Dit is wat in de Telegraaf stond zag ik net:
http://www.telegraaf.nl/telesport/13018 ... on___.html
"Loman erkent wel dat de bank enkele voorwaarden heeft gesteld. "Dat hebben we gedaan op basis van de uitspraak van de rechter dat wij terecht beslag hebben laten leggen op de paarden. Het zijn echter alleen praktische voorwaarden, die Eurocommerce niet hinderen en geen pijn doen. Wij willen er juist alles aan doen dat de paarden op concoursen starten.” Rabo wil dat in de paspoorten staat dat er beslag is gelegd, dat ze bij tijd en wijle worden getoond en dat Eurocommerce verklaart de dieren niet te zullen verkopen. "Dat is het in grote lijnen. Meer is er niet aan de hand. Het gaat om werkafspraken.”
Heb mijn paspoorten er nog niet op nagegeken, maar het lijkt mij dat een paarden paspoort hier niet in voorziet.
Het is tenslotee absoluut geen eigendomsbewijs, ondanks dat de naam van de (huidige)eigenaar ein staat, maar door de schets, chipnummer, levensnummer etc. alleen een bewijs dat het voorgestelde paard ook dát paard is. Bovendien een bewijsstuk van alle entingen en medicijnen die het paard tijdens zijn leven heeft gekregen.
Heb het er maar even bijgepakt, heb een tamelijk uitgebreid FEI + stamboek paspoort, de controle pagina's gaan dus alleen over, gezondheid, doping controles en de gezondheids-/identiteitscontroles bij grensovergangen.
En nog een boel meer, maar niks over beslagleggingen en niet verkopen.
Verder de bevesting van DA en eigenaar voor slacht of inslapen i.v.m. behandelingen waarbij medicamenten nodig zijn.