Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Gatdarrie wat naar.......
wel raar gedrag trouwens van een hond om paarden aan te vallen, paarden zijn geen natuurlijke prooi voor een hond......
overigens, dat bloedproeven verhaal ben ik het niet zo mee eens hoor, mijn hond wordt natuurlijk rauw gevoerd, en proeft dus regelmatig bloed...... zou levensgevaarlijk moeten zijn dan.
denk wel dat een hond die eens een wezen aangevallen heeft wat niet een natuurlijke prooi is (en dan is er verschil tussen aanval en aanval, bij een echte aanval heb je dingen zoals dit, bloed en vreselijke wonden) dat weer zal doen..... als ie er een kick van had dan toch.
een hond die dat doet en direct een knal krijgt van een paard doet het niet weer, die kijkt wel uit.

Rider01 schreef:Hoe is dat geteld dan? er zijn natuurlijk ook meer mensen met een labrador of jackrussel in nederland
spicegirl schreef:dit is meer als een incident.hij heeft 2 paarden meer dan flink gebeten.een bijtincident, is als een hond hapt, en weer loslaat. hier heeft hij geprobeerd 2 paarden te verscheuren.
met bloed "proeven" is het niet letterlijk bedoeld, zoals in vers vlees voeren. hiermee word bedoeld, dat een hond een prooi opjaagt, en aanvalt/verscheurd.als een hond dat eenmaal heeft gedaan, blijft ie het doen.
imo is er geen plek voor zo 'n hond.er lopen altijd katten, andere honden, en kinderen.geen risico lopen !
Rider01 schreef:mika, het zal jouw hond maar zijn die een keer bijt, ben je mooi je hond kwijt.
misschien iets om in te voeren bij de paarden? ieder paard die een ander eens goed bijt of trapt in laten slapen.
kom je snel van je paarden overschot af..

Shirley schreef:Wat een vreemde reactie is dat nou ?
Ik denk dat je heel anders gepiept had als het jouw paardje geweest was
En ja, als het mijn hond geweest was, sorry, dan ging 'ie er ook aan !
Waarom wachten tot het een keer echt helemaal misgaat ?
bterlaan schreef:Ik heb geen enkel medelijden met die hondeneigenaar: hij (zij?) was het tenslotte, die de hond los liet rondlopen en al die ellende heeft veroorzaakt, die het risico op een dood kind gewoon voor lief nam. Dat soort lui zijn eigenlijk potentiële moordeneaars, die hun hond als wapen gebruiken. Eigenlijk is het niet genoeg, dat hun wapen wordt afgepakt, ze zouden een levenslang verbod op het houden van honden of zelfs dieren in het algemeen moeten krijgen. En een stevige schadevergoeding betalen aan de paardeneigenaars, nog behlave uiteraard alle dierenartskosten.
lienbono schreef:Is dat er niet een beetje over? Je weet immers niet hoe het net allemaal is gekomen hé..
Ik veronderstel dat die mensen hun hond ook niet express op die paarden hebben afgestuurd hoor..
Penisverlenging ofzo... liljebo schreef:Het gevolg is pups met agressief karakter en de bullterrier zal wat sneller daar een slachtoffer van zijn omdat zijn agressie en uitstraling door een bepaalde groep mensen juist aantrekkingskracht uitoefenen en dat zijn dan mensen die bij uitstek illegaal gefokte honden aanschaffen en bij de opvoeding in gebreke blijven-
Rider01 schreef:Shirley schreef:Wat een vreemde reactie is dat nou ?
Ik denk dat je heel anders gepiept had als het jouw paardje geweest was
En ja, als het mijn hond geweest was, sorry, dan ging 'ie er ook aan !
Waarom wachten tot het een keer echt helemaal misgaat ?
Ik vind dat er veel te snel besloten wordt, wij weten de achtergrond van dit verhaal niet.
Knap dat mensen zo snel hun maatje zouden laten inslapen, zou ik niet kunnen.
Iedere week is er toch zeker wel 1 bericht over een paard die een ander ernstige wondjes bezorgd (door de draad gerent als gevolg van.. , vreselijk getrapt o.i.d.), die worden toch ook niet direct ingeslapen.
Ik vind dat er heel 'makkelijk' over gedacht wordt.