

Wauw wat goed! Nou dan moeten we de trailer maar es pakken. :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:48

Oeh dan ga ik ook maar eens binnenkort :P alleen weet ik de weg niet in de bossen :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:50

Mis kun je samen met ingrid van chase gaan? :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:52

Woont die er vlakbij? of hebben ze een kaart van de ruiterpaden daarzo :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:54

die staat in burgh haamstede dus die kent de weg wel :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:54

Bij de lokale VVV zal ook wel een kaart te verkrijgen zijn :) Voor als je een keer alleen wil :))

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:55

mammaslamma schreef:
De ruiterroute is, zoal;s eerder in dit topic beloofd, helemaal aangepakt, van begin tot einde!!
De paden zijn nu 3 meter breed en vrijwel alle stronken, bomen etc wat in de weg zat, is verwijderd, dus SBB heeft zijn taak goed volbracht.

Wel is het nu megazwaar om te rijden, er moeten dus veel ruiters overheen om het te laten inklinken,maar dan hebben we ook een mooie route met uitdagende stukken en hoogte verschillen.

Dus pak de trailer en kom een mooi ritje maken in ons bos en aansluitend het strand....

Wauw super! Jammer dat het nog zo zwaar is, maar met de tijd veranderd dat wel :j

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:46

Je kunt eigenlijk niet verdwalen, overal staan paaltjes en zolang je de nu brede paden maar volgt, kom je er wel...
Kaartje is bij SBB af te halen, maar die zijn vaker niet dan wel geopend in de winter, even bellen, misschien kunnen ze het via mail doen.