The_Stig schreef:Maar als je al aangeeft dat hoger dan de door jou gegeven 7 zou kunnen ben je voorzichtig en ben je niet helemaal zeker van je eigen beoordeling van de oefening.
Daar ben ik het niet mee eens, je moet een keuze maken tussen 2 cijfers en de ene keer rond je naar boven af en de andere keer naar beneden. Als je structureel naar boven afrond kom je te hoog uit, en anders te laag. Als ik op een punt dus bij een 7 blijf, wil dat niet zeggen dat ik niet mee zou kunnen gaan met de 8. Het ging om de discussie over het cijfer, en je zou vaak met halve cijfers willen werken, maar dat kan nu eenmaal niet....
Ik weet niet hoe dit jaar de examens zijn af genomen, maar er bestond een opzet dat de examencommissie zou van werken met + en - cijfers. Bij een 7+ zou een 8 geen strafpunten opleveren maar 6 wel. Bij een 7- is een 8 niet op de plek terwijl de 6 wel gerechtvaardigd kan worden. Dus ook daar wordt aan een oplossing voor het 'afronden' gedacht.