Duitsland: protest tegen paardenbelasting update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:40

Citaat:
Als je er 6! hebt heb ik geen medelijden met je. Geld genoeg blijkbaar, anders heb je geen 6 paarden. 1 paard wegdoen en je bent weer uit de kosten.
Wat een gejammer, terwijl velen erg jaloers naar je zullen kijken met 6 paarden in eigendom.

Volgens mij een iets te voorbarige reactie, je kunt niet in andermans knip kijken... wellicht verdiend iemand wel zijn geld ermee om van te kunnen leven... het gaat er om dat 750 extra kosten per paard gewoon veel is... stel dat ze dat in nederland ook gaan doen.. Dan wordt er ook flink tegen geprotesteerd... en zul je iedereen ook horen klagen.. logisch m.i. De overheid probeerd overal geld vandaan te halen.. terwijl er aan de andere kant veel geld over de balk gesmeten wordt..

Ik heb ook twee paarden.. maar moet er ook veel voor laten.. maar dat heb ik er graag voor over... de ene heeft dit als hobby, en de ander weer wat anders... waar ik het geld bv niet voor over zou hebben.. ieder zijn eigen keuze... maar als je door een regeling van de overheid de keuze moet maken om ergens mee te stoppen omdat het financieel niet meer haalbaar is, is dat voor iedereen moeilijk.. of je nou 1 of meerdere paarden hebt... of dat het nou een hele andere hobby is...

hotchocolat

Re: Duitsland: protest tegen paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:00

Paarden die bij mij staan zijn aangemeld bij de Tierseuchenkasse NRW. Ik heb deze week de rekening daarvan betaald.
Ik heb er 3 aangemeld, de vierde (veulen) pony daarvan weet ik niet of die blijft. Dus drie aangemeld op mijn huisadres, zou ik dan de rekening krijgen of de eigenaar van de andre twee ook?

Wij zitten in een dorp met vrij veel paarden,grensend an een natuurgebied. Nu heb ik zo maar het gevoel dat als de belasting erdoorkomt (waar ik niet in geloof) er plotsling heel veel paarden in het natuurgebied rondlopen. Het natuurgebiet is een voormalig oefen terein waarbij bekent is dat er nog mijnen/bommen kunnen liggen. Best kans dat er dan nog af en toe eentje in de luchtvliegt.

750,00 Belasting voor een paard, mijn auto kost me 67,00 per jaar. Als je paard poep in het dorp op de straat en je ruimt het niet zelf op, dan zijn ze hier niet blij met je.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:28

CharleyT schreef:
SorpresaKyra schreef:
Hier is het enkele weken ook van tafel geschoven maar toch schrik je elke keer weer bij een bericht over die belasting , ze mogen gerust belasting vragen maar dit zijn absurde bedragen natuurlijk. Net wat kimmie al zegt de hondenbelasting liegt er hier ook niet om terwijl ze niet van het erf afkomen. We blijven maar hopen dat het niet door gaat want 6x 750 is toch au in de knip.

Als je er 6! hebt heb ik geen medelijden met je. Geld genoeg blijkbaar, anders heb je geen 6 paarden. 1 paard wegdoen en je bent weer uit de kosten.
Wat een gejammer, terwijl velen erg jaloers naar je zullen kijken met 6 paarden in eigendom.

Haha die reactie! Als er zo'n belasting zou doorkomen, dan geraak je gewoon niet meer van de paarden af. Dat is nu al zo, laat staan dat je er 750 per jaar extra voor moet betalen!

Wij hebben er ook 3 lopen en wij tellen de centjes op het einde van de maand hoor en dan staan ze nog gewoon op een gehuurde wei van 450 euro per jaar. 3 x 750 euro zou voor ons echt een grote ramp zijn. Het gaat er nog wel komen hoor, zo'n belasting. Het is niet voor niets dat alle paarden gechipt en geregisteerd moeten worden. Maar laat ons dan hopen dat het 50 euro per paard is...

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:59

Ohoh...laat de Nederlandse belastingsdienst dit maar niet lezen. Voor dat je het weet worden de paardenfreaks uitgemolken.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:37

Ach CharleyT ook wij moeten gewoon werken voor ons geld net als iedereen en ik vroeg geen medelijden en al zeker geen financieel advies met de opmerking dan doe je er maar 1 weg wat een klets. Als die belasting er zou komen kun je meer medelijden hebben met de paarden die er dan uit gaan vliegen en weet ik veel waar belanden. Daar maak ik me eigenlijk meer zorgen om. Heel jammer dat je gelijk zo reageerde.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:48

petraaken schreef:
Wat een bedrag zeg. Je zal maar een stoeterij hebben annex hengstenhouderij. Het gaat al zo slecht in het paardenwereldje. Dat zou helemaal de doodsteek zijn.

Ik denk dat een Paul Schockemöhle die toch al in het oosten van Duitsland zit, zo zijn boeltje inpakt en nog een stukje oostelijker gaat zitten. Polen zal er vast geen probleem mee hebben om ruimte en mogelijkheden aan PS te bieden met zijn stoeterij + daarbij behorende werkgelegenheid.

ThessaKeizer schreef:
Heel bijzondere gedachtengang!! Dit zijn geen normale prijzen natuurlijk, ik woon ook in Duitsland dus ben echt wel benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Wel paardenbelasting betalen maar wegenbelasting betalen we hier niet, daar valt denk ik meer uit te halen met al die grote bakken waarin gereden wordt :P

Die betaal je wel, zit alleen in de kosten verrekend die je per kwartaal aan de gemeente betaald ;)

sabineG schreef:
en ook mijn moeder heeft dan ineens twee paarden op haar naam staan...

Hier ook hoor als het per paardenhouder gerekend gaat worden maar dan niet naar mijn moeder maar dan heeft mijn zus opeens 3 paarden op haar naam staan i.p.v. dat ze 'slechts' mede-eigenaar is van 1tje :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:55

ik heb heel vaak discussie's met mijn broer. hij vind namelijk dat paarden vervuilen(mest), omdat we geen wegenbelasting betalen zouden wij paardrijders niet op de openbare weg mogen komen :').
aan de ene kant redelijk logisch, maar paarden kosten al zoveel en er gaat al zo veel belasting van wat we kopen naar de overheid.

en ik vind 750 euro veelste veel, net of ze gekeken hebben van nou, we komen zoveel miljoen tekort gedeeld door het aantal paarden in duitsland, oke, 750 euro per paard moet het worden jongens anders komen we er niet uit.

(en wat moet er gebeuren met al die paarden die mensen dan niet meer kunnen houden?, en wat denk je van boertjes die al jaren 20 shetlanders hebben lopen als grasmaaiers? allemaal op de vrachtwagen naar italie)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:05

Wij hebben een fokker in het dorp. Ik weet zeker dat 2derde van zijn paarden bestand niet aangemeld/gecipt is of een brandmerk heeft.

Ik heb er twee van mijzelf. 1500 extra per jaar en dat bij een uurloon van 7,50 is een hele hoop geld.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:30

CharleyT schreef:
Traber schreef:
Als dit er wel door komt,dan zijn er veel paarden die een nieuw thuis zoeken....of naar de slacht moeten....omdat het niet te betalen is voor de gewone mensen....je zal er maar een paar hebben lopen....

Nou, als je er aan PAAR hebt lopen, kun je er 1 wegdoen, en klaar is kees. Heb je er maar 1 wordt het een ander verhaal.

:+ Volgens mij heeft er hier iemand bijdehandjes gegeten.
Als ze al tot schoenen verwerkt waren geweest hoefden we er geen paardenbelasting over te betalen... :D

anita1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:14

En wanneer word er dan een keer gepraat over katten belasting. Poepen altijd in mijn tuin vissen de vissen uit mijn vijver. Honden over de zeik door kat van iemand anders. Geloof dat ik hier meer last van heb dan van die paarden drol af en toe op straat

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:53

anita1234 schreef:
En wanneer word er dan een keer gepraat over katten belasting. Poepen altijd in mijn tuin vissen de vissen uit mijn vijver. Honden over de zeik door kat van iemand anders. Geloof dat ik hier meer last van heb dan van die paarden drol af en toe op straat

Sinds wij een hond hebben komen er geen vreemde katten meer in de tuin, heel effectief.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:10

CharleyT schreef:
SorpresaKyra schreef:
Hier is het enkele weken ook van tafel geschoven maar toch schrik je elke keer weer bij een bericht over die belasting , ze mogen gerust belasting vragen maar dit zijn absurde bedragen natuurlijk. Net wat kimmie al zegt de hondenbelasting liegt er hier ook niet om terwijl ze niet van het erf afkomen. We blijven maar hopen dat het niet door gaat want 6x 750 is toch au in de knip.

Wat een rare reactie. Wij hebben er 4 en geen vetpot. Zouden we in NL wonen was het met de huidige prijzen niet eens mogelijk er 1 te houden of met veel moeite. En met 1 verkopen ben je er ook niet. Paarden leveren niks op en dat bedrag ben je elk jaar kwijt.

Sharani

Re: Duitsland: protest tegen paardenbelasting update

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:39

Zou er ook niet aan moeten denken en dan dat bedrag :wow: , mijn minipaardjes kosten per maand per stuk 30 a 40 euro aan onderhoud dus dan zou met 750 euro belasting de kosten meer dan verdubbellen. Hoop maar dat het idee van paardenbelasting snel verdwijnt in Duitsland voordat ze in Nederland ook denken dat het een goed idee is.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:02

Als dat er doorkomt gaat er hier 1 paard uit en de ander terug in pension in Holland. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat t zo'n vaart zal lopen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:47

Wij leven voor onze paarden, laten er echt alles voor staan.
Gaan niet op vakantie, eten goedkoper als t moet, dragen geen dure kleren.
Maar rijk???
Ja in ons hart. Van geluk! Niet in de portomonnee.
Onze fokkerij gaat echt ten gronde als ik zoveel geld extra zou moeten betalen.

Maar gelukkig... voorlopig is het even van de baan!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:38

nou, ik heb er ook 5.
waaronder een bejaarde Shet die nooit meer op straat komt en geen tientje meer waard is.
En geld teveel?
Dat slaat nergens op, ze staan bij mijn schoonouders.
En iedereen weet; mensen met paarden hebben de hemel op aarde, komen ze te sterven valt er niets te erven....

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:21

staroo schreef:
ThessaKeizer schreef:
Heel bijzondere gedachtengang!! Dit zijn geen normale prijzen natuurlijk, ik woon ook in Duitsland dus ben echt wel benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Wel paardenbelasting betalen maar wegenbelasting betalen we hier niet, daar valt denk ik meer uit te halen met al die grote bakken waarin gereden wordt :P

Nou dan zou ik het merk van jouw auto wel eens willen weten waar geen wegenbelasting voor wordt betaald, heb net weer de afschrijving van de wegen belasting achter de rug.

Nou mijn Smartje staat op mijn adres in nederland dus ik betaal gewoon wegenbelasting :j

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:14

Citaat:

Wat een rare reactie. Wij hebben er 4 en geen vetpot. Zouden we in NL wonen was het met de huidige prijzen niet eens mogelijk er 1 te houden of met veel moeite. En met 1 verkopen ben je er ook niet. Paarden leveren niks op en dat bedrag ben je elk jaar kwijt.

vind ook rare opmerking, toevallig ben ik bij een boer gaan wonen, dat mijn de stallingskosten van 500,-p/m gespaart wordt, ja toen kon ik er ook maar een houden, maar ik rook niet, ga niet uit en drink geen alchol dus dat geld samen maakt er voor dat zo wel ik als mijn kinderen allemaal een eigen pony en paarden kunnen krijgen.
maar zou zo iets komen met zo'n bedrag is het sorry kinderen maar zoek maar een andere hobby.
ga lekker hangen in de buurt en sloop maar iets als je, je verveeld, dat ga je dan krijgen.
sommige kinderen geven niet om andere sport of hobby, die leven voor hun paard/pony.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:04

Rivjenn schreef:
nou, ik heb er ook 5.
waaronder een bejaarde Shet die nooit meer op straat komt en geen tientje meer waard is.
En geld teveel?
En iedereen weet; mensen met paarden hebben de hemel op aarde, komen ze te sterven valt er niets te erven....

Als je er 5 hebt ben je toch een bevoorrecht mens, maar mogen we niet zeggen rijk. Dan stuitert iedereen. Maar heb je een jacht in de haven ben je een rijke stinkert.( terwijl die misschien wel alles opzij om maar de zeil hobby te kunnen doen)
Als je een paar paarden hebt ben je welvarend, misschien niet op de bank, in geld, maar in de stal en op de wei. Daar loopt dan je kapitaal.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:09

Tja wat is een kapitaal?
Voor mijn twee heb ik rond de 1500,00 betaald. Stalling, voer enz kost me nog geen 1000,00 per jaar.
Voor het geld wat ik hier voor de aankoop van het huis heb betaald krijg je in NL nog geen tussenwoning.
Alleen ligt mijn uurloon wel een stuk lager dan in NL.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:13

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:17

CharleyT schreef:
Rivjenn schreef:
nou, ik heb er ook 5.
En geld teveel?

Als je er 5 hebt ben je toch een bevoorrecht mens, maar mogen we niet zeggen rijk. Dan stuitert iedereen. Maar heb je een jacht in de haven ben je een rijke stinkert.( terwijl die misschien wel alles opzij om maar de zeil hobby te kunnen doen)
Als je een paar paarden hebt ben je welvarend, misschien niet op de bank, in geld, maar in de stal en op de wei. Daar loopt dan je kapitaal.

hoeveel kapitaal is dan 3 bejaarde paarden en 2 kapotte paarden??

slachtprijs...uhm 500 euro??

nah...ga me maar eens heel erg rijk voelen vandaag :D

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:22

Jaja een ware kapitalist!! ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:27

:j ook weer wat geleerd vandaag,voel me ineens heel erg rijk :D :D ,wist niet dat ik zo'n kapitaal achter op het land had lopen zeg...jeetje...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:32

Angela schreef:
750 euro is echt een belachelijk bedrag. Inderdaad: zelfs de meest dure auto heeft dat nog niet aan wegenbelasting

ik vermoed dat jij een benzine rijdt ;) want ik betaal wel meer dan 750 euro per jaar aan wegenbelasting met mijn diesel, bijna het dubbele daarvan zelfs. en nee ik rij niet eens een 'meest dure auto' :+

maar buiten dat vind ik het ook een belachelijk hoog bedrag. met dit soort maatregelen wordt paardrijden vanzelf weer een elite sport.