Als we nou eens onze paarden leren op hun achterbenen van een helling af te gaan, dan zijn ze vast ook sneller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarChak schreef:Als een mens op handen en voeten naar beneden gaat op een helling gaat dat ook langzamer, anders gaat hij over de kop![]()
Als we nou eens onze paarden leren op hun achterbenen van een helling af te gaan, dan zijn ze vast ook sneller
CaPrIoLe`79 schreef:Meer als de helft van de onderzoeken die ik in het nieuws tegenkom gaan over zaken die zich al jarenlang in de praktijk bewezen hebben.
Wat krijgen we hierna? `Onderzoek wijst uit dat paarden in tegenstelling tot mensen op 4 benen lopen`.
Janine1990 schreef:Werkelijk? Universitaire studenten die dit moeten onderzoeken...
Ik zou spontaan in protest gaan bij m'n studie en het hogerop gaan zoeken. Als ik dit soort dingen moest gaan onderzoeken...
Kom op, dan zou ik geen collegegeld meer willen betalen. En dat geld dat je in Nederland betaald is een schijntje in vergelijking met wat je in het buitenland betaalt.
Als dit een onzinonderzoek voor studenten zou zijn, waarom wordt het dan gepubliceerd? Kom op...
CaPrIoLe`79 schreef:Dat klopt helemaal, maar het jammere bij de onderzoeken in de paardenwereld is dat ze door het beperkte budget vaak niet verder komen als de basic-onderzoekjes met voorspelbare resultaten.
Verder zie je vaak bij onderzoeken naar trainingsmethodes enzo, dat de uitslag afhangt van de mening die de onderzoeker daar van te voren al over had.
F_Orumster schreef:Solleke heeft gelijk.
Zoals ik al eerder aangaf is de kans groot dat dit een studentenproject was.Janine1990 schreef:Werkelijk? Universitaire studenten die dit moeten onderzoeken...
Ik zou spontaan in protest gaan bij m'n studie en het hogerop gaan zoeken. Als ik dit soort dingen moest gaan onderzoeken...
Kom op, dan zou ik geen collegegeld meer willen betalen. En dat geld dat je in Nederland betaald is een schijntje in vergelijking met wat je in het buitenland betaalt.
Als dit een onzinonderzoek voor studenten zou zijn, waarom wordt het dan gepubliceerd? Kom op...
Een student is geen aap! Het is hartstikke goed als je als student al een publicatie op je naam hebt staan.
Waarschijnlijk heeft het journal die dit heeft opgenomen niet de grootste impact waarde, maar dat hoeft ook niet met gefundeerd onderzoek wat een opstapje is naar het volgende.
Daarnaast is het zo dat veel mensen de kleinste onderzoeksresultaten in artikelen verwerken, dat gebeurt ook ontzettend veel in bv kankeronderzoek, maar dat klinkt voor de meesten al ingewikkeld genoeg om door te hebben dat daar soms weinig in staat.
Daarnaast is het als student zijnde al heel leuk als je iets anders kan doen dan ganzen tellen ofzo.