SusanH schreef:Niet alleen halfingers zijn dol op stro als het hooi op is, die van ons lust het ook graag.
Wat een goed systeem van die stalbaas, dan betaal je echt wat je verrbuikt. Mijn ervaring met stallen waar je zelf moet mesten en opstrooien maar een vaste prijs voor stalling betaalt is (helaas) toch dat er mensen zijn die wel erg ruig opstrooien. Dat maakt dat mensen die normale porties gebruiken toch meer moeten betalen.
Haha ja dat kan, maar Haflingers staan natuurlijk wel bekend om hun grote eetlust ! Je betaalt idd exact wat je verbruikt en meer niet. Ideaal en iedereen kan nu gewoon zelf kiezen hoeveel ze willen geven en dus betalen. Wat het kuil betreft hebben we overigens 30 euro kuiltarief in ons stalgeld wat neer komt op ong. 6-8 kilo kuil per dag. Als je meer voert betaal je meer, als je minder voert betaal je minder. Ik kom er zelf meestal niet boven want mijn Haf krijgt niet zo veel kuil. Maar is een heel eerlijk systeem. En in het weideseizoen van mei tot november staat m'n paard dag en nacht op 't land en betaal ik helemaal niks aan hooi, stro of kuil !