Duits Trakehner stamboek bonte hengst rijker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Duits Trakehner stamboek bonte hengst rijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:46

Ik hou van Bont! leuk dat er 1 is ggk

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:21

tja.....er zijn tegenwoordig genoeg correct gebouwde paarden met een aansprekend uiterlijk en karakter in alle kleuren.
Dus ik begrijp best dat iemand wanneer er keuze is uit goede paarden zowel niet bont als bont dan voor de bewuste kleur kiest.

Kleur is wel degelijk belangrijk voor sommige mensen naast een correct gebouwd paard met een fijn karakter.
Ik zou persoonlijk dan voor bont gaan en dan uiteraard 100% Homozygoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:50

lisannee93 schreef:
Ik ga mee met ElCamino, ook ik vind hem juist niet mooi. Geen mooie kleurtekeningen inderdaad.
Ik vind hem verder wel mooi gebouwd, moet nog wat uitdijen, maar daar is het een 2 jarige voor!
Mooie springtechniek, kan nog best wat worden.

Nou ik ben niet helemaal weg van zijn spring techniek zo op het eerste gezicht..
Ik vind zijn balculade niet bijzonder en het voor been mag meer naar voor inklappen ... maar het is uiteraard een momentopname

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:57

bont vind ik wel leuk voor een pony of anders voor een gezelschap van vier of meer

euhhh nee deze zou ik niet willen, die Hofrat, v. Gribaldi (foto eronder) is wel bloedmooi <3

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:59

ElCamino:
Met een homozygoot weet je ook nog niet hoe het te bekomen veulen bont zal zijn, sterker nog,
Met een homozygoot hengst hebt je niet 100% zekerheid op bont veulen, wel dat je veulen het tobiano gen meekrijgt van de homozygoot bonte vader, maar dan nog kan het bont zich beperken tot enkel en alleen witte zokken, of wat wit in de staart, splitted tobiano noemen ze dat volgens mij :D
Blijft dan toch altijd lastig een mooie bonte te fokken uit je merrie. Vaak zie je bij bonte paarden een ondrekende afstamming, en over het geheel een missende kwaltiet. Dus heb je een mooie bonte, met veel kwaliteit, heb je ook echt iets bijzonders. Deze hengst is hiervan een voorbeeld, kwaliteit/ sportprestaties is uiteindelijk toch wat telt ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:41

Dat is idd correct maar het geeft wel de meeste kans op bont. En fokken blijft gokken....
Ik zit in de western, bij de paints is het wel zo dat elke paint de afstamming wel degelijk bekend van is.
Ik zou nooit hobby-fokken met onbekende lijnen puur om een kleurtje.
Moet wel weer toegeven dat bij jullie stamboeken tenminste ergens naar gekeken wordt, wat bouw, etc. Bij de Paints hoeft er niks gekeurd te worden....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:16

agerrits schreef:
ElCamino:
Met een homozygoot weet je ook nog niet hoe het te bekomen veulen bont zal zijn, sterker nog,
Met een homozygoot hengst hebt je niet 100% zekerheid op bont veulen, wel dat je veulen het tobiano gen meekrijgt van de homozygoot bonte vader, maar dan nog kan het bont zich beperken tot enkel en alleen witte zokken, of wat wit in de staart, splitted tobiano noemen ze dat volgens mij :D
Blijft dan toch altijd lastig een mooie bonte te fokken uit je merrie. Vaak zie je bij bonte paarden een ondrekende afstamming, en over het geheel een missende kwaltiet. Dus heb je een mooie bonte, met veel kwaliteit, heb je ook echt iets bijzonders. Deze hengst is hiervan een voorbeeld, kwaliteit/ sportprestaties is uiteindelijk toch wat telt ;)

Maar een minimal white fok je niet zo vaak Aggerits. Dus als je kleur wilt fokken kun je beter een homozygote nemen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:00

Bij deze paarden trakheners KWPN enzo zul geen homozygoot bonte tegenkomen. Zoveel bonte zijn er niet en al helemaal niet beide ouders meerdere generatie's

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:31

pillow schreef:
Bij deze paarden trakheners KWPN enzo zul geen homozygoot bonte tegenkomen. Zoveel bonte zijn er niet en al helemaal niet beide ouders meerdere generatie's

:(:) wake up...wil je een lijst?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:40

janderegelaa schreef:

Ze bedoelt denk ik KWPN goedgekeurd. Daar zijn er niet zoveel van toch? Geeneen zelfs, Samber is toch al dood?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:15

Klopt, ooit maar twee, ico en samber.
Bij de afdeling kwpn in america, wel nakomeling van Samber, ook op het hoogste niveau dressuur uitgebracht art deco (v Samber.), denk ook zeker niet dat hij de enige bonte is aldaar ;)
Zoek wat buiten de grenzen en je vind bij de nodige erkende stamboeken, een hengste bestand met zeker een aantal bonten ;)
Dus een beetje bont bezig zijn is dacht ik geen nadeel ;) Dat zullen ze (duitse trakhener stamboek) na de richtlijnen die veranderd zijn in 1997, met nu (voor die tijd was de 'kleur' bont niet toegestaan binnen duitse trakhener stamboek) zeker niet negatief op terug kijken, gezien de aanwezige vraag, betreft dit onderwerp. Vandaar oop dat er inmiddels al meerdere zijn goedgekeurd daar, er is zelf keuze ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:05

janderegelaa schreef:
pillow schreef:

Hoezo Wake up? Er zijnof waren wel bonte hengsten, maar ik heb het over homozygoot en dus 100% zeker bont verervend .die zijn er niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:25

Die zijn er wel, alleen niet kwpn gekeurd, wel bij andere stamboeken.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:09

aansprekende hengst hoor. die zou ik wel een keer in het echt willen zien.