Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_lotte

Re: Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:36

Wat een zooitje zeg, vind inderdaad ook dat de voorbrengers het plaatje niet veel mooier maken :+ En die stukken voorbrengen in draf slaat eigenlijk ook nergens op, het paard draaft 3 passen en dan wordt ie weer de bocht om getrokken. je kan er niet echt wat van zien zo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:38

takkie_muis schreef:
wat een hittepettiten :n ik zou er nog geen 4000 voor over hebben

Niks hittepetit aan, als je de arabier alleen kent uit de film en het verschil niet kunt zien tussen een druk/nerveus paard en een paard wat showt heb je imo geen recht van spreken.

Ik kon er niet helemaal achter komen om welke het nu gaat maar er lopen best leuke mee in het filmpje.
Maar deze merrie heeft een gewilde bloedlijn én is drachtig van een jonge zoon van de wereldkampioen, de verwachtingen zullen wel hoog zijn.
Vind de foto van de nr 2, de schimmel, wel héél erg oncharmant.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:39

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er altijd gelijk wordt afgegeven op de arabier als deze weer eens de "voorpagina" haalt, omdat ze voor een groot bedrag zijn verkocht. Alle vooroordelen worden uit de kast gehaald en ze worden altijd maar bestempeld als zenuwachtige heethoofden met benen die bijna breken als je er al naar kijkt en neuzen waar ze amper door kunnen ademhalen. Als er een ander paard wordt verkocht voor een groot bedrag, dat toevallig niet mijn smaak is, dan ga ik daar toch ook niet op lopen afgeven dat ik ze niet mooi vind? :?
Smaak is smaak en daar kunnen geen discussies over worden gehouden. De één houdt van dit, de ander van dat. Dus ik vind het zo weinig toevoegen om te zeggen dat ze beter een ander paard hadden kunnen kopen voor dat bedrag, want dat slaat kant nog wal. Die mensen kijken naar het Arabische ras, niet naar een ander ras. En dit is voor hun een topmerrie, wat wij daar van vinden zal aan hun kont kunnen oxideren.

Desalniettemin vind ik het best een fraai plaatje, heb veel extremere gevallen gezien, die ik (hoewel ik Arabierenliefhebber ben) echt gewoon níét meer mooi kan vinden.
Hier nog wat meer foto's, waar ze niet alleen geshowt te zien is:
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=Ej ... 0QWAqoHoAw

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:43

Barcelano schreef:
Letizia schreef:
4ton :$ Wauw!
Ik vind het zeker geen lelijke merrie, de mooiste dan? Hmm dat wil ik ook niet zeggen, iets te rank naar mijn smaak :)
Het zijn paarden voor liefhebbers en daar durft men ook fors voor te betalen :)

Er zijn in het verleden wel hogere bedragen voorbij gekomen voor een AV :)

I know :j
En heerlijk eerlijk, als ik zo'n bod zou krijgen zou ik d'r met een strikje er om afleveren, hoe leuk ze ook is :')

Het zogenaamde drukke gedoe stelt echt niks voor hoor, ze vinden het vaak prachtig om een showtje weg te geven, maar ze zullen zelden aan het touwtje gaan hangen :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:45

Iewww die mond :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:45

Inderdaad Siel.
Als er een kwpner voor een groot bedrag wordt verkocht is men trots en vinden ze het geweldig.

Maar mensen zonder de kennis hebben geen idee hoeveel invloed een AV heeft gehad op de huidige sportpaard en bij veel rassen nog steeds heeft:)

Heb trouwen het filmpje nog eens bekeken maar zie op zich tijdens het voorbrengen weinig getrek,
Alleen op het laatst bij de merrie die won en even niet stil wilde staan :+

Overgins hebben de merrie s geen bit in en zijn de kettingen meestal zo vastgemaakt dat het niet vast trekt:)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:51

Barcelano schreef:
Inderdaad Siel.
Als er een kwpner voor een groot bedrag wordt verkocht is men trots en vinden ze het geweldig.

Maar mensen zonder de kennis hebben geen idee hoeveel invloed een AV heeft gehad op de huidige sportpaard en bij veel rassen nog steeds heeft:)

Heb trouwen het filmpje nog eens bekeken maar zie op zich tijdens het voorbrengen weinig getrek,
Alleen op het laatst bij de merrie die won en even niet stil wilde staan :+

Overgins hebben de merrie s geen bit in en zijn de kettingen meestal zo vastgemaakt dat het niet vast trekt:)

Halleluja!
Altijd maar dat gezeur over die ranke, iele arabier.. Hoe denk je dat de kwpn'er is ontstaan? Juist ja, door het kruisen van grovere rassen met een arabier :+
Het vreemdste vind ik dan ook altijd dat de verhalen over die iele, nerveuze en hittepetitterige arabieren vaak bij mensen vandaan komen die nog amper een arabier hebben meegemaakt van dichtbij..

Moet wel zeggen dat ik de foto's bij het artikel een beetje ongelukkig gekozen vind, geen Reinderts of JanKannetjes :')
Vind het een mooie merrie, goede bloedlijnen ook, ben heel erg benieuwd wat voor veulentje eruit gaat komen!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:51

Ik kan het filmpje niet vinden

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:52

Akhal_Teke schreef:
Ik kan het filmpje niet vinden

Onderaan het artikel staan blauwe letters.
Is alleen wel eerst 28 sec poolse reclame :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:03

BabiiVeeraa schreef:
Altijd maar dat gezeur over die ranke, iele arabier.. Hoe denk je dat de kwpn'er is ontstaan? Juist ja, door het kruisen van grovere rassen met een arabier :+
Het vreemdste vind ik dan ook altijd dat de verhalen over die iele, nerveuze en hittepetitterige arabieren vaak bij mensen vandaan komen die nog amper een arabier hebben meegemaakt van dichtbij..

Nou idd, hiervoor noemde iemand de benen die breken als je ernaar kijkt en neuzen waarmee ze amper kunnen ademen?
Waar is de arabier ook alweer geliefd om, vooral bij het inkruisen bij andere rassen, juist: de kwaliteit en hardheid van het beenwerk en het enorme uithoudingsvermogen.

En in praktijk zijn maar heel weinig arabieren daadwerkelijk zo zenuwachtig als het vooroordeel gaat. Sterker; ze zijn veel makkelijker te overtuigen dat iets niet eng is en doen alles voor je als je hun respect hebt gekregen. Zit gewoon veel meer karakter in zo'n paard dat in het doorsnee sportpaard.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:10

Amurath heette de grondlegger van oa Salinero

Ik durf te wedden dat een hoop mensen met die rare uitspraken ook inderdaad dit ras van een andere kant zien dan dat wij ze te zien krijgen ;)

Grappige is dat mijn onderschrift in dit soort topic''s al een hele hoop zegt:

Waneer je open zult staan voor het Arabisch Volbloed Paard...Dan laat de Arabier zijn Ware Ziel zien

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:11

Maar goed, het is wel een ras waar je mee om moet kunnen gaan, niet vanwege een lastig karakter, maar het zijn gewoon gevoelige paarden, ze lezen echt alles van je lichaam af en de een vind dat heerlijk en de ander wordt er kriegel van.
Ik ben iemand die het heel fijn vind, ik word juist kriegel van lomp gedoe. Gelukkig dat smaken verschillen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:27

En als je een meer ervaren paardenhouder bent doe je daar je voordeel mee en heb je nog nooit zo'n snel lerend en meewerkend paard gehad. Als onervaren persoon levert het alleen problemen op omdat je paard zich ook aan jou gaat ergeren.
Wat je bij een kwpn'er niet zal gebeuren, die kunnen ook heel lief zijn en graag willen werken maar nét dat beetje meedenken, willen plezieren, slimheid, dat mis je toch.

Niet dat ik zo'n arabierenfan ben hoor, ik heb ook een kwpn'er maar je merkt toch dat ze qua intelligentie gewoon een trapje hoger staan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:58

Gelukkig mag een mens zelf uitmaken of ze een paard ( of ander dier) lelijk vinden.. heeft totaal niks met liefde voor dieren te maken.. maar met smaak..
Ik vind het een beetje kort door de bocht om gelijk mensen te veroordelen.. ieder zijn eigen mening...

En ja.. ik vind die merrie lelijk.. dat is mijn mening...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:03

Een paard is lelijk als het compleet uit verhouding is, dit is gewoon een mooie merrie. Rank ja, maar absoluut een mooie arabische show merrie

Ik hou totaal niet van fjorden en haflingers, toch kan ik ook wel zien wanneer een Fjord voor zijn ras mooi is

zeggen dat dit paard lelijk is, vindt ik dus een beetje flauw en misplaatst

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:05

Wat doen die gasten in dat filmpje allemaal met die paarden zeg :S Jeetje was een chaos om naar te kijken.

Verstand van Arabieren heb ik verder niet, maar ik geloof best dat dit een goede merrie is.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:06

Colway schreef:
Een paard is lelijk als het compleet uit verhouding is, dit is gewoon een mooie merrie. Rank ja, maar absoluut een mooie arabische show merrie

Ik hou totaal niet van fjorden en haflingers, toch kan ik ook wel zien wanneer een Fjord voor zijn ras mooi is

zoals ik dus al zei: ieder zijn mening.. en dus ook ieder zijn ding..

Er zijn voor mij ook best mooie arabieren hoor.. maar deze dus echt totaal niet..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:09

Zal best maar dit een lelijke merrie noemen is gewoon super kinderachtig, het is namelijk geen lelijke merrie. Het kan je smaak niet zijn, maar ze is niet lelijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:34

Colway schreef:

Helemaal mee eens.
En dit is trouwens helemaal niet zo'n rank type hoor.

Overigens ben ik wel benieuwd watvoor arabieren je dan wel mooi vind?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:51

volgens mij kunnen ze dat geld beter gaan investeren in een goede fotograaf.,, die foto van die schimmel is nou niet bepaald veel zeggend,,,

ik keek trouwens mijn ogen uit toen ik zag hoe ze die beesten showen,, beetje met een zweep voor hun neus zwaaien.. bizonder!!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:06

Ireen_ schreef:
Wat je mooi vindt blijft een kwestie van smaak!
Maar een paard lelijk noemen getuigd sowieso niet echt van dierenliefde vind ik.

mee eens!

ik vind het paard mooi gebouwd, maar het lijkt idd net een barbiepaard ofzo... -O-

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:22

[/quote]

Vind het een mooie merrie, goede bloedlijnen ook, ben heel erg benieuwd wat voor veulentje eruit gaat komen![/quote]

ik kende een driekwart-arabier, ik kende haar heel goed, wat druk was ze wel maar niet nerveus en hittepetitterig ofzo. zij leerde heel snel wat eng is en wat niet, het was echt niet zo dat ze overal van schrok :+ zal ook wel aan het karakter liggen, maar wat je zegt klopt wel vind ik.

shamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:37

ik vraag me af waarom de arabisch volbloed eigenaar altijd zijn paarden cq ras moet verdedigen
dat is toch om moedeloos van te worden ..
mensen met vooroordelen over de AV zijn in mijn ogen erg kortzichtig..
en daarbij mag er nooit iets verkeerd over`hun` kwpn gezegd worden
nou de kwpners die ik ken...als daar frikandellen van gedraait worden
ben ik de eerste die de curry uit de koelkast pakt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:07

Uiteindelijk gebeurt het met alle rassen dat er vooroordelen en liefhebbers zijn. wat mij betreft zijn mensen met vooroordelen mensen die kortzichtig zijn en niet verder kijken dan hun beperkte brein kan beredeneren

Of het nou om Fjorden, Friezen, KWPN of Arabieren gaat

Citaat:
Helemaal mee eens.
En dit is trouwens helemaal niet zo'n rank type hoor.

Overigens ben ik wel benieuwd watvoor arabieren je dan wel mooi vind?

Ben er helemaal niet zo erg fan van, ik vind het sprookjesachtige paarden, maar ze doen me verder niet echt 'wat'. Ik hou dan ook meer van type paarden als holsteiners en hannoveranen of de forsere gebouwde springtypische KWPN's. Of Rijtypische tuigpaarden (KWPN) Groot, fors, krachtig maar lenig

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:37

shamu schreef:
ik vraag me af waarom de arabisch volbloed eigenaar altijd zijn paarden cq ras moet verdedigen
dat is toch om moedeloos van te worden ..
mensen met vooroordelen over de AV zijn in mijn ogen erg kortzichtig..
en daarbij mag er nooit iets verkeerd over`hun` kwpn gezegd worden
nou de kwpners die ik ken...als daar frikandellen van gedraait worden
ben ik de eerste die de curry uit de koelkast pakt

:')