Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:09

@janine, eindelijk HET filmpje gevonden :+ , ik had om eerlijk te zijn ook meer drama verwacht, maar je ziet eigenlijk een paard wat voornamelijk achter de teugel loopt.
Niet fraai, maar geen dodelijk gemene dingen.
Ik ben ook nog even op Youtube gaan kijken naar andere (clinic e.d. filmpjes) en ik ga wel met je mee vwb haar manier van rijden; dat is ook niet my cup of tea.

horseyfries

Re: Uitslag paard Lotje Schoots Aken negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:11

Nobel1, je ziet een paard wat achter de loodlijn loopt, dat is iets anders dan achter de teugel.

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:13

Ik denk dat als LDR zo slecht is voor het paard zoals de meeste 'Grand Prix *ahum*' ruiters op bokt hier beweren, dat je geen topprestaties kunt neerzetten met een paard van 18 die al meer dan 10 jaar op die manier getraind wordt... en dat je dan geen 3 keer olympisch kampioen kunt worden met 2 paarden die op die manier getraind werden. En dat je dan ook geen wereldkampioen kunt worden met een zwart wonderpaard ( want ja, ook hij werd op die manier getraind ). Maar dat is dan weer mijn mening...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:21

horseyfries schreef:
Nobel1, je ziet een paard wat achter de loodlijn loopt, dat is iets anders dan achter de teugel.

:o? dat bedoelde ik ook...bedwelmd door de warmte denk ik :+

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:26

Think_twice schreef:
Ik denk dat als LDR zo slecht is voor het paard zoals de meeste 'Grand Prix *ahum*' ruiters op bokt hier beweren, dat je geen topprestaties kunt neerzetten met een paard van 18 die al meer dan 10 jaar op die manier getraind wordt... en dat je dan geen 3 keer olympisch kampioen kunt worden met 2 paarden die op die manier getraind werden. En dat je dan ook geen wereldkampioen kunt worden met een zwart wonderpaard ( want ja, ook hij werd op die manier getraind ). Maar dat is dan weer mijn mening...

Ik denk persoonlijk niet dat je prestaties beter worden, het is een manier van trainen die de een blijkbaar aanspreekt en de ander niet.
Vroegâh werden er bij springpaarden die niet genoeg hun benen optilden nare stokjes uitgestoken wanneer het paard net boven de sprong was.
Ook een manier van trainen en ja, die paarden trokken hun voorbenen wel goed in boven de sprong, wonnen leuke prijzen en ze werden er nog oud mee ook!
(niet dat ik LDR vergelijk met stokjes uitsteken. Ik bedoel er alleen mee dat iedereen zijn eigen manier van trainen heeft)

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:29

Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier van trainen, maar ldr wordt zo vaak afgeschilderd als dierenbeulderij. En dan denk ik dat je met dierenbeulderij geen goud kunt winnen of geen topprestaties kunt leveren want als een paard hier echt onder zou lijden zou hij niet meer kunnen en willen lopen...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:53

Wat een onzin om dan alsnog te twijfelen aan iemand, heb Lotje Schoots weleens zien losrijden, en dat vond ik eerlijk gezegd heel ontspannen en netjes.
Net als die LDR discussie, als dat zo slecht zou zijn, waarom lopen Anky haar paarden dan tot hun 18e op Olympisch niveau mee?
Zolang je het niet beter kan, mag je ook niet oordelen vind ik.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:00

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:03

spicegirl schreef:
niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.

Wat góed van jou dat je dit van achter je computer kan vertellen zeg! Wauw!
Doe eens meer research voordat je weer nieuwe onzinnige roddels de wereld in helpt.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:30

Leuk om te lezen allemaal die meningen.

Maar op de site van Lotje Schoots is zels aanvullende info te vinden.

Met de volgende woorden,

Hopelijk bewijst deze test dat de Duitse steward er echt naast heeft gezeten. Ook heeft hij inmiddels tegenover de site eurodressage.com toegegeven dat ik inderdaad geen officiele waarschuwing of gele kaart heb gekregen. Helaas wordt dit niet meer door de media overgenomen.

Grappig dat deze steward zelf wel toegeeft fout te zijn, maar dat er nog genoeg mensen zijn die er zelfs niet in de buurt waren op dat moment en toch hier op Bokt van alles wisten te vertellen.

Het zou sommige mensen ook eens sieren om te vertellen dat hun bronnen niet verder gaan dan hun dikke duim.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:23

en ja hoor,
deze losrij-kabouter heeft een hele bak zand doen opwaaien,

arme lot
deze Duitse steward had wel degelijk zand in zijn ogen maar de tijd heeft hem gelukkig ingehaald.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:40

Ik vind die duitsers ook wel hypocriet... net als heel veel andere mensen. Zelf wel zo rijden en dan commentaar op vele nederlanders.

Fijn voor lotte dat bewezen is dat ze niets erop gesmeerd heeft!
Vond het ook gewoon een raar verhaal en zielig dat ze zo naar in het daglicht stond

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:43

spicegirl schreef:
niets vinden betekend niet, dat er niets is gedaan.
je ziet het verschil wel tussen een klontje geven, en iets op de tong wrijven.
en het hoofdstel bit schoonmaken gebeurd in regel na het rijden-wel zo makkelijk- en meestal door een groom.
als ze b.v. iets van tabasco op de tong heeft gedaan, om het paard letterlijk wat scherper op het bit te krijgen, vind je daar niets van terug.
ik blijf een nare smaak houden.

Ooit was je 'onschuldig tot je schuld bewezen is'. Sinds wanneer is dat andersom? :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:35

Sinds de Spicegirls gestopt zijn... ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:17

Gut, was dat aanleiding om de grondwet te wijzigen? :')