Liezzel schreef:Bij Burgh-Haamstede loopt er ook al jaren een kudde met shetlanders gaat ook altijd goed dus hier ook wel.
Hoe zou dat dan gedaan worden met bekappen van de hoefjes.
Slijten die zo vanzelf voldoende af?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Shetjes kunnen met weinig toe. Dat zal van voordeel zijn in de winter, maar ik vrees zomaar dat er in de zomer toch wat problemen gaan komen omdat ze te dik kunnen worden.

cp112 schreef:Tja, was het vorig jaar niet dat er beesten bijgevoerd moesten worden ofzo? Dus waarom geen shetjes? Kunnen in de winter met een stuk minder.
En het is een duingebied, zoveel gras/eten staat er niet en dat wat er staat is heel schaal. Komt dnek ik het dichtstbij hun oorspronkelijke leefgebied.
mooney1 schreef:Liezzel schreef:Bij Burgh-Haamstede loopt er ook al jaren een kudde met shetlanders gaat ook altijd goed dus hier ook wel.
Hoe zou dat dan gedaan worden met bekappen van de hoefjes.
Slijten die zo vanzelf voldoende af?
HorseTimeXL schreef:maar je kan dus gewoon een shetlander best in zo'n duingebied vrijlaten? ze zijn toch niet gewend echt om in het wild rond te lopen? weet iemand dat eigenlijk, of ze zich zo kunnen gaan aanpassen zegmaar? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar

HorseTimeXL schreef:maar je kan dus gewoon een shetlander best in zo'n duingebied vrijlaten? ze zijn toch niet gewend echt om in het wild rond te lopen? weet iemand dat eigenlijk, of ze zich zo kunnen gaan aanpassen zegmaar? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar
Cassidy schreef:HorseTimeXL schreef:maar je kan dus gewoon een shetlander best in zo'n duingebied vrijlaten? ze zijn toch niet gewend echt om in het wild rond te lopen? weet iemand dat eigenlijk, of ze zich zo kunnen gaan aanpassen zegmaar? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar
Sobere rassen zoals IJslanders en Shetlanders staan nog dicht bij de natuur. Ze kunnen heel goed overleven zonder stal of deken. Wennen hoeft niet, zo te zien hebben ze al flink wat vacht.