Dominicaanse amazone stopt met dressuur na CAS besluit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Dominicaanse amazone stopt met dressuur na CAS besluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:19

Persoonlijk zit ik niet te wachten op ruiters, die gemiddeld minder rijden, dan de subtop hier in Nederland. Daar betaal ik niet voor om naar een OS te gaan.
Ja als het om de eventing gaat, maar dan weet je dat het om het totaalplaatje gaat en niet alleen om de dressuur.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:30

Ik rij voor mijn plezier , maar denk als je al helemaal toerijdt naar een OS en het je daarna niet gegund word en iemand anders gaat met mindere goede scores , dat je wel een klappertje maakt naar beneden.

We hadden hier ook best een schandaal waren spaanse kampieonschappen jonge paarden om je te clasificeren moet je nacionale wedstrijden gaan rijden , kost een boel tijd en geld (Spanje is groot om te reizen) en op de dag van de kampioenschappen doet er een paard mee met wildcard van de bond en wint tsjaaa dat is natuurlijk niet eerlijk al die mensen die in 2012 rongereisd hebben om met hun paardje mee te doen voelde zich goed belazert (door de spaanse bond niet door paard en ruiter)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:38

Het blijft een jurysport.....
Je kunt er boos om zijn, maar veranderen zul je het nooit en als je geen rekening houd met dit soort zaken in de hogere sport, dan sluit je je ogen voor de werkelijkheid en ben je nog niet voorbereid op de harde realiteit.
Paardensport is een sport waar je er helemaal in sommige landen, zonder geld en macht niet komt.
Helaas is dat zo, maar je houd jezelf voor de gek als je het niet ziet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:39

Ik zou het ook graag anders zien, maar in sommige landen gaat hier echt geen verandering in komen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:06

In Europa is het niet veel anders...ook hier hebben alle topruiters sponsors om aan toppaarden te komen. Het is hier alleen (iets) transparanter.

Wildcards zijn altijd ingewikkeld - maar als je concours bijna ondersteboven valt en er komt een grote sponsor die in ruil voor z'n bijdrage een paar wildcards wil....tja...meestal liggen ze er in de eerste ronde toch uit. Ik wist trouwens niet dat er voor de OS ook wildcards waren?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:10

Vind het heel bijzonder dat mensen haar reactie 'kinderachtig' vinden. Op wedstrijden zie ik toch vaak hetzelfde gedrag als mensen het niet eens zijn met de jury en denken dat ze op OS niveau rijden :x .

Alleen dit komt in het nieuws omdat zij op niveau rijdt.

Ben het met Cassidy eens, niemand weet hoe het is om in haar laarzen te staan en wat ze allemaal gedaan heeft om te bereiken waar ze nu is. En als je dan op zo'n manier behandeld wordt kan ik me voorstellen dat je er een keer klaar mee bent en je te richten op iets anders waar je energie van krijgt ipv verspilt...

Dat het zo opgeblazen lijkt komt misschien omdat ze toch een zuid amerikaanse is, die zijn gewoon wat temperamentvoller en expressiever in hun uitdrukkingen :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:15

Oh maar malibu, die mensen vind ik net zo kinderachtig hoor. Volgens mij zeg ik dat ook juist.

En zo lang ik niet beide kanten volledig heb gehoord, vind ik haar verhaal opgeblazen. Amerikaanse of niet....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:13

Ik vraag me af wie het stukje daadwerkelijk gelezen heeft... Het gaat er niet om of zij wel of niet goed genoeg is, maar dat er hele vieze spelletjes gespeeld worden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:14

Tendance schreef:
Ik zou het ook graag anders zien, maar in sommige landen gaat hier echt geen verandering in komen.

zo lang niemand optreedt niet nee, dat is waar het om draait.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:24

Michael1104 schreef:
Ik vraag me af wie het stukje daadwerkelijk gelezen heeft... Het gaat er niet om of zij wel of niet goed genoeg is, maar dat er hele vieze spelletjes gespeeld worden.

Ik wel, maar nogmaals, dit is het verhaal van 1 kant en van ver weg.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:50

Tendance schreef:
Michael1104 schreef:

Ik wel, maar nogmaals, dit is het verhaal van 1 kant en van ver weg.

wat heeft ver weg ermee te maken?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:53

Een heel andere cultuur, andere manier van werken, andere regels, normen en waarden en ga zo maar door.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:06

Kwa rijden niet hoor , ze rijdt op een paard van Carl Hester en dat is ook haar trainer :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:54

Alsof de trainer de cultuur maakt waarin je leeft.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:37

dus misstanden in de paardensport hoeven niet te worden aangepakt, als het maar ver weg is van europa?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:25

Tendance schreef:
Alsof de trainer de cultuur maakt waarin je leeft.

Bedoelde meer dat ze niet in de bosjes in de jungle woont maar gewoon op de "beschaafde" wereld dat ze tot nu toe getraind is en word door europese trainers , de paardensportbonden daar geen idee , net of de europese zo " schoon " zijn kijk nu maar bijv naar wielrennersport

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:49

Maar dan nog hebben ze daar wel heel andere normen en waarden. Dat heeft niets met je trainer te maken.
Ze gaan daar in veel dingen veel verder en heftiger, dus oordelen of iets eerlijk of oneerlijk is, dat kun je alleen naar onze maatstaven, maar niet naar die van hun. Tenzij je daar woont.