Nieuw-Zeelandse Grand-Prix amazone gaat op de Lusitanotoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Nieuw-Zeelandse Grand-Prix amazone gaat op de Lusitano toer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:17

Brr.. ik vind er weinig aan. Die galop :oo daar moet nog hard aan gewerkt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:30

Tja ik vind het ook niks.... Maar ben benieuwd wat ze er van kan maken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:01

Meer Iberiers aan de top! Prima, beter dan al die niet te verzamelen, in de krul getrokken, benen om de oren gooiende houterige warmbloedkastelen ( enkele daargelaten) waar kraak, nog smaak, nog uitstraling aanzit!
Maar je moet natuurlijk wel echt kunnen paardrijden, de meeste Iberiers zijn "iets" kwalijknemender en sensibeler dan de houten Klaassen!

Prachtig paard, overigens deze Lusitano. Dat komt wel goed met de juiste training. Paard is pas 7, dus een belofte voor de toekomst.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 22-08-12 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:10

Met de juiste trainer kunnen Lusitano's stralen!
En het zijn leuke beesten.
Jaren geleden hadden we ineens twee Lusitano hengsten op stal. De mensen waren ongeschikt in mijn ogen, en de paarden kregen eigenlijk geen gedrachtstraining zeg maar. Ze waren dan ook wel wat brutaal, maar je merkte dat ze uit zichzelf gewoon heel lief waren!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:11

Er is een verschil tussen "gevaarlijk gestoord" en "sensibel", maar ik zie nergens dat ik iets zeg over gevaarlijke warmbloeds! Ja, uitstralingsloze, houten Klaassen die zich van alles laten aanleunen en dan nog hun nummertje afdraaien. Daar zijn ze toch op gefokt, die warmbloeds ( waar ze ook vandaan komen) zodat iedereen er op kan rondrijden. Dat er een paar gevaarlijke rondlopen weet iedereen, dat komt door het "top" fokbeleid van de warmbleod fokkerijen.
Daarbij is de gemiddelde warmbloed ( zeker als ze te groot zijn) niet uit zitten door de oncomfortabele gangen, niet te verzamelen door de maat en lengte en gewoon niet mooi! Je moet wel een stukje kunnen sturen om de gemiddelde Iberier te rijden ( dus geen LDR, Rolkur, getrek en geschop; dat heeft niks met rijkunst te maken, maar warmbloeds schijnen dat te pikken). Dan "doen" ze het nl. niet maar ze worden niet gevaarlijk, never nooit niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:13

Niet mooi, da's jouw mening ElCid. Ik vind het paard uit dit topic dus echt lelijk en niet mooi bewegen. En de gemiddelde warmbloed mooi. Da's een kwestie van smaak. Om alle warmbloeden voor houten klaas uit te maken vind ik nogal wat. Als we dat van iberiers zouden zeggen stonden jullie meteen op jullie achterpootjes. Je doet nu ook net alsof alle mensen met warmbloeden niet kunnen rijden, want... anders hadden ze wel een iberier genomen. Denk het dus niet. Zie persoonlijk veel meer potentie in warmbloeden. En dat heeft niks met rollkur LDR en wat dan ook te maken. Nog weer zo'n opmerking die kant noch wal slaat...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-12 09:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:14

Dan heeft ze hem dus toch uiteindelijk gekocht :D. Dat was ze al van plan ja :-)

Ben benieuwd hoe het met ze zal gaan :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:16

ElCid: de gemiddelde Iberiër heeft, als ik de topics zo zie, thans enorm veel aanleg voor LDR. Zie er hier op bokt een voel met de kin op de borst lopen en ik zie deze op het filmpje, zich anders ook makkelijk neer leggen bij het gruwelijke stang-gebruik. Beetje zwiepen maar daar stopt 't ook.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:40

Oh wauw, prachtig paard zeg!!
Ben heel benieuwd wat voor combinatie ze zullen worden.
Vind hem in het filmpje ook kort gereden zonde en jammer, maar ik denk dat er zeker meer in zit.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:45

Leuk weer eens wat anders! Ik ben benieuwd hoe hij straks loopt als zij hem GP klaar heeft

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:32

Mooi paard zeg! :~

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:56

Ayasha schreef:
ElCid: de gemiddelde Iberiër heeft, als ik de topics zo zie, thans enorm veel aanleg voor LDR. Zie er hier op bokt een voel met de kin op de borst lopen en ik zie deze op het filmpje, zich anders ook makkelijk neer leggen bij het gruwelijke stang-gebruik. Beetje zwiepen maar daar stopt 't ook.

Klopt. Lusitano's en wellicht ook PRE's (?) verzamelen heel makkelijk. Het is bij hun dus de kunst om te gaan stretchen. Lang en laag. Ik heb trouwens tot nu toe nog geen Lusitano gereden die achter het bit kroop of een 'eng' gevoel gaf is de aanleuning. Ik vind het hele fijne paarden met een top karakter, hoge intelligentie en een krachtig en lening lijf.

Dat paard op het filmpje kan wel eens heel anders lopen met een andere ruiter. Ik zie zulke paarden ook het liefst vrij bewegen om een goed oordeel te kunnen geven. Ik geloof meteen dat het een goed dier is met Hostil in zijn bloedlijn. En met de juiste training kan hij vast een eind komen.

De piaffe van Rubi is inderdaad zoals uit een boekje. :9

Ayasha
Blogger

Re: Nieuw-Zeelandse Grand-Prix amazone gaat op de Lusitanotoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:50

Dat ze geen "eng" gevoel geven maar wel eng lopen in de hals, is juist een teken dat ze er achter kruipen maar goed...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:24

Ayasha schreef:
Dat ze geen "eng" gevoel geven maar wel eng lopen in de hals, is juist een teken dat ze er achter kruipen maar goed...

Als je mijn post goed leest zie je dus dat ik nooit Lusitano's heb gereden die achter het bit kruipen, niet eng lopen in de hals en dus ook niet zo aanvoelen, dus ik denk niet dat je opmerking dan van toepassing is. ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:39

leuk geschreven stuk, mooi paard ook, met de juiste training/ amazone wordt het vast een topper, ik zag stukjes in het filmpje waaruit de potentie wel blijkt, ik hoop dat se veel plezier met die paard gaat beleven

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:41

wat leuk dat ze voor een lusitano gaat.
het zijn geweldige paarden wij hebben ook de switch gemaakt kwpn de deur uit en lusitano er in.ze zijn zo eorm veelzijdig en een super karakter waar je van op aan kunt.hoop dat ze over enkele jaren te zien is met deze kanjer.

en het krabbelen omdat hij kort gehouden word,zal deze amazone er wel uit trainen met een andere rijstijl.maar zo worden ze nu eenmaal in portugal gereden.en wat ik nog het knapste vind is dat de portugesen alle dressuur oefeningen ook met 1 hand kunnen rijden,met deze paarden

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:51

Een lusitano is een ras en niet een mengeling van alles zoals een warmbloed sportpaard , we kunnen dus niet gaan vergelijken is ook niet de bedoeling lijkt mij , ik vind het een leuk paard .

Op de OS het enigste paard wat correct piafeerde was iid Rubi.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:39

ElCid schreef:
Er is een verschil tussen "gevaarlijk gestoord" en "sensibel", maar ik zie nergens dat ik iets zeg over gevaarlijke warmbloeds! Ja, uitstralingsloze, houten Klaassen die zich van alles laten aanleunen en dan nog hun nummertje afdraaien. Daar zijn ze toch op gefokt, die warmbloeds ( waar ze ook vandaan komen) zodat iedereen er op kan rondrijden. Dat er een paar gevaarlijke rondlopen weet iedereen, dat komt door het "top" fokbeleid van de warmbleod fokkerijen.
Daarbij is de gemiddelde warmbloed ( zeker als ze te groot zijn) niet uit zitten door de oncomfortabele gangen, niet te verzamelen door de maat en lengte en gewoon niet mooi! Je moet wel een stukje kunnen sturen om de gemiddelde Iberier te rijden ( dus geen LDR, Rolkur, getrek en geschop; dat heeft niks met rijkunst te maken, maar warmbloeds schijnen dat te pikken). Dan "doen" ze het nl. niet maar ze worden niet gevaarlijk, never nooit niet!

:roll: gaan we weer..zo jammer dat dit soort topics altijd verpest worden door de liefhebbers van dit soort paarden.
Is het zo moeilijk om te zeggen: top! Het zijn super paarden die heel veel kunnen!
Maar nee, we gaan weer huilie, huilie doen over de andere paarden die veel minder goed zijn..nee, zo maak je een ras populair +:)+
Alleen daarom blijf ik ook ver uit de buurt van de quarters bijvoorbeeld, wordt helemaal eng als die mensen zo over hun QH praten alsof het het beste ras in de wereld is.
ALs ik iets vertel over mijn vuilnisbakke knollie weet je dat meteen daarna komt: oohh, en quarters zijn hele bijzondere paarden, zo gericht heel anders dan wat dan ook, blabla. alsof het de goden onder de paarden zijn..en ik maar knikken...jaja :j
Leuk dat je liefhebber bent van een ras hoor, ik heb ook voorkeuren, maar waarom dan zo´n zielig, triest stukje over andere rassen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:52

Sorry? Verpest door liefhebbers? Liefhebbers schieten doorgaans in de verdediging na negatieve reacties over dit type paard. Want er wordt hier nogal wat opmerkingen gemaakt over krabbelgangen.
En het zijn inderdaad liefhebbers, daarom zijn ze er nogal gek op en daarom zullen ze uitsluitend positief reageren. Dat is met een liefhebber van elk type of ras paard. Daarom ben je tenslotte een liefhebber, je hebt er de voorkeur boven een ander ras.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:35

Ik ben liefhebber maar zie ook graag warmbloeden lopen. Geen reden om die warmbloeden af te schieten. Ik vind ze allebei prachtig!
Ik vind het dus ook niet kunnen dat die warmbloeden afgeschilderd worden als gevaarlijke gekken. Dat zijn ze niet allemaal, net zomin als dat alle lusitanos topdressuurtalenten zijn of dat alle belgen dom zijn en alle nederlanders krenterig :D

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:51

Idra schreef:
Ik ben liefhebber maar zie ook graag warmbloeden lopen. Geen reden om die warmbloeden af te schieten. Ik vind ze allebei prachtig!
Ik vind het dus ook niet kunnen dat die warmbloeden afgeschilderd worden als gevaarlijke gekken. Dat zijn ze niet allemaal, net zomin als dat alle lusitanos topdressuurtalenten zijn of dat alle belgen dom zijn en alle nederlanders krenterig :D

Nou, dat laatste..... :P

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:04

ElCid schreef:

Sjonge jij hebt er wel verstand van zeg! :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:04

Ik heb beide rassen (2x kwpn , 1 pre en 1 quarter/luso) en ben verliefd op allemaal :D

readyornot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:23

Ik vind hem persoonlijk wat gewoontjes lopen.
Waarom geen KWPNer veel meer kwaliteit. Dus meer kans op kwalificatie

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:44

Warmbloed 'met wat meer kwaliteit' is ook niet op iedere straathoek te vinden. En als je ze al kan vinden, zie het dan nog maar eens eens te worden over een fatsoenlijke prijs. Meerdere dagen heel Nederland doorgereden en alsnog met pijn en moeite 'wat meer kwaliteit' gevonden.
Waarom dan niet voor een totaal ander ras gaan, waar de amazone duidelijk voor gevallen is? Filmpje is een hoop show, wat heeft een dressuurpaard nu aan het kunnen van de spaanse pas?

Ben erg benieuwd hoe deze combi het gaat doen. De Lusitano is miz een zeer geschikt paard en ze worden niet voor niets steeds populairder. Rubi was onwijs gaaf op de OS, en ik weet zeker dat er meer getalenteerde Lusitano's rondlopen die gewoon nog niet de kans hebben gehad/gekregen om te schitteren :)