Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
burl schreef:kleinvosje schreef:Burl, dat zijn dan vaak de oudere juryleden, van voor de samensmelting van de NBVR, NPC en KNF. Toen waren er inderdaad juryleden die het niveau nooit zelf gereden hadden.
Daar zijn er nog genoeg van. En ze zitten graag elke week.
burl schreef:Ik vind die kleine wedstrijden helemaal geen sfeer hebben.![]()
Het 'probleem' is dat door de vele wedstrijden en het rijden in kleine rubrieken het meer een winstpuntenjacht is geworden en men gemiddeld sneller promoveert naar een hogere klasse. En dat gaat ten koste van de paardensport.
burl schreef:Ik vind die kleine wedstrijden helemaal geen sfeer hebben.![]()
Het 'probleem' is dat door de vele wedstrijden en het rijden in kleine rubrieken het meer een winstpuntenjacht is geworden en men gemiddeld sneller promoveert naar een hogere klasse. En dat gaat ten koste van de paardensport.
Het is hier in het zuiden altijd reuze gezellig!
horseyfries schreef:Klopt, maar als je staat te kijken dan is er ook zelden een ruiter die voor een 2 of een 8 rijdt, meestal rijden ze net niet nauwkeurig genoeg voor een acht, of hebben ze niet genoeg impuls of lengtebuiging voor een acht, en dan kom je toch weer op die eeuwige vijfjes zesjes uit. Dus ipv jury's te zeggen dat ze moeten durven punten, moet je zelf misschien eens durven rijden voor een acht, met de kans dat het een twee wordt!
) en dat we daarvoor best wat meer respect mogen tonen. En dus kan ik het alleen maar toejuichen dat er eens een keer een heel ander artikel naar voren wordt gebracht dan de eeuwige negatieve verhalen. maybe2 schreef:mijn instructrice zegt altijd tegen mij,hoe je paard loopt in de proef ligt voor 90% aan de ruiter.als ik een keer niet goed heb gereden en ik niet tevreden ben dan heb ik haast altijd wel een wp.en andersom,als ik denk ik heb best wel een goed gevoel erover,dan valt het vaak tegen met de punten. tja,het is ook zo,wat wil de jury zien.en ik wil ze absoluut niet over 1 kam scheren maar 1 voorval is mij altijd bij gebleven.
ik had mijn proef gereden en het was best goed,hij kakte alleen na het halsstrekken wat in.nou ja kan gebeuren,vervolgens reed er iemand achter mij aan en die had er toch een vaart in,ze vloog zelfs 1 keer uit de ring,zij had een winstpunt en ik niet,euh?? oke,niet te veel bij stil staan volgende keer beter.vervolgens zie ik ze dus samen aan 1 tafel zitten en bleek het dus familie te zijn,tja dan gaat mijn nekhaar wel omhoog.
er waren echt heel wat mensen die het niet begrepen dat ik geen wp had en zij wel,het zag er bij haar echt niet uit.
Belle_Siem schreef:Misschien moet juryleden ook geleerd worden dat je ook met een "gewoon" basispaard een winstpunt hoort te krijgen als je een correcte proef neerzet. Dat er meer paarden rondlopen dan Jazzen en Gribaldi's.
Uit frustratie zijn wij gestopt met de wedstrijdsport, zeker in het M en Z krijg je geen punten meer als je paard zijn voorbenen niet tot achter zijn oren optrekt, ook al wordt er verder nog zo netjes, ontspannen, nageeflijk en los door het lijf gereden. Dat hebben de juryleden dan al voor elkaar gekregen. Ik zie de inspiratiebron dus niet zo.....
rijdt, en die maakt er een potje van, eindig ik onderaan. Net als de rest van dressuurrijdend Nederland. Als dat jou niet lukt, denk ik dat het inderdaad maar goed is dat je geen wedstrijden meer rijdt want daar werd het vast niet beter van.