Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magda_90 schreef:Shirley schreef:Overpopulatie regelt zichzelf wel als we de natuur zijn gang laten gaan...
Niet dus, anders was gecontroleerde (effectieve) jacht niet nodig.
magda_90 schreef:Shirley schreef:Overpopulatie regelt zichzelf wel als we de natuur zijn gang laten gaan...
Niet dus, anders was gecontroleerde (effectieve) jacht niet nodig.
Ibbel schreef:Op mijn land wordt ook niet gejaagd. Maar rondom wel. En de regels zijn zo dat dat dan mag. Jagers mogen zelfs hun hond mijn land opsturen om geschoten wild te apporteren.
Maar ik mag níet zien of de jagers hier in de buurt inderdaad 30 hectare jachtpacht hebben. Dat is vertrouwelijk. De polite komt controleren, maar krijgt dat ook niet te zien. Hoe krom is dat? Kan best wezen dat-ie helemaal niet voldoet aan de eisen binnen de jachtwet, maar dat kan niemand nagaan. Niemand heeft mij gevraagd of ik jachtpacht heb afgegeven of niet. Er staat nergens officieel gerapporteerd dat ik géén jachtpacht heb afgegeven.
Overigens is drijfjacht in NL bij mijn weten verboden, en het uitzetten van gefokte fazanten ook.
Shirley schreef:Daar gaan we dus met onze "gecontroleerde en effectieve" jacht !
Voor de lol gezonde dieren afschieten, onder het genot van een borrel, door een gelegenheidsjager !
Wat een feestje !!
Mijn bloed gaat koken als ik er alleen al aan denk ...
AvalonsMisty schreef:@ Spatter: Hebben die dieren het dan zoveel slechter dan een geschoten wild zwijn? Een varken uit een megastal, loopt de hele dag met soortgenoten in een ruimte die zo ingedeeld is dat hij kan slapen in het stro, kan spelen met soortgenoten (ja dat doen ze) en kan eten met een chip en zo altijd zijn portie krijgt (Hey, net als paarden in een hitaktief stal!). Zou dat varken het buiten in de modder wroeten missen? Ik denk het niet, het varken weet niet dat zijn soortgenoten dat wel doen (als ze geluk hebben)

Shirley schreef:Maar Magda, de voedselketens worden juist door ingrijpen van de jagers verstoord ( hiermee bedoel ik dus vossen en roofvogels doden en het zelf kweken en uitzetten van fazanten ! )
Wendy schreef:AvalonsMisty schreef:@ Spatter: Hebben die dieren het dan zoveel slechter dan een geschoten wild zwijn? Een varken uit een megastal, loopt de hele dag met soortgenoten in een ruimte die zo ingedeeld is dat hij kan slapen in het stro, kan spelen met soortgenoten (ja dat doen ze) en kan eten met een chip en zo altijd zijn portie krijgt (Hey, net als paarden in een hitaktief stal!). Zou dat varken het buiten in de modder wroeten missen? Ik denk het niet, het varken weet niet dat zijn soortgenoten dat wel doen (als ze geluk hebben)
Wat een rooskleurig beeld van het leven van een varken uit de bio-industrie heb jij zeg. Totaal niet waarheidsgetrouw. Stro in een megastal
Dus ja, ik eet liever een geschoten wild zwijn dan dat varken uit de bio-industrie, wat ook nog eens fijn op transport is geweest naar het slachthuis...
Maar de jager uit de openingspost komt er imo wel érg makkelijk vanaf...
Maar mijn schoonfamilie zal vast een uitzondering zijn en de rest van de varkenshouders zullen zich vast allemaal niet aan de regels houden. (die zijn er namelijk, en daar wordt op gecontroleerd) Of heb jij toevallig je info van de "documantaire" van stichting ongehoord gezien, met de beelden die ze hebben gemaakt toen ze bij allerlij bedrijven hebben ingebroken 's nachts?
Wilawander schreef:Vind ik niets niet raar. Hier hebben ze al twee keer ons paard op stal aangeschoten. Even later hebben ze een koe geschoten die daarop haar kalf verloor en weer even later schoten 2 jagers elkaar aan. Krijg je als je gaat jagen met veel drank. Wat hier in Duitsland vaak zo is helaas.