Amerikaans restaurant haalt na bedreiging paard van het menu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:47

paardenvlees schijnt nog gezonder te zijn dan varkens of koeienvlees.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:00

Lady_xx schreef:
Dat beest heeft waarschijnlijk een vreselijk leven gehad, terwijl het paard niet voor slacht gefokt is.

Dat valt nou ook wel weer mee hoor! Het gemiddelde rund in Nederland zal net zo'n goed/slecht leven gehad hebben als het paard..
Varkens is (rond de kraamtijd) weer een ander verhaal.. Maar ook varkens lopen in een strohok (is zelfs verplicht) in de tijd dat de biggen afgespeend zijn, tot aan ze weer moet werpen.. Alleen een stichting zoals wakker dier, laat natuurlijk net dat deel uit het leven van een varken op televisie zien ;-)

Paardenvlees is magerder dan rund- en varkensvlees.. Daarom wordt het als gezonder gezien!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:08

lifaya schreef:
liesjecryos schreef:
Jeetje wat een onzin.
paardevlees is gewoon vlees,net als koe of kip vindt ik echt zwaar overdreven van de Amerikanen.

Zullen we dan ook maar hondenvlees invoeren in NL? :)

Amerikanen zien paardenvlees net zoals honden en kattenvlees. Paarden worden nog voor van alles gebruikt en zij hebben dus een andere kijk op paarden dan wij Nederlanders.

Mij prima,het gaat gewoon veel te ver.
Fijn al die kapotte paarden die in stal kapot liggen te gaan omdat sommige eigenaars geen zin hebben in de veearts rekening ;)
Er is helemaal niks mis met slachting,is juist goed als die keus er is.
Nu worden die beesten in vrachtwagens geladen en in Mexico of Canada geslacht en in Mexico gaat het niet altijd even lekker aan toe ;)
Dus een beetje minder defensief mag ook veel :D

Grapjasjes12

Re: Amerikaans restaurant haalt na bedreiging paard van het menu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:14

Amerikanen vinden paardenvlees nou eenmaal uit den boze, ik heb er hier eentje thuis zitten :') Hij houdt niet eens van paarden, maar als ik een paardenbiefstuk eet wordt ie helemaal naar :')

Ik vind het ontzettend overdreven :j

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:20

Het is gewoon een taboe, net zoals men in veel culturen geen varken eet en wij geen hond of kat eten. Sommige dieren worden in verschillende culturen gewoon niet als eetbaar gezien. In veel van de landen waar paarden van oudsher een grote rol spelen (UK, VS, Australie) wordt paard nou eenmaal gezien als iets wat je niet opeet.

Als je daar mee opgroeit dan vindt je de gedachte gewoon walgelijk, zo werkt dat. Dat heeft niets met hypocriet te maken. Ik noem jou toch ook niet hypocriet omdat je wel een karbonade eet maar niet je hamster opeet aan het eind van zijn leven? Is gewoon je cultuur en je gevoel. DAT MAG.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:23

Tja, een hamster is ook wel een klein beetje moeite voor zo'n klein stukje vlees..
En katten en honden zou ik niet eens willen eten omdat het vleeseters zijn.
Maar een stukje konijn gaat er best wel in ja! ;-)
Eigenlijk alle planteneters zou ik best wel lusten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:25

Waves schreef:
Het is gewoon een taboe, net zoals men in veel culturen geen varken eet en wij geen hond of kat eten. Sommige dieren worden in verschillende culturen gewoon niet als eetbaar gezien. In veel van de landen waar paarden van oudsher een grote rol spelen (UK, VS, Australie) wordt paard nou eenmaal gezien als iets wat je niet opeet.

Als je daar mee opgroeit dan vindt je de gedachte gewoon walgelijk, zo werkt dat. Dat heeft niets met hypocriet te maken. Ik noem jou toch ook niet hypocriet omdat je wel een karbonade eet maar niet je hamster opeet aan het eind van zijn leven? Is gewoon je cultuur en je gevoel. DAT MAG.

Vind dat je geen onderscheid zou moeten maken tussen dieren, als je ze dan toch eet. Maar goed ik eet helemaal geen vlees, misschien scheelt dat ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:27

Hypocriete reactie van domme Amerikanen.
'Land of the Free' jaja... :x

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:32

Rare jongens die Amerikanen :D
En mits goed klaargemaakt lust ik denk ik alle herbivoren wel.

Misschien kan die kok Skippy serveren? Da's net zo mager alleen iets minder zoet van smaak. Of zou kangaroe ook niet op de menukaart mogen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:33

Volgens mij is kangaroo een klein beetje normaler :j

Edit: Vraag het net aan m'n man, zijn antwoord: it's unlikely they would eat it. :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:35

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:35

Ik zou alles eten, hond, kat, cavia etc, zolang het maar niet een dier is waar ik een band mee heb gehad, dat zou ik dan weer niet kunnen :+ en moet natuurlijk wel goed klaargemaakt zijn. Van de BBQ eet ik alles :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:39

phormicola schreef:
Volgens mij is kangaroo een klein beetje normaler :j

Edit: Vraag het net aan m'n man, zijn antwoord: it's unlikely they would eat it. :')

Toch heb ik weleens alligator op de menukaart zien staan in Amerika. Was best lekker trouwens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:39

Klopt, er zijn ook exotic butchers waar je dat soort dingen gewoon kan kopen :) Het gaat hier echter om de gemiddelde Amerikaan volgens mij :)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:32

Waves schreef:

Uiteraard mag dat. Alleen mensen gaan bedreigen omdat ze het verkopen natuurlijk niet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:51

Waves schreef:

In sommige landen schijnen ze honden en katten te eten. Ik heb daar geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:04

Ik wel. Voor mij zijn dat huisdieren, paard is voor mij ook een soort huisdier. En ik eet mijn vriendjes niet op.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:06

:j wat een onzin. net of paardenvlees het ergste is wat er op de kaart kan staan. koe of varken, daar word geen probleem van gemaakt. is toch principe het zelfde?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:30

Waves schreef:

Ik denk dat het hypocriete van de situatie net is, dat Amerika steigert bij de gedachte paard te eten, maar niet steigert bij de gedachte paarden te laten lijden op een lang transport richting Mexico of Canada 'for a few dollars more'
Als ze slachthuizen kunnen verbieden, kunnen ze ook alle paardentransporten naar slachterijen in het buitenland verbieden. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:34

Juist!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:19

Helemaal met foxy80 eens,rare jongens,die amerikanen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:01

En waarom zou dat met koeien, varkens, schapen en weet-ik-wat-voor diersoort geen probleem zijn en paarden wel? Dát noem ik hypocriet. Ik ben een dierenliefhebber. Niet alleen een paardenliefhebber.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:14

gaat er wel een beetje over hé? bedreigingen, verplicht van het menu...

ik kom persoonlijk ook niet in de buurt van paardenvlees. Puur uit principe.

Ben ik dan ook hypocriet? ms wel. Maar heb er op zich niets op tegen dat iemand anders wel paardenvlees eet. Net zoals ik vegetariërs volledig begrijp (veganisme gaat me net iets te ver, snap het idee erachter niet echt)

en idd, de meeste paarden hebben een véél beter leven gehad dan de gemiddelde koe/varken/kip, dus waarom niet? Beter een snelle dood bij de beenhouwer dan afzien en creperen. (moet wel toegeven dat ik aan geen kanten weet of ik het over m'n hart zou krijgen om mijn eigen paarden naar de slager te brengen of niet)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:16

pfff klinkt heel amerikaans

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:53

Je bent niet hypocriet omdat je het niet eet. Je bent wel hypocriet als je een hoop stampij maakt om de ene diersoort, terwijl de andere wel geslacht mag worden enz.