Kritiek over koetsen New York laait op na ernstig ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Kritiek over koetsen New York laait op na ernstig ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:30

Precies.... Als er een auto ongeluk gebeurt, schreeuwd ook niemand dat de auto maar uit het straatbeeld moet. Verder worden die paarden toch niet slecht behandeld? Ja ze moeten de hele dag werken. Sieluhg! Onze paarden zijn gewoon verwend :P

MLPValley

Re: Kritiek over koetsen New York laait op na ernstig ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:42

Euhm, ik wil slechts 1 ding toevoegen, wie zegt dat er in een stad meer kans is op ongelukken met een paard en wagen dan op het platteland??
In NYC is het ALTIJD druk, uiteindelijk hoor je dat getoeter en gebrom niet meer, in het platteland is het lekker rustig en dan komt er ineens zo'n boer op een grote tracker met aanhanger voorbij met mega veel lawaai...En daar lig je dan in de berm niemand die je ziet en de volgende fietser/auto die voorbij komt kan nog een kwartier duren...Met flinke verwondingen ben je dan ook dood gebloed.

Ik zeg niet dat het goed is voor een paard in de stad (is het voor mensen trouwens ook niet) maar het ongeluk niveau heeft niks met de plaats te maken, maar met het paard, de koetsier en de gebeurtenissen die op dat moment plaats vinden. Tja, dan heb je een keer pech, iedereen komt wel eens in de penarie, paarden blijven vluchtdieren dus in de stad of platteland, net zoveel gevaar.

Goed voorbeeld is het ongeluk dat ik een aantal jaar geleden heb gehad, toen viel ik van mijn paard, in de bak, op het platteland, omdat er een trauma helicopter laag overkwam. Viel met mijn harses op de bakrand en brak mijn neus, kaak (2 plaatsen) jukbenen en schedel. Is dat dan mijn schuld? Nee, van het paard? Al helemaal niet...Het is een samenloop van omstandigheden die op elke locatie kan gebeuren.