Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eva1979 schreef:Wat een belachelijke uitvinding weer, waarom moeten mensen zich in godsnaam overal mee bemoeien en alles controleren?
Het enige voordeel hier is dat de merrie bij gods gratie paard mag zijn dus niet wordt opgesloten in een hok van 3x3 pffffffffff
Natasja91 schreef:Sammie schreef:Het licht is actief in 1 oog vanaf dat het donker wordt tot 11 uur 's avonds.
Dat lijkt me dan dag en nacht, of wordt er ochtend bedoeld?
countrygirl schreef:Tsjonge... is er nog wel iets natuurlijks aan de volbloedfokkerij? Hoe belachelijk om zoiets te verzinnen zeg!
Sodera schreef:Nee ze krijgen een masker op, waarbij vanaf dat het donker wordt tot 11 uur 's avonds licht schijnt. Zo denkt de merrie dat de "dag" langer duurt en gaat ze eerder veulenen.
Wat ik even nog niet snap en ook niet uit de rest van het topic kan halen, gaat dit nou over eerder veulenen (dus wel op 11 maanden dracht veulenen, maar zorgen dat merries niet overdragen) of om hengstig worden?
Kendra schreef:Ik vind het ook niet zo spannend...paarden krijgen een paar uur per dag een masker op - prima toch? Vroege veulens vind ik ook niet geweldig, maar als je hier in januari een hengst bij de merries in gooit weet ik ook niet wat er gebeurt. En dat doen we dan maar weer niet, terwijl dat natuurlijker is dan wachten tot het ons past en er dan een rietje sperma in stoppen.