Rechter verbiedt Stones tattoo op paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:35

zippora schreef:
En wat voor nut heeft een tattoe op een paard, dan?
Z'n haar groeit er ten slotte steeds overheen (ook op de benen) en dan zie je het niet meer. Of je moet je paard constant kaal scheren...

Tsja het gemiddelde wedstrijdpaard wordt ook nagenoeg kaal geschoren in de winter dus. :) Die lengte van haar is kort genoeg om de tattoo te zien.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:37

zippora schreef:
En wat voor nut heeft een tattoe op een paard, dan?

Die man vindt dat blijkbaar leuk. Net zoals sommige mensen het leuk vinden om hun paard in een setje te hijsen of ermee naar een keuring of wedstrijd te gaan. Je kunt je net zo goed afvragen wat daar het nut van is, behalve dat het mensen pleziert. Ik snap ook niet wat er leuk is aan het tatoeëren van een paard, maar moet het verboden worden omdat ik er het nut niet van inzie? Hoeveel mensen laten hun paard verdoven zodat ze het kunnen scheren, omdat ze dat mooier vinden? Wat maakt het voor een paard nou uit of het in die tijd geschoren wordt of een tatoeage krijgt?

Probeer onze cultuur en wat wij normaal vinden omdat het nu eenmaal altijd zo gaat eens los te laten en probeer dan aan een denkbeeldig buitenaards wezen o.i.d. uit te leggen dat het ok is om dieren te fokken met eigenschappen waar ze last van hebben, om dieren te trainen (desnoods met kracht), in stressvolle situaties te brengen, met medicijnen in leven te houden of juist dood te maken en zelfs op te eten, maar nee, een tatoeage (waar het dier niet eens last van hoeft te hebben), dát kan echt niet en moet door een rechter verboden worden. Succes.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen nooit twijfelen aan hun eigen goede bedoelingen en deskundigheid en daardoor vinden dat zij zelf veel vrijheid verdienen, maar als een ander iets 'vreemds' wil moet dat gelijk verboden worden.