Citaat:Als je er 6! hebt heb ik geen medelijden met je. Geld genoeg blijkbaar, anders heb je geen 6 paarden. 1 paard wegdoen en je bent weer uit de kosten.
Wat een gejammer, terwijl velen erg jaloers naar je zullen kijken met 6 paarden in eigendom.
Volgens mij een iets te voorbarige reactie, je kunt niet in andermans knip kijken... wellicht verdiend iemand wel zijn geld ermee om van te kunnen leven... het gaat er om dat 750 extra kosten per paard gewoon veel is... stel dat ze dat in nederland ook gaan doen.. Dan wordt er ook flink tegen geprotesteerd... en zul je iedereen ook horen klagen.. logisch m.i. De overheid probeerd overal geld vandaan te halen.. terwijl er aan de andere kant veel geld over de balk gesmeten wordt..
Ik heb ook twee paarden.. maar moet er ook veel voor laten.. maar dat heb ik er graag voor over... de ene heeft dit als hobby, en de ander weer wat anders... waar ik het geld bv niet voor over zou hebben.. ieder zijn eigen keuze... maar als je door een regeling van de overheid de keuze moet maken om ergens mee te stoppen omdat het financieel niet meer haalbaar is, is dat voor iedereen moeilijk.. of je nou 1 of meerdere paarden hebt... of dat het nou een hele andere hobby is...

.
, mijn minipaardjes kosten per maand per stuk 30 a 40 euro aan onderhoud dus dan zou met 750 euro belasting de kosten meer dan verdubbellen. Hoop maar dat het idee van paardenbelasting snel verdwijnt in Duitsland voordat ze in Nederland ook denken dat het een goed idee is.