Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone *update

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:11

ah oke, toch 1 !
dan zou ik niet weten waarom deze niet "alleen" gedragen zo mogen worden...

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:12

Zo! Die is er goed vanaf gekomen!
Ik denk dat ze heel blij mag zijn dat ze een bp om had!
Wat een klap hee, 600 kg op je is niet niks..

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:20

Oh wat naar zeg, wat super dat er zulke goede protectors zijn anders had ze het vast niet na kunnen vertellen.

Roihi

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:20

Aiai, dat moet echt wel pijn gedaan hebben, paard zo vol op je krijgen
Ik betwijfel eigenlijk wel of het paard ongedeerd is, het was echt een nare val en je ziet het dier staan shaken en vrij moeilijk wegstappen bij het wegleiden.

Ik duim voor beide dat ze er goed vanaf zijn gekomen en snel herstellen (fysiek en mentaal)

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:35

Inderdaad een nare val! Vond die waterbak ook wel pittig met die opsprong zo, en direct een hindernis.

Lijkt ook dat de amazone te vroeg naar voren komt, dat het paard (mede) daardoor uit balans komt en zo dus de hindernis raakt.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:20

Die val is idd erg heftig. Wat een geluk dat ze er eigenlijk nog zo goed vanaf is gekomen.

Gisterenavond hoorden wij bij de military al dat het paard ongedeerd zou zijn. 1 van onze vrienden kent degene die de paarden als eerste checkt in de stallen. Maar goed, dat paard zal ook bij thuiskomst nog wel 3 dubbel gecheckt worden.

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:10

Century schreef:
Lusitana schreef:
Dat niet elke val gemeld wordt is wel logisch. Je zit geen TV te kijken of verslag te lezen om een optel van vallen voorbij te zien komen.


Nee, natuurlijk niet, maar omdat ik ze heb zien gebeuren wil je toch graag weten of het goed is afgelopen. Vind dat toch altijd aangrijpend als er een combinatie ten val komt.

Als je ter plekke bent, kun je het bij iemand van de organisatie vragen of bij de eerste hulp post als ze daar zijn langs gegaan.
Ernstige dingen gaan als een lopend vuurtje door het publiek. Dus als je niks hoort, kun je er wel vanuit gaan dat het goed is afgelopen.
Geldt ook bij de verslaggeving, geen nieuws is goed nieuws, wat dat betreft.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:31

Jeetje die heeft dan nog ontzettend geluk gehad, dat het 'relatief'goed afgelopen is.
Want als ik de val van ruiter en paard zo zie, dan krijg je toch best wel even de schrik in de benen.

Hebben jullie de reacties onder het filmpje ook gezien op de website? Bijzonder om te lezen...

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:45

Oef! Dat is een lelijke val!

Over die reacties; tja, je hebt altijd van die idioten die niet weten waar ze het over hebben.
Ik ben ook zeker niet voor deze tak van paardensport, maar wens de amazone wel een voorspoedig
herstel toe! Zo'n val zal ook geestelijk wel een flinke impact hebben!
En ook zeker blij dat het paard niet gewond is!

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:51

Het zijn juist leken die reageren. Dat was in mijn jeugd al zo (jaren 60-70) en dat is nog zo. Dat veranderd ook niet, omdat ze geen inzicht krijgen hoe dingen werken omdat hun interesse er niet ligt en je ergens tegen afzetten is makkelijker.

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:53

Oei wat een enge val :oo

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:58

Hele enge val absoluut, maar ze krijgt het paard nĂ­et bovenop zich, ze vallen voor en achterelkaar, beide komen heel hard op hun rug terecht. Haar paard lan niet boven op haar gelukkig! Paard liep in eerste instantie kreupel weg maar herstelde zichtbaar tijdens het stappen. Amazone kwam iets overeind maar bleef toch liggen, ze had pijn maar voor ons, omstanders/publiek, was te zien dat het haar redelijk verging. Hopelijk herstellen beide voorspoedig.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:06

Het paard valt wel degelijk met zijn achterwerk op zijn amazone hoor Bonita, kijk maar eens goed

Wat een vreselijke val, gelukkig dat beiden er relatief goed vanaf zijn gekomen.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:17

PercyLeen schreef:
Het paard valt wel degelijk met zijn achterwerk op zijn amazone hoor Bonita, kijk maar eens goed

Wat een vreselijke val, gelukkig dat beiden er relatief goed vanaf zijn gekomen.


Ik kan het filmpje niet afspelen maar stonden er "in het echt" wel een paar meter vandaan, toen zagen wij dat het paard net achter haar viel, haar hooguit schampte, misschien vertekend het filmpje? Of wij hebben het niet goed gezien in the heat of the moment, dat sluit ik niet uit, wij hebben het niet meerdere keren af kunnen spelen ;) maar dit is ook wat de andere mensen bij de hindernis om ons heen hebben gezien..?

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:22

Oh het lijkt wel echt alsof ie er opvalt maar kan natuurlijk vertekenen idd..laten we het maar hopen dan!

Snorro
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:26

Kreeg al hartkloppingen toen ik die hindernis zag, laat staan die val. Brrr. Ziet er heel naar uit.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:35

Wat me opvalt is dat het vrij lang duurt voordat er hulp bij de amazone komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:37

Ik vind de reacties onder het filmpje (als jullie tenminste doelen op de reacties over dat het zielig voor de paarden is) niet zo gek. Ik vind het ook een walgelijke sport. Natuurlijk gun ik niemand zo'n val en ik hoop dat ze er niks aan overhoud, maar ik vind geen enkele vorm van topsport met paarden diervriendelijk. Het ligt vaak tegen (of over) de grenzen van het kunnen aan (niet alleen fysiek maar ook mentaal) en ik snap niet dat je dat een dier aan zou willen doen. Voor mijn gevoel kijken leken er vaak juist beter tegenaan, misschien ziet het 'paardenvolk' wel te veel wat het wil zien, met behoorlijke oogkleppen op.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:14

Jeetje, brrrr, wat een val :\ . Krijg er helemaal kippenvel van :\ .

Century

Berichten: 6009
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:14

Lusitana schreef:
Als je ter plekke bent, kun je het bij iemand van de organisatie vragen of bij de eerste hulp post als ze daar zijn langs gegaan.
Ernstige dingen gaan als een lopend vuurtje door het publiek. Dus als je niks hoort, kun je er wel vanuit gaan dat het goed is afgelopen.
Geldt ook bij de verslaggeving, geen nieuws is goed nieuws, wat dat betreft.


Ik zat een stukje verderop bij een stopping point dus stond er niet naast, maar ik had wel zicht op hindernis 15 waar meerderen onderuit gingen, vandaar. Maar inderdaad, geen nieuws is goed nieuws dus het is alleen maar fijn dat we weinig hebben gehoord :) en laten we hopen dat iedereen die ten val is gekomen niets ernstigs heeft en spoedig hersteld :)

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:53

Nou, zij heeft echt geluk gehad met haar airbag bodyprotector. Want anders zou je veel ernstigere verwondingen op kunnen lopen.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:57

Allemachtig.. Dat ze geen schedelbasisfractuur heeft oid. Dat dier stuitert gewoon op haar met volle gewicht.. :oo

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:38

Wat dacht je van het paard.. Wat die er evt aan over houd!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 04:19

Die is niet gewond, staat er toch bij. Wordt een groot airbagvest als je paard er ook een wil omknopen :P .

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Military Boekelo tijdelijk stilgelegd na val amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:00

Moest overigens om een andere ruiter wel lachen, daar was de airbag bij afgegaan terwijl ze op het paard zat.
Het zag er niet uit, hoe die verder door het parcours stuiterde.