Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lisannee93 schreef:Ik ga mee met ElCamino, ook ik vind hem juist niet mooi. Geen mooie kleurtekeningen inderdaad.
Ik vind hem verder wel mooi gebouwd, moet nog wat uitdijen, maar daar is het een 2 jarige voor!
Mooie springtechniek, kan nog best wat worden.
agerrits schreef:ElCamino:
Met een homozygoot weet je ook nog niet hoe het te bekomen veulen bont zal zijn, sterker nog,
Met een homozygoot hengst hebt je niet 100% zekerheid op bont veulen, wel dat je veulen het tobiano gen meekrijgt van de homozygoot bonte vader, maar dan nog kan het bont zich beperken tot enkel en alleen witte zokken, of wat wit in de staart, splitted tobiano noemen ze dat volgens mij![]()
Blijft dan toch altijd lastig een mooie bonte te fokken uit je merrie. Vaak zie je bij bonte paarden een ondrekende afstamming, en over het geheel een missende kwaltiet. Dus heb je een mooie bonte, met veel kwaliteit, heb je ook echt iets bijzonders. Deze hengst is hiervan een voorbeeld, kwaliteit/ sportprestaties is uiteindelijk toch wat telt
Dat zullen ze (duitse trakhener stamboek) na de richtlijnen die veranderd zijn in 1997, met nu (voor die tijd was de 'kleur' bont niet toegestaan binnen duitse trakhener stamboek) zeker niet negatief op terug kijken, gezien de aanwezige vraag, betreft dit onderwerp. Vandaar oop dat er inmiddels al meerdere zijn goedgekeurd daar, er is zelf keuze
janderegelaa schreef:pillow schreef:Bij deze paarden trakheners KWPN enzo zul geen homozygoot bonte tegenkomen. Zoveel bonte zijn er niet en al helemaal niet beide ouders meerdere generatie's
wake up...wil je een lijst?