Ongeval met paardentrailer met 10 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:39

Somebitch schreef:
Niet als je in de transport werkt TS. Tijd is geld...

Dan moet je niet met levende wezens rijden.

Chaos

Re: Ongeval met paardentrailer met 10 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:49

Nou, voor werk moet dat dus wel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:54

Daks, misschien moet je voor de gein eens een paar dagen met een vrachtwagen meegaan, dan klets je wel anders. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en geloof me, dan kom je heel vaak, ongevraagd en ongewild in hele rare situaties terecht. Wegafsluitingen, tomtom's die niet berekent zijn op vrachtwagens en je doodleuk dit soort wegen opsturen. Als je dan niet bekend bent in de omgeving kan dit je dus gebeuren. En wat zou ji doen als je dan op zo'n weg beland met zo'n combinatie? Achteruit weer terug is echt geen optie, dus dan blijft er niet veel over dan door rijden. En geloof me, lang niet iedereen heeft internet en zeker niet in een vrachtwagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:57

Arme peerden , wees blij dat er geen dode paarden zijn zeg :oo

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:04

Gelukkig dat het nog zo goed afgelopen is. Die chauffeur zal inderdaad niet geweten hebben op wat voor weg hij uitkwam.. Ben zelf ook wel eens met trailer over weggetjes gekomen waar ik niet echt blij van werd dankzij de "adviezen" van de TomTom :n ...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:22

Paar jaar geleden, ben ik door mijn navigatie een weg ingestuurd, die overging in een zandpad om uiteindelijk in een maisland te belanden, met de mededeling:"bestemmng bereikt" :?

Navigatiesystemen zijn niet heilig, en vooral op onbelend terrein moet je maar geloven in hetgeen je navi je verteld.
Of je dan zo'n bocht over het hoofd kunt zien is een ander verhaal.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:41

Alane schreef:
Paar jaar geleden, ben ik door mijn navigatie een weg ingestuurd, die overging in een zandpad om uiteindelijk in een maisland te belanden, met de mededeling:"bestemmng bereikt" :?

Navigatiesystemen zijn niet heilig, en vooral op onbelend terrein moet je maar geloven in hetgeen je navi je verteld.

hahaha die hebben wij laatst ook gehad! allemaal landweggetje met aan het eind een hele scherpe bocht waar een brug over moesten. Resultaat dat ging niet. Achter uitgereden richting weilanden, paard uitgeladen, trailer met de hand gedraaid en weer aangekoppeld, paard er weer in, en weer terug rijden. was ook dankzij de tom tom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:01

[quote
Of je dan zo'n bocht over het hoofd kunt zien is een ander verhaal.[/quote]

Ik heb begrepen dat de weg erg smal was en dan is 1 wiel in de berm al genoeg om zo'n combinatie om te laten slaan.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:12

Lees ik er nu overheen of staat er nergens iets over de chauffeur vermeld of die gewond is of ook met de schrik vrij gekomen?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:19

Het is een rotweg om met de auto te rijden, laat staan met een vrachtauto. Hij heeft nog 'mazzel' gehad dat hij daar gekanteld is en niet in een bocht bij het water.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:30

Citaat:
Lees ik er nu overheen of staat er nergens iets over de chauffeur vermeld of die gewond is of ook met de schrik vrij gekomen?

De voorwagen staat nog overeind, dus de chauffeur zal niet gewond zijn geraakt.

Zoals al meer gezegd: een navigatiesysteem is niet heilig.
Wat de reden ook is geweest dat deze combinatie op zo'n weggetje terecht is gekomen, probeer die zelf er maar eens veilig doorheen te laveren, dat is geen makkie.
De critici hier zouden dat natuurlijk allemaal véééél beter hebben gedaan 8)7 en zijn zelf vast nog nooit in een vergelijkbare situatie terecht gekomen waarin ze peentjes hebben gezweet en achteraf de goden hebben gedankt dat ze er heelhuids uit zijn gekomen.
...en misschien maar goed ook...

De chauffeur zal zich ongetwijfeld van zijn verantwoordelijkheid voor de paarden bewust zijn geweest. De beste man/vrouw is zich natuurlijk wezenloos geschrokken.
Degene die zich niet in zijn schoenen kan verplaatsen: }:0 !

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:33

Daks schreef:

We zullen je voor de eerstvolgende heiligverklaring nomineren

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:08

Bitchy schreef:
Daks schreef:

We zullen je voor de eerstvolgende heiligverklaring nomineren

:')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:14

Wat een lelijke aannames worden hier gelijk weer gedaan... -O-

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:35

scooby14 schreef:
[quote

Ik heb begrepen dat de weg erg smal was en dan is 1 wiel in de berm al genoeg om zo'n combinatie om te laten slaan.[/quote]

Wat ik bedoelde is dat de tomtom je een wegenkaart laat zien, de weg natuurlijk niet in een keer super smal wordt.
Hoe snel iets om kan vallen dat weet ik... en ook dat je daar geen hoge snelheid voor hoeft te hebben.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:51

Was daar toevallig een paardenmarkt in de buurt? Ik weet namelijk een handelaar die altijd werkt met witte halsters/touwtjes/gele nummers en meen hem ook op het filmpje te zien.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:56

Denk dat deze onderweg waren naar de CK in Warga.

En ts, ik vind jou wel heel erg makkelijk oordelen, Daks. Ik ken deze vrachtwagenmaatschappij. En weet dat zij altijd heel voorzichtig met paarden en ook met andere dieren rijden. Misschien moest deze betreffende chauffeur wel paarden uit deze omgeving halen. Of dat hij een nieuwe bijrijder had, die hij oppiktte in de buurt van deze bocht. Zolang je niet de waarheid weet, moet je niet gaan oordelen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:03

FriesWytske schreef:
Denk dat deze onderweg waren naar de CK in Warga.

En ts, ik vind jou wel heel erg makkelijk oordelen, Daks. Ik ken deze vrachtwagenmaatschappij. En weet dat zij altijd heel voorzichtig met paarden en ook met andere dieren rijden. Misschien moest deze betreffende chauffeur wel paarden uit deze omgeving halen. Of dat hij een nieuwe bijrijder had, die hij oppiktte in de buurt van deze bocht. Zolang je niet de waarheid weet, moet je niet gaan oordelen.

Inderdaad! Deze mensen vervoeren al tientallen jaren allerlei Friese paarden voor evenementen, en doen dat altijd bijzonder zorgvuldig. Dit is gewoon een geval van pech geweest en dat kan iedereen overkomen. Helaas heb je altijd mensen die menen te moeten veroordelen niet gehinderd door enige kennis van zaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:46

Vind het niet slim om de beesten met proppen en al op de kar te zetten, zal wel gemakkelijk zijn en veel tijd schelen als je op een keuring de een na de ander moet showen maar goed is het niet. Geluk bij een ongeluk dat de dieren er redelijk vanaf zijn gekomen, ze lopen iig nog alhoewel sommigen wel beroerd lopen.

riemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:26

die paarden stonden niet eens met proppen in de wagen dus dat is een reactie die niet echt veel betrekking op het onderwerp!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:29

Dan zal ik me wel verkeken hebben, zie het filmpje uit de eerste link op ong. 37 sec, dacht toch echt proppen te zien, maar zoniet, alleen maar beter.

riemie schreef:
die paarden stonden niet eens met proppen in de wagen dus dat is een reactie die niet echt veel betrekking op het onderwerp!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:45

bigone schreef:
Dan zal ik me wel verkeken hebben, zie het filmpje uit de eerste link op ong. 37 sec, dacht toch echt proppen te zien, maar zoniet, alleen maar beter.

riemie schreef:

Je ziet toch duidelijk alleen de propgaten zitten? En als je de gaten ziet, dan wil dat dus zeggen dat er geen proppen inzitten..... :roll:

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:46

Gelukkig dat het goed gaat met de paarden!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:02

Gelukkig dat de paarden er goed vanaf zijn gekomen.

En uit ervaring kun je op stomstoms alleen écht niet vertrouwen.