Prematuur ezeltje met roze gips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

craiester

Re: Prematuur ezeltje met roze gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 02:47

ik denk wel dat ze goed op het diertje letten. en veulens groeien razendsnel dus ik denk niet dat het diertje nog maanden gips moet dragen. ik zie het meer als een baby die gips heeft, is niet slim genoeg om beter te weten, en de botten groeien sneller dan volwassen botten groeien na een bot breuk, als het een oud ezeltje was met 2 benen in het gips dan misschien een spuit.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 08:57

Als dit het enigste zou zijn om haar in te laten slapen, zijn er al heel wat babys teveel op deze wereld! Heel veel kinderen krijgen een spreidbroek van gips aan
http://gipsbroek.wordpress.com/
eerder iets onhandig dan sneu, maar het is maar tijdelijk. net zoals dat ezeltje.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:00

waarom blijft iedereen dieren vergelijken met mensen ?
een baby met gips is totaal iets anders als een veulen dat lekker wil spelen en alles.

ik zeg niet dat ze afgemaakt had moeten worden, maar ik zeg wel dat als ik haar zo zie lopen ik me zeker wel zorgen maak om haar andere lichaamsdelen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:10

en wat moet er dan met die paarden en ponies die een prothese hebben ook maar afmaken?????
zelf zie ik geen hinder bij het ezeltje.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:12

Ik verglijk mensen niet met dieren, maar als een simpele ingreep een leven kan verbeteren waarom zou je het dan niet doen? dan zou je ook veulens met een bokkepootje niet zodanig moeten bekappen dat het beter kan worden. en hoeven dierenartsen niet meer te komen want t is eigenlijk niet nodig..afvoeren die hap het zijn maar dieren.

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:10

Ik vind het juist goed dat ze haar hebben ingegipst (tjongejonge wat een vreemd woord o_O), als met zo'n makkelijke oplossing het diertje een goed leven kan geven..? Beter 3 maanden in het gips en vervolgens minstens 20 jaar leven dan een week leven met totaal niet-goede pootjes en dan de spuit erin.
EN voor de moederezel (weet niet zeker of die daar ook staat) is het toch ook beter dat haar jong nog gewoon leeft?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:45

De moeder staat gewoon bij haar veulentje en heeft het ingegipste veulentje zo te zien volledig geaccepteerd. Dus ook de natuur ziet het blijkbaar nog wel zitten met dat jonkie. :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:39

Wat schattig . En wat goed dat ze ook voor dieren zoiets doen !

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:04

_Elaine_ schreef:
waarom blijft iedereen dieren vergelijken met mensen ?
een baby met gips is totaal iets anders als een veulen dat lekker wil spelen en alles.

ik zeg niet dat ze afgemaakt had moeten worden, maar ik zeg wel dat als ik haar zo zie lopen ik me zeker wel zorgen maak om haar andere lichaamsdelen.

En een baby in gips heeft geen zin om lekker te spelen? Dit is ook appels met peren vergelijken.

Als het beestje zo goed kan herstellen, waarom niet? Ja, het is een beetje lastig en onhandig maar ik zie een beestje dat zich toch prima redt zo. En met het roze gips ziet het er ook nog eens schattig uit.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:57

Ach gosh wat een droppie. Fijn dat het diertje de kans krijgt en dat er niet gedacht wordt als sommige bokkers.
Wat zijn nou die paar maandjes die ze nu gips heeft tegen de 20 jaar die ze dan nog vrolijk kan leven.

Wanneer het diertje nou echt ziek was en pijn leed, oke dan is het niet eerlijk. Maar het kleintje heeft geen pijn, hobbelt rond. Ze maakt op mij geen zwaar ongelukkig indruk. Als ze straks uit het gips kan heeft ze nog heel wat mooie jaren voor de boeg.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:18

mega groot 'aaaahh'-gehalte! <3
Knap hoe zo'n jong diertje zich al helemaal aan past aan de situatie.
Het liggen etc. is geen probleem.
Stoere bink :D

MLPValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:32

Char96 schreef:
Ik vind het juist goed dat ze haar hebben ingegipst (tjongejonge wat een vreemd woord o_O), als met zo'n makkelijke oplossing het diertje een goed leven kan geven..? Beter 3 maanden in het gips en vervolgens minstens 20 jaar leven dan een week leven met totaal niet-goede pootjes en dan de spuit erin.
EN voor de moederezel (weet niet zeker of die daar ook staat) is het toch ook beter dat haar jong nog gewoon leeft?

Vooral dit ja, en zeker gezien ze kan lopen en er blijkbaar niet echt last van heeft. Ze wil doorgaan.
Genoeg paarden die door eigenaren een jaar lang in de stal worden opgehangen met een gebroken been en dus geen stap buiten de box zetten voor dat jaar.

Nee dan is dit nog goed te doen _/-\o_

En nu....AWWWWWWW ZOOOOO SCHATTIG!