Twee paarden aangevallen door bulterrier in Ettelgem, België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:02

Lienbone, nee, dat snap ik ook niet.
De asiels zitten overvol met allerlei soorten (bull) terriërs, staffords en dat soort honden.
En overal staat er bij: lief voor mensen maar kan niet bij andere dieren.

Er zullen best leuke honden tussen zitten maar ze zijn zo gefokt, dat ik vind dat ze sowieso verplicht altijd aangelijnd moeten lopen.
En alsjeblieft geen verhalen dat labradors ook wel eens bijten. Er zitten altijd slecht opgevoede honden overal, maar dat is iets anders dan dat het genetisch erin gefokt zit.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-10-12 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:03

Yamcha schreef:
Gatdarrie wat naar.......

wel raar gedrag trouwens van een hond om paarden aan te vallen, paarden zijn geen natuurlijke prooi voor een hond......

overigens, dat bloedproeven verhaal ben ik het niet zo mee eens hoor, mijn hond wordt natuurlijk rauw gevoerd, en proeft dus regelmatig bloed...... zou levensgevaarlijk moeten zijn dan.
denk wel dat een hond die eens een wezen aangevallen heeft wat niet een natuurlijke prooi is (en dan is er verschil tussen aanval en aanval, bij een echte aanval heb je dingen zoals dit, bloed en vreselijke wonden) dat weer zal doen..... als ie er een kick van had dan toch.

een hond die dat doet en direct een knal krijgt van een paard doet het niet weer, die kijkt wel uit.

Paarden en of graseters/prooidierenzijn wel natuurlijke prooi voor de Wolven en honden stammen af van de Wolven.

Bullterrier is een hele leuke hondenras maar is wel van oorsprong een vechthond, soms komt zoiets ineens naar voren.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:06

mika, het zal jouw hond maar zijn die een keer bijt, ben je mooi je hond kwijt.

misschien iets om in te voeren bij de paarden? ieder paard die een ander eens goed bijt of trapt in laten slapen.
kom je snel van je paarden overschot af..

little_birdy

Re: Twee paarden aangevallen door bulterrier in Ettelgem, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:07

als mijn hond bijna 2 paarden zou verscheuren ,
sorry hoor maar dan zou ik hem ook laten inslapen
dan zou ik mijn hond nooit meer vertrouwen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:10

Rider, daarom zei ik ook dat zulke hondenrassen altijd aangelijnd moeten zijn.
Dan kom je ook niet voor zulke problemen te staan.
En als je toch zo'n hond hebt, en je moet je hond laten inslapen doordat zoiets gebeurt, dan is de hond daar de dupe van doordat z'n baas iets niet goed gedaan heeft.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:10

Ik vind ook dat er verschil ziot dat een hond een keer hapt of echte moeite gaat doen om een wei in te komen en dan echt paarden aanvalt en probeert te doden/verscheuren!
Ik zou mn hond ook niet meer vertrouwen en dan lijkt euthanasie me de beste oplossing.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:14

he bah wat naar :(:)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:21

mijn hond voer ik geen verse voeding maar heeft toch haar jacht instinkt nog, als ze los loopt en ze ziet een haas /konijn gaat ze er achter aan (niet dat ze, ze te pakken krijgt, )

mijn zus heeft nu haar 2 de am. bull terrier en het zijn en blijven honden waarmee je moet opletten tot nu toe treft ze het iedere keer weer.. maar ze koop dan ook alleen bij een fokker haar honden want ik ben van mening dat een groot stuk van gedrag ook aangeboren is.

3 weken geleden heeft er hier ook een am bull terreir huisgehouden bij een klein hondje of er een reden was weet niemand maar het kleine hondje lag flink open
want als bij een bull zijn kaken dicht gaan beslist hij zelf wanneer ze open gaan of je moet en met een stok of iets tussen

mijn honden zijn het niet, maar ik vind het wel verstandig dat zo een hond afgemaakt word maar dat vind ik bij iedere hond die gemeen is ( want vlak de herders ook niet uit daar zitten ook flinke rot zakken tussen spreek ik uit ervaring)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:26

helaas is het onderwerp toch op het ras van de hond terecht gekomen... dan wil ik alleen even toewijzen dat de meeste beetincidenten toch met labradors en duitse herders voorkomt. Maar deze dingen weinig aandacht, omdat het om een simpele hap gaat. Wanneer 'dit' soort honden bijten, dan is het vaak grotere schade, waardoor ze sneller in het nieuws komen.

hier zijn nog cijfertjes ook
http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... beten.html

zie nu dat de jack russel er ook wat van kan!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:31

Hoe is dat geteld dan? er zijn natuurlijk ook meer mensen met een labrador of jackrussel in nederland

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:34

Rider01 schreef:
Hoe is dat geteld dan? er zijn natuurlijk ook meer mensen met een labrador of jackrussel in nederland

in percetages... hoewel in dit onderzoek de duitse herder en labrador niet het hoogste scoren, maar wel hoog in de lijst staan.

Het is maar net welk onderzoek je bekijkt, maar de herder en labrador scoren altijd hoog en idd schoothondjes ook!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:37

spicegirl schreef:
dit is meer als een incident.hij heeft 2 paarden meer dan flink gebeten.een bijtincident, is als een hond hapt, en weer loslaat. hier heeft hij geprobeerd 2 paarden te verscheuren.
met bloed "proeven" is het niet letterlijk bedoeld, zoals in vers vlees voeren. hiermee word bedoeld, dat een hond een prooi opjaagt, en aanvalt/verscheurd.als een hond dat eenmaal heeft gedaan, blijft ie het doen.
imo is er geen plek voor zo 'n hond.er lopen altijd katten, andere honden, en kinderen.geen risico lopen !

Zeker niet alle honden. Onze teef (inmiddels overleden) heeft als jonge hond, samen met haar broertjes en zusjes bij mijn grootouders de kippenren 'onder handen genomen', het resultaat was niet mooi. Geen één van deze honden hebben later een levend wezen aangeraakt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:40

Rider01 schreef:
mika, het zal jouw hond maar zijn die een keer bijt, ben je mooi je hond kwijt.

misschien iets om in te voeren bij de paarden? ieder paard die een ander eens goed bijt of trapt in laten slapen.
kom je snel van je paarden overschot af..

Wat een vreemde reactie is dat nou ?
Ik denk dat je heel anders gepiept had als het jouw paardje geweest was :(

En ja, als het mijn hond geweest was, sorry, dan ging 'ie er ook aan !
Waarom wachten tot het een keer echt helemaal misgaat ?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:44

Nee maar Lara_Silver, je bent het toch wel met me eens dat een hond die zo doelgericht honderden meters ver rent op om dan bewust een wei in te gaan en zo'n slachtpartij aan te richten, dat die absoluut afgemaakt moet worden? Zo een is toch nooit meer te vertrouwen? Hij is niet uitgedaagd, gepest of wat dan ook zoals sommige kinderen bijv. bij honden kunnen uitlokken. Hij is gewoon recht op z'n doel afgegaan.

Gauw weg met die hond.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:49

Hier een bezitter van een bullterrier, de meest geweldige hond die er is. Zelf gefokt met 2 zeer goede ouder dieren. Hiervoor een reu gehad van marktplaats maar die hebben ook laten inslapen omdat die opeens een kronkel in z'n kop had. Deze kwam van een broodfokker. Het heeft er dus wel degelijk mee te maken waar de hond vandaan komt en hoe deze gefokt word. Ook eigenaren spelen een grote rol, want hoe "stoer" is het om zo'n hond te hebben en zo vallen ze helaas vaak in verkeerde handen.
Als mij teef dit zou aanrichten dan zou ik haar ook laten inslapen. Ik heb hier yhuis ook een zoontje van 1,5 lopen en over hopelijk 3 weken de tweede. Moet er niet aan denken dat ze mijn kinderen iets aan doet.
En wat al eerder gezegd is is dat als deze honden een "hap" nemen dit vaak serieuse gevolgen heeft.

Verschrikkelijk voor de eigenaar van de paarden en ik hoop dat de honden eigenaar het goede besluit neemt.

SandyJaspers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:57

Jammer dat de mensen reageren met "zo'n hond"... Wat bedoelen jullie daarmee?? Want het ligt niet aan het ras of een hond wel of niet bijt namelijk.
Het is altijd moeilijk beoordelen omdat je echt niet weet wat eraan vooraf is gegaan....
En "zulke" honden kunnen gewoon net als elke hond weleens loslopen; elk dier; als ist een paard, vogel of rat... een kat en een hond; ALLES kan bijten of slaan of een keer iets onverwachts doen.
Ik denk dat die hondenbaas zich ook niet lekker voelt hierbij.

Maar alle sterkte voor de paardjes natuurlijk, maar ook voor de baas van die hond.....
Zou niet graag in één van beide schoenen willen staan......

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:07

Shirley schreef:

Ik vind dat er veel te snel besloten wordt, wij weten de achtergrond van dit verhaal niet.
Knap dat mensen zo snel hun maatje zouden laten inslapen, zou ik niet kunnen.
Iedere week is er toch zeker wel 1 bericht over een paard die een ander ernstige wondjes bezorgd (door de draad gerent als gevolg van.. , vreselijk getrapt o.i.d.), die worden toch ook niet direct ingeslapen.
Ik vind dat er heel 'makkelijk' over gedacht wordt.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:08

altijd weer dat negatieve gedoe over zulke rassen.
het is hoe je zelf een dier opvoed. en ook zeker waar je je hond vandaan haal.
en om nou altijd aangelijnd te houden omdat het een " gevaarlijke " honden ras is wat een onzin, zijn er zat die beter los luisteren dan de labrador's die hier los lopen.
ben wel van mening als je hond een dier of mens aanvalt het afgemaakt moet worden.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:11

Ik heb geen enkel medelijden met die hondeneigenaar: hij (zij?) was het tenslotte, die de hond los liet rondlopen en al die ellende heeft veroorzaakt, die het risico op een dood kind gewoon voor lief nam. Dat soort lui zijn eigenlijk potentiële moordeneaars, die hun hond als wapen gebruiken. Eigenlijk is het niet genoeg, dat hun wapen wordt afgepakt, ze zouden een levenslang verbod op het houden van honden of zelfs dieren in het algemeen moeten krijgen. En een stevige schadevergoeding betalen aan de paardeneigenaars, nog behlave uiteraard alle dierenartskosten.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:15

bterlaan schreef:
Ik heb geen enkel medelijden met die hondeneigenaar: hij (zij?) was het tenslotte, die de hond los liet rondlopen en al die ellende heeft veroorzaakt, die het risico op een dood kind gewoon voor lief nam. Dat soort lui zijn eigenlijk potentiële moordeneaars, die hun hond als wapen gebruiken. Eigenlijk is het niet genoeg, dat hun wapen wordt afgepakt, ze zouden een levenslang verbod op het houden van honden of zelfs dieren in het algemeen moeten krijgen. En een stevige schadevergoeding betalen aan de paardeneigenaars, nog behlave uiteraard alle dierenartskosten.

Is dat er niet een beetje over? Je weet immers niet hoe het net allemaal is gekomen hé..
Ik veronderstel dat die mensen hun hond ook niet express op die paarden hebben afgestuurd hoor..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:18

Maarre.... het zijn hartstikke leuke gezinshonden hoor, niks mis mee, je hoeft echt niet in je broek te schijten als je er 1 tegen komt die niet aan de lijn loopt |(

Alles dat groter is dan een chihuahua moet wat mij betreft gewoon aan de lijn, altijd en overal. Op losloopterreinen welke speciaal ingericht zijn voor honden kun je ze dan los doen. MITS je de honden de baas bent, en anders ook lekker vast.
9 uit 10 mensen hebben hun honen nu eenmaal NIET onder controle.
Zo had ik een fijne Dobermann en Boxer achter me aan, en die man had niet alleen geen lijnen mee, hij had ze niet eens halsbanden om gedaan.... en hij had er niets over te vertellen.
Levensgevaarlijk, ik kan zo iemand wel wurgen.

Ik durf nu dus niet meer zomaar langs honden te rijden met mijn paard in het bos, dankzij mensen met waanzinnige opvoedkundige skills... NOT!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:20

lienbono schreef:
Is dat er niet een beetje over? Je weet immers niet hoe het net allemaal is gekomen hé..
Ik veronderstel dat die mensen hun hond ook niet express op die paarden hebben afgestuurd hoor..

Zo'n hond mag pertinent NIET los, NIET, NOOIT in een openbare ruimte!!!!!!
Doe je dat toch, en het gaat mis, dan afspuiten en de eigenaar een flinke, flinke, flinke boete laten betalen....

Wat moeten mensen toch ook in godsnaam met al die extreme beesten? Wat is daar nou gaaf aan? ;( Penisverlenging ofzo...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:21

Ik vind het verbijsterend, dat mensen bereid zijn dergelijk gedrag te accepteren. Een hond die spontaan op andere dieren afrent, met geen ander doel dan te doden (en dat mag duidelijk zijn uit de verwondingen), vertoont gedrag wat niet geaccepteerd kan leven in een samenleving.

Er was geen sprake van concurrentiestrijd (vechtende reuen), noch van pestgedrag van mensen. Noch van honger .
De hond viel doelbewust de paarden aan en zal dat weer doen.
Zo eenvoudig is het.

Inslapen is de juiste optie. Vervelend voor de baas van de hond, maar als het mijn hond was, zou ik die keuze ook maken.
Het dier zal het namelijk weer doen. En dan? Dode paarden? Een kind?

Hier worden sporadisch wel eens dieren in de wei dood gebeten door een roofdier. Dat wordt als acceptabel gezien. Maar als een roofdier alleen dood vanwege het doden; dus niet om in levensonderhoud te voorzien, valt het onder gestoord gedrag.
En dat vind ik bij een dergelijk gedrag van een hond ook.

Overigens was het bij de eskimo's en andere volkeren zo dat ze met hun honden samenleefden. De dieren trokken de slee, maar leefden ook met het gezin. Een pup met gestoord gedrag werd echter altijd zonder aarzeling gedood. Daardoor kreeg je honden met normale karakters.

In de fokkerij is dat helaas niet altijd zo. Goede betrouwbare fokkers stellen karakter voorop, maar het wemelt van de broodfokkers en illegale fokkers, die daar totaal niet mee bezig zijn. Het gevolg is pups met agressief karakter en de bullterrier zal wat sneller daar een slachtoffer van zijn omdat zijn agressie en uitstraling door een bepaalde groep mensen juist aantrekkingskracht uitoefenen en dat zijn dan mensen die bij uitstek illegaal gefokte honden aanschaffen en bij de opvoeding in gebreke blijven-

Hoe het met de eerder genoemde hond is, weet ik niet. Maar het mag duidelijk zijn dat dit geen normaal gedrag is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:27

liljebo schreef:
Het gevolg is pups met agressief karakter en de bullterrier zal wat sneller daar een slachtoffer van zijn omdat zijn agressie en uitstraling door een bepaalde groep mensen juist aantrekkingskracht uitoefenen en dat zijn dan mensen die bij uitstek illegaal gefokte honden aanschaffen en bij de opvoeding in gebreke blijven-

:j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:29

Rider01 schreef:
Shirley schreef:

Ik vind dat er veel te snel besloten wordt, wij weten de achtergrond van dit verhaal niet.
Knap dat mensen zo snel hun maatje zouden laten inslapen, zou ik niet kunnen.
Iedere week is er toch zeker wel 1 bericht over een paard die een ander ernstige wondjes bezorgd (door de draad gerent als gevolg van.. , vreselijk getrapt o.i.d.), die worden toch ook niet direct ingeslapen.
Ik vind dat er heel 'makkelijk' over gedacht wordt.

Dat kun je toch niet vergelijken ?
Het gaat hier niet om een hond die tijdens een iets te wild spelletje een soortgenoot verwond heeft of in een dolle bui een speeltje heeft verscheurd !

Deze hond is doelbewust die wei ingerend om dat paardje te grazen te nemen :(

Als één van mijn honden dergelijk gedrag vertoonde, nogmaals ... ik zou er niet toe gedwongen hoeven te worden om hem in te laten slapen !!