daar moet nog hard aan gewerkt worden. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daar moet nog hard aan gewerkt worden.
. Dat was ze al van plan ja
Ayasha schreef:ElCid: de gemiddelde Iberiër heeft, als ik de topics zo zie, thans enorm veel aanleg voor LDR. Zie er hier op bokt een voel met de kin op de borst lopen en ik zie deze op het filmpje, zich anders ook makkelijk neer leggen bij het gruwelijke stang-gebruik. Beetje zwiepen maar daar stopt 't ook.
Ayasha schreef:Dat ze geen "eng" gevoel geven maar wel eng lopen in de hals, is juist een teken dat ze er achter kruipen maar goed...
ElCid schreef:Er is een verschil tussen "gevaarlijk gestoord" en "sensibel", maar ik zie nergens dat ik iets zeg over gevaarlijke warmbloeds! Ja, uitstralingsloze, houten Klaassen die zich van alles laten aanleunen en dan nog hun nummertje afdraaien. Daar zijn ze toch op gefokt, die warmbloeds ( waar ze ook vandaan komen) zodat iedereen er op kan rondrijden. Dat er een paar gevaarlijke rondlopen weet iedereen, dat komt door het "top" fokbeleid van de warmbleod fokkerijen.
Daarbij is de gemiddelde warmbloed ( zeker als ze te groot zijn) niet uit zitten door de oncomfortabele gangen, niet te verzamelen door de maat en lengte en gewoon niet mooi! Je moet wel een stukje kunnen sturen om de gemiddelde Iberier te rijden ( dus geen LDR, Rolkur, getrek en geschop; dat heeft niks met rijkunst te maken, maar warmbloeds schijnen dat te pikken). Dan "doen" ze het nl. niet maar ze worden niet gevaarlijk, never nooit niet!
gaan we weer..zo jammer dat dit soort topics altijd verpest worden door de liefhebbers van dit soort paarden.
Idra schreef:Ik ben liefhebber maar zie ook graag warmbloeden lopen. Geen reden om die warmbloeden af te schieten. Ik vind ze allebei prachtig!
Ik vind het dus ook niet kunnen dat die warmbloeden afgeschilderd worden als gevaarlijke gekken. Dat zijn ze niet allemaal, net zomin als dat alle lusitanos topdressuurtalenten zijn of dat alle belgen dom zijn en alle nederlanders krenterig
ElCid schreef:Er is een verschil tussen "gevaarlijk gestoord" en "sensibel", maar ik zie nergens dat ik iets zeg over gevaarlijke warmbloeds! Ja, uitstralingsloze, houten Klaassen die zich van alles laten aanleunen en dan nog hun nummertje afdraaien. Daar zijn ze toch op gefokt, die warmbloeds ( waar ze ook vandaan komen) zodat iedereen er op kan rondrijden. Dat er een paar gevaarlijke rondlopen weet iedereen, dat komt door het "top" fokbeleid van de warmbleod fokkerijen.
Daarbij is de gemiddelde warmbloed ( zeker als ze te groot zijn) niet uit zitten door de oncomfortabele gangen, niet te verzamelen door de maat en lengte en gewoon niet mooi! Je moet wel een stukje kunnen sturen om de gemiddelde Iberier te rijden ( dus geen LDR, Rolkur, getrek en geschop; dat heeft niks met rijkunst te maken, maar warmbloeds schijnen dat te pikken). Dan "doen" ze het nl. niet maar ze worden niet gevaarlijk, never nooit niet!