Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bientje
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:59

MarChak schreef:
Niet verkrijgbaar in Rotterdam en Breda, onder andere.
Beetje vreemd dat de grote steden niet in de postkodelijst staan.


Ik heb hem gisteren bij de boerenbond in Prinsenbeek gehaald ( dat is ook Breda )
Het is een erg leuk blad!

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:51

hoe kan je daar een abonnement op nemen?

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:33

@ elisedcl, het is een eenmalig magazine als ik het goed begrepen heb.

Ik heb hem vandaag in de Boerenbond in Hulst gehaald :) Moest er wel naar vragen...

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:37

Leuk zeg!! Ik denk dat ik m gewoon even ga printen (op werk :P ) .. Goed iniatief, paardenwelzijn is erg in opspraak en om het op deze manier aan te bieden, in de vorm van een glossy, vind ik goed bedacht! :)

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 05:21

ik heb het blad ook opgehaald bij de welkoop in putten. Mocht er maar 1 meenemen helaas. Je moet er inderdaad omvragen ze liggen onder de toonbank ze had er niet veel zei ze.
Vind het blad er mooi uitzien, ze hebben het leuk gedaan zijn.
Soms had ik wat meer van dingen willen weten er net iets dieper op in.
Maar zo is het ook voor alle leeftijden goed te begrijpen en veel verschillende onderwerpen die aan bod komen.
Leuk om te lezen vooral met dit weer. Super leuk dat er een blad is wat zo is uitgegeven.
Als ik het blad uit heb dan leg ik hem op stal kan de volgende het blad lezen.

leentje13

Berichten: 1781
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Schiedam

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:25

Waar is de link vior het online lezen van het blad?

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:45

:) Fouragehandelaar nam gisteren één voor ons mee ....
Leuk blad.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:36

Leentje: Je kunt gewoon op het plaatje van het magazine onderaan in de openingspost klikken, het beeld vergroot dan automatisch.

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:10

Ik heb hem ook gehaald en na vijf verschillende verkopers kwam er eindelijk een pakketje te voorschijn met het blad. Ik vind het blad er leuk uit zien! :)

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:13

Yeah vanochtend om 9h stond ik al bij de Welkoop om de hoek hier, (Bart bedankt voor de googlemap-kaart met alle verkooppunten). Ze keken me glazig aan, maar toen kwamen ze met een stapel nog in de verpakking aanzetten :D

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:15

Schattig blad. Was gratis dus ik heb er eentje meegenomen.
Maar inhoudelijk.... wel heel erg toegespitst op 'natural'.
Kan mij er totaal niet in herkennen, veel te soft allemaal.

Maar goed dat het eenmalig is.
Hoop niet dat er al te veel lezers veel waarde hechten aan de 'tips' en ádviezen'.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:15

Wat is er soft aan? Er staat niks in over NH ofzo, eigenlijk alleen over huisvesting en welzijn.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14531
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:41

BartVB schreef:
Ik heb de verkooppunten even snel in een kaartje gezet:

http://goo.gl/maps/Te5Pb

[ Afbeelding ]

Je zou denken dat er voor vrijwel iedereen wel een magazine in de buurt te krijgen is :)


VIND IK NIET LEUK.

Geen eens Lelystad :') ?

verdad

Berichten: 31
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:20

Is er iemand die er ;een voor mij wilt ophalen en wilt opsturen? uiteraard tegen betaling (verzendkosten 2,0 schat ik?)

Ik hoop dat een lieve bokker mij eraan wilt helpen :)

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:59

Ik kreeg er vanmiddag eentje mee bij de Welkoop toen ik ging voer ging halen... :j

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:01

Ik vind het blad nu ook niet echt 'soft' te noemen, gaat voornamelijk over welzijn en huisvesting van het paard. Ik kan alleen maar toejuichen dat men paarden weidegang geeft en in groep huisvest. Uiteraard begrijp ik dat dit voor de echt 'dure sportpaarden' niet meteen een optie is wegens kans op blessures. Maar dan kan individuele weidegang en sociaal contact op een andere manier eventueel wel een oplossing zijn. In het blad worden toch een aantal mooie voorbeelden gegeven.

Verder ben ik voor dagelijkse weidegang en groepshuisvesting, mijn paard staat dan ook op een NH-plekje, maar ik rijd wel 'gewoon' met een westernzadel en hoofdstel met bit hoor. Niks NH aan volgens sommigen, maar de omgang met mijn paard is wel diervriendelijk en ik kijk enorm naar de 'taal' van mijn paard. En daar draait het mij om. Maareuh dat wil niet zeggen dat ik 'soft' met mijn paard omga en haar gewoon haar zin laat doen... Er heerst toch echt een beetje een verkeerd beeld over NH lijkt me. Mja, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt hè.

Ik ga het magazine ook doorgeven op stal. Ik hoop dat het de weidebeheerders een beetje tot nadenken zet. Want 24/24 buiten in groep is goed, maar niet als je paard zich overeet :x haha.

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:54

"Hoe maak je je paard gelukkig?
Laat hem al zijn haren houden"

Dergelijke 'informatie' vind ik zelf nogal soft. En behoorlijk eenzijdig weergegeven.
Kan er niets aan doen.
Alsof een ieder die de vetlokjes van het paard wegscheert, niet goed voor zijn paard zorgt.

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:04

Ik ben ook al lang op zoek naar een kort informatieblad/boek dat ik zo aan mijn lekenouders kan geven, maar ook dit voldoet er niet aan. Eerst wordt krachtvoer praktisch volledig afgeraden. Enkel 1 zinnetje dat het toch wel handig kan zijn bij sportpaarden, zogende merries en jonge paarden. Om dat dan toch meteen weer teniet te doen door te zeggen: "Eigenlijk kan een paard niet goed overweg met krachtvoer."
Een paar pagina's verder wordt dan echter in het opstellen van het dagrantsoen krachtvoer zonder veel problemen opgenomen. Wij kunnen dit nuanceren, maar een bijlerende paardenleek krijgt hier dus tegenstrijdige en verkeerde informatie.
Wanneer men dan een merrie-veulenstal van precies maar 2 vierkante meter een aan de perfectie grenzende stal noemt dan flapperen mijn oren. Waarom? Omdat er geen tralies zijn? Dat er net daarvoor een artikel stond waarin de ruimte (om te liggen) zeer belangrijk is, is dit weer een blunder. Maar goed dat het een eenmalig blad is, want ik krijg het gevoel dat het maar snel snel vlug vlug opgesteld is. "Als het over paarden gaat, nemen die meiden het toch wel mee naar huis."

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:07

ik ben ook maar even naar de welkoop gegaan... vrouw vond het leuk dat ik speciaal voor het blad kwam (ik heb ook maar even wat gekocht natuurlijk, had ik meteen een goede smoes om nog wat hebbedingetjes te halen).

Leuk blad! Alleen jammer dat ik hem zo snel uit had. Van mij mag hij wel jaarlijks worden uitgegeven hoor!

itvc

Berichten: 38
Geregistreerd: 04-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:22

:D
Dees schreef:
Schattig blad. Was gratis dus ik heb er eentje meegenomen.
Maar inhoudelijk.... wel heel erg toegespitst op 'natural'.
Kan mij er totaal niet in herkennen, veel te soft allemaal.

Maar goed dat het eenmalig is.
Hoop niet dat er al te veel lezers veel waarde hechten aan de 'tips' en ádviezen'.


Het blad heet Paard & Welzijn, goed he. Dus niet Ruiter & Welzijn >;) . Dit wordt door een aantal paardenbezitters verward :D Ik kan me voorstellen dat dit blad confronterend kan zijn voor sommigen onder ons, confronterend in al zijn 'soft'heid... Je wordt er namelijk weer met je neus bovenop bedrukt wat een paard eigenlijk nodig heeft om zich goed te voelen en om in zijn behoefte te voorzien, vandaar: Paard & Welzijn. Dus doe je voordeel met dit blad, VOORAL als je er niet veel in herkent *D

Gini
Berichten: 17992
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:52

itvc schreef:
:
Het blad heet Paard & Welzijn, goed he. Dus niet Ruiter & Welzijn >;) . Dit wordt door een aantal paardenbezitters verward :D Ik kan me voorstellen dat dit blad confronterend kan zijn voor sommigen onder ons, confronterend in al zijn 'soft'heid... Je wordt er namelijk weer met je neus bovenop bedrukt wat een paard eigenlijk nodig heeft om zich goed te voelen en om in zijn behoefte te voorzien, vandaar: Paard & Welzijn. Dus doe je voordeel met dit blad, VOORAL als je er niet veel in herkent *D


Een paard met een supersize wintervacht dat 5 dagen in de week getraind wordt en in de weekends op wedstrijd vindt dat niet leuk hoor, dat paard lijdt. En dan is het voor het paardenwelzijn beter om te scheren. Nogmaals, zwart-wit tegenstellingen zijn nooit goed en dat mis ik. De eerste die een zo objectief mogelijk blad opricht die echt vanuit het paard kijkt vanuit verschillende perspectieven, die zou van mij de Nobelprijs Literatuur mogen krijgen, want blijkt maar weer hoe moeilijk dat is. :D

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:04

itvc schreef:
Het blad heet Paard & Welzijn, goed he. Dus niet Ruiter & Welzijn >;) . Dit wordt door een aantal paardenbezitters verward :D Ik kan me voorstellen dat dit blad confronterend kan zijn voor sommigen onder ons, confronterend in al zijn 'soft'heid... Je wordt er namelijk weer met je neus bovenop bedrukt wat een paard eigenlijk nodig heeft om zich goed te voelen en om in zijn behoefte te voorzien, vandaar: Paard & Welzijn. Dus doe je voordeel met dit blad, VOORAL als je er niet veel in herkent *D


Exact die mentaliteit was ik bang voor.
DAAROM hoop ik dus ook dat niet al te veel mensen dit eenzijdig belichte blad serieus gaan nemen.
Het is niet de enige waarheid... beschouw het dus ook niet als dusdanig ;)

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Paard & Welzijn: een glossy met een missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:09

-O- Alweer een paardenmagazine. Orgineel hoor

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:23

eenitraM schreef:
-O- Alweer een paardenmagazine. Orgineel hoor



Je hoeft hem niet te lezen hoor ;)

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:29

Ladybird schreef:
eenitraM schreef:
-O- Alweer een paardenmagazine. Orgineel hoor



Je hoeft hem niet te lezen hoor ;)


12 manieren om van paarden te houden: Laat hun haren erop zitten. :') Jajaaaa, dat geeft echt liefde als je een paard niet scheert.