Eigenaar dressuurpaard Uthopia niet duidelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:39

Ailill schreef:
Ik ben op het moment niet thuis dus kan de hoefslag niet lezen, maar ik weet dat Carl zeer discreet is betreffende zijn persoonlijke zaken, financiële zaken en handel.

Iedereen heeft last van de recessie, de handel ligt al een tijdje stil. Ik kan me voorstellen dat Carl dat bedoelde, zeer zeker niet zijn persoonlijke situatie.

Zou heel goed kunnen dat ik dat heb verward met wat ik wel heb kunnen vinden, namelijk dat het niet zo goed ging met de bedrijven van de overige eigenaren.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp, zo'n paard staat toch onder een andere BV? Of hoe dat in Engeland ook mag heten... Net zoals bij Eurocommerce, alleen stond London niet op de andere BV.

Ailill

Re: Eigenaar dressuurpaard Uthopia niet duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:55

Carl's paarden staan voor zover ik weet niet onder een BV. Carl heeft een aantal investeerders (prive) die samen met Carl jonge paarden kopen. Carl is vervolgens verantwoordelijk voor de training/opleiding/prestatie's van die paarden en uit een evt. verkoop kunnen beide partijen winst maken.

Bijna alle ruiters hebben een of meerdere sponsoren die goede (oudere) paarden voor hen kopen, maar weinig mensen trainen hun paarden vanaf de basis zelf :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:33

Ailill schreef:
Carl's paarden staan voor zover ik weet niet onder een BV. Carl heeft een aantal investeerders (prive) die samen met Carl jonge paarden kopen. Carl is vervolgens verantwoordelijk voor de training/opleiding/prestatie's van die paarden en uit een evt. verkoop kunnen beide partijen winst maken.

Bijna alle ruiters hebben een of meerdere sponsoren die goede (oudere) paarden voor hen kopen, maar weinig mensen trainen hun paarden vanaf de basis zelf :)

I know...

De investeerders zouden alleen minder risico lopen door het onder een andere BV te doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:42

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:

I know...

De investeerders zouden alleen minder risico lopen door het onder een andere BV te doen.

Investeren is altijd een risico, zeker wat betreft sport/paarden. . . juist vanwege dat risico zijn mensen in staat om (relatief) snel veel geld te verdienen. Er zijn meer mogelijkheden dan een BV; bijvoorbeeld een V.O.F.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:59

Misschien heeft Paul S. Uthopia wel gekocht, maar wilt een Bokt-oorlog voorkomen dus houd het nog even stil. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:28

Ailill schreef:
Investeren is altijd een risico, zeker wat betreft sport/paarden. . . juist vanwege dat risico zijn mensen in staat om (relatief) snel veel geld te verdienen. Er zijn meer mogelijkheden dan een BV; bijvoorbeeld een V.O.F.

Een VOF maakt een eigenaar hoofdelijk aansprakelijk. Dus als er binnen een andere BV (VOF is hoogst onwaarschijnlijk bij dergelijke bedrijven, in verband met hoofdelijke aansprakelijkheid) financieel dingen niet goed gaan, en er blijkt dat er sprake is van onbehoorlijk bestuur is de houder van de BV ook hoofdelijk aansprakelijk en wordt de VOF uitgekleed en de VOF leidt tot dezelfde eigenaar.... Ik denk dat je het kringetje zelf nu wel rond kunt krijgen.

Hoeveel risico wil een groot bedrijf nemen? Niet veel...
Dus reken maar niet dat zoiets onder een VOF wordt gezet

Edit: Tenzij een VOF natuurlijk bestaat uit meerdere BV's. (edit 2) én er GEEN sprake is van onbehoorlijk bestuur.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:33

Ik zou hem ook wel willen kopen...*droomt lekker verder*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:34

Ik wil me wel melden als eigenaar hoor :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:46

Suggestief dat niemand dat zou weten. Waarschijnlijk gewoon een stille eigenaar. Juist slim. Heb je ook niet last van al die commotie en paard gewoon niet op naam gezet.

readyornot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:54

heel apart weer

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:41

Carl had zich vorig jaar om verkoop te voorkomen zich toch voor een deel ingekocht?

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:08

Ook al is iemand failliet verlaard, als er niemand is geweest die dat paard heeft opgeeist, is het toch nog steeds van die persoon die het op naam heeft staan?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 06:37

Tis natuurlijk nogal een verschil of de media niet weet wie de eigenaar is, of dat de eigenaar het zelf niet weet. ;) :D
En kennelijk voelt die persoon zich niet geroepen dat wereldkundig te maken tegenover de (roddel)pers.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:27

Johnnydepony schreef:
Carl had zich vorig jaar om verkoop te voorkomen zich toch voor een deel ingekocht?

Dat was volgens mij de sportrechten ofzo?