Niet iedereen voert zomaar klakkeloos iets bij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:En daar ging het fout. De magnesiumbehoefte werd overgenomen uit een publicatie van Robert Puls (“Mineral levels in Animal Health” 1989). Dit is geen algemeen gebruikt naslagwerk voor mineralen behoeften van paarden. Was men hier iets zorgvuldiger te werk gegaan, dan had men gezien dat deze voedernorm enorm afwijkt van de gerenommeerde publicaties uit Amerika (Nutrient Requirement of Horses, NRC) of Duitsland (Deutsche Landwirtschaf-Gesellschaft, DLG).
koeke schreef:@conneponSammie schreef:En daar ging het fout. De magnesiumbehoefte werd overgenomen uit een publicatie van Robert Puls (“Mineral levels in Animal Health” 1989). Dit is geen algemeen gebruikt naslagwerk voor mineralen behoeften van paarden. Was men hier iets zorgvuldiger te werk gegaan, dan had men gezien dat deze voedernorm enorm afwijkt van de gerenommeerde publicaties uit Amerika (Nutrient Requirement of Horses, NRC) of Duitsland (Deutsche Landwirtschaf-Gesellschaft, DLG).
Ik ga dus niet van de NL norm uit. Zoals ik het lees kloppen de getallen van NRC en DLG juist wel. Maar misschien lees ik verkeerdHet lijkt me ook niet logisch dat die cijfers een factor 10 fout zouden zitten; dan zou een paard nauwelijks meer magnesium nodig hebben dan een mens. Ze zijn toch wel iets zwaarder
![]()