Belgische hoefsmid mag van rechter geen paarden meer houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Belgische hoefsmid mag van rechter geen paarden meer houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:38

Ik was er zelf heel hard van geschrokken, toen ik het bericht hoorde. Ik wist wel dat hij weinig tijd had, maar hij werkte hard en deed toch goed werk.
Ik herinner mij een situatie waabij hij binnen de 15 min daar was (hij was wel in de buurt). Mijn paard had gedeeltelijks haar ijzer afgetrapt tijdens het rijden, die hing volledig gebogen aan 4 nagels nog vast. Ze kon geen meter meer stappen en gelukkig had ik mijn gsm bij (er was verder niemand in de buurt). hij heeft bijna letterlijk alles laten vallen en is zo snel mogelijk gekomen.

Ik vind het raar, hij wist van mijn beroep en als ik een anecdote vertelde over verwaarlozing, was hij altijd mee bezorgd. Toch kon hij mij elke keer in de ogen kijken...

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:34

Zoiets doen ze natuurlijk nooit express, hij had veel paarden, harde tijden, paard worden duurder. Geen excuus natuurlijk.

Waarschijnlijk daar gezet voor 'eventjes' maar dat eventjes is maanden geworden, en de paarden zagen geen daglicht kregen bitter weinig eten, ze kregen wat 'brood restjes' en afvalgroenten dat zijn moeder afentoe binnen gooide.

Hawoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:59

Dit gaat over mijn hoefsmid denk ik! hij neemt al enkele weken zijn gsm nietmeer op.
Had dit NOOIT van hem of zijn vader verwacht. Bij zijn vader is onlangs wel kanker vast gesteld en hijzelf heeft het ook al een tijdje niet makkelijke... Een dier verwaarlozen keur ik nooit goed, maar ik kan me wel iets bij de situatie voorstellen.
Op de vraag of deze smid nog mag komen: JA! Hij is de enige die erin slaagt mijn paard rustig te houden en hem geen praam op de neus wil zetten. Hij was altijd super rustig en zacht tegen mn paarden! Hierdoor kon hij op het laatste mijn paard heel makkelijk kappen.
Heb zaterdag een andere smid moeten laten komen, hij kon niet geloven dat mijn paard bekapt werd zonder praam.
en na 10 min is de praam dan weer op zijn neus gevlogen :( .
Dus bij deze als er iemand is die nog een goeie rustige smid weet die aan de kanten van korspel komt... let me know please.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:11

Dit zaak is meer als een jaar geleden hoor ( het zaak is van mei 2011), maar nu pas kwamen ze voor de rechter

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:13

En ik geloof niet dat het overdezelfde gaat, deze was nogal bekent in de buurt, te laat komen, onprofessionele praktijken,...

Hawoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:32

Crazy_boon schreef:
En ik geloof niet dat het overdezelfde gaat, deze was nogal bekent in de buurt, te laat komen, onprofessionele praktijken,...

Ik denk dat het wel over dezelfde gaat, aangezien hij ongeveer sinds de uitspraak nietmeer te bereiken is.
En hij was idd altijd veel te laat of kwam soms niet opdagen. Maar het was een hele goeie smid

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:05

Deze hoefsmid is nog bereikbaar hoor, ik ken nog mensen dat hem nog als hoefsmid hebben.