Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MelanieB schreef:Ik ben benieuwd of de andere op de bok de leidsels in zijn hand had terwijl de menner het paard aan het leiden was.. dus hoe het verder heeft kunnen gebeuren.
Sterkte voor de menner(s) en wat naar voor het paard
Miracle_ schreef:Chaos schreef:Ehh. Stomme opmerking Calvin.
Ten eerste zou ik het zeer kwalijk vinden als je een paard met beenbreuk laat herstellen. Dat is echt geen fijne weg voor zo'n dier.
Ten tweede uit je twijfels over een dierenarts die erbij is geweest en de keuze gemaakt heeft. Je was er niet bij en kent de DA niet, dus hou gewoon lekker je mond.
Mag wel wat vriendelijker, niet soms?
Als mijn DA mijn paard zonder overleg in laat slapen zou ik niet blij zijn. Ik heb 2 paarden zien genezen met een breuk, en die waren lang niet zo ernstig als sommige beelden die mensen bij een beenbreuk hebben.De ene liep na 3 maanden al weer vrolijk wedstrijden onder het zadel met goedkeuring van de kliniek.
sandorra schreef:Het was 1 haflinger.
Ze zaten met 2 man op de bok. 1 is naast het paard gaan lopen. Ander bleef op de bok zitten met de leidsels vast. Paard is geschrokken weggesprongen boven op de man die er naast liep. Daarna is hij achter iets van de wagen blijven hangen. De man die op de bok nog zat is ook van de wagen gevallen terwel paard er vandoor ging.
(was mijn verzorg paardje)
Het was ook gelijk duidelijk dat het been zo gebroken was, dat inslapen niet vermeden kon worden.
LBLGypsyCobs schreef:Ik haal eigenlijk nergens uit het verhaal of er wel of geen toestemming voor het inslapen is geweest.
Als je als DA terplekke komt en je ziet bot uit een been steken of een been halverwege een haakse hoek maken, dan doe je waar je voor geleerd hebt en beperk je het leed zo ver mogelijk.
happyhorse schreef:Ik wens de menner en groom veel beterschap en sterkte met dit verlies.
@sandorra: sterkte met verlies van je verzorgpaard.
Heb zelf 2 weken geleden men ongeluk gehad, waarbij mijn paard ook is ingeslapen.
Zulke gebeurtenissen zal je niet snel vergeten. Zat dit bericht met brok in me keel te lezen.