Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yontheke schreef:Tjah misschien wel. Maar bij mij roept het woord beenbreuk toch onherroepelijk het woord inslapen op
En ik zeg trouwens ook maar voor mij persoonlijk. Iedereen moet weten hoe ver hij wil gaan voor zijn paard.
Yontheke schreef:Persoonlijk had ik een paard met een beenbreuk al dat leed toch bespaard en hem gewoon ter plekke laten gaan..
ElCamino schreef:Sommige dingen moet je niet willen herstellen....dat is mijn persoonlijke mening.
Soms zijn de risico's op complicaties of latere ellende zó groot dat je ermee moet ophouden.
Hoe graag wij mensen ook ons dier willen "helpen".
Bij mij is dat een beenbreuk herstellen of koliekoperatie.......dat gaat NOOIT gebeuren bij mijn paarden.
Ze hebben een prachtig leven bij mij, en klaar is klaar.....geen maandenlange revalidaties, pijn en kansen dat het alsnog verkeerd gaat.
Sorry, klinkt cru maar ben gewoon realistisch.
ElCamino schreef:Sommige dingen moet je niet willen herstellen....dat is mijn persoonlijke mening.
Soms zijn de risico's op complicaties of latere ellende zó groot dat je ermee moet ophouden.
Bij mij is dat een beenbreuk herstellen of koliekoperatie.......dat gaat NOOIT gebeuren bij mijn paarden.
Ze hebben een prachtig leven bij mij, en klaar is klaar.....geen maandenlange revalidaties, pijn en kansen dat het alsnog verkeerd gaat.
lientjeds schreef:paard is 's avonds op de faculteit ingeslapen. zijn radius (bovenbeen van het voorbeen) was volledig versplinterd. slaagkans van de operatie was zo goed als 0%. tijdens transport was hij in slaap.
DaisyB94 schreef:ElCamino schreef:Sommige dingen moet je niet willen herstellen....dat is mijn persoonlijke mening.
mijn pony had je wss ook laten inslapen 5 % kans op slagen koliek operatie. Hij wilde niet dood en leeft gelukkig nog steeds. En dan ben ik miss cru dat ik hem heb laten opereren maar hy heeft er voor gevochten en staat nu lekker in de wei te genieten. Maarja klaar is klaar voor mij niet. Klaar is wanneer er niets meer te doen valt en het echt niet anders kan. Mijn mening.
inesje15 schreef:DaisyB94 schreef:
mijn pony had je wss ook laten inslapen 5 % kans op slagen koliek operatie. Hij wilde niet dood en leeft gelukkig nog steeds. En dan ben ik miss cru dat ik hem heb laten opereren maar hy heeft er voor gevochten en staat nu lekker in de wei te genieten. Maarja klaar is klaar voor mij niet. Klaar is wanneer er niets meer te doen valt en het echt niet anders kan. Mijn mening.
Tussen 5% en 0% ligt nog een behoorlijk verschil. Het paard was al 8 uur onder narcose en zou ook nog andere problemen hebben gehad dan 'enkel' het been.