Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elfje72 schreef:Maar heeft een dierenarts wel eens bij jullie iets in het paspoort geschreven (behalve de entingen natuurlijk) waardoor je paard niet meer geschikt zou zijn voor de slacht?
Bij mij dus niet maar weet ook niet of dat wel had moeten gebeuren.
tiwi1969 schreef:elfje72 schreef:Maar heeft een dierenarts wel eens bij jullie iets in het paspoort geschreven (behalve de entingen natuurlijk) waardoor je paard niet meer geschikt zou zijn voor de slacht?
Bij mij dus niet maar weet ook niet of dat wel had moeten gebeuren.
Ja hoor, ik moest laatst wat zakjes Buut hebben voor een paard van de boer waar mijn paarden staan, dit werd netjes in het paspoort aangetekend.
stef schreef:janderegelaa schreef:En daar wordt hij dan weer verwerkt. Ze gaan niet zomaar in de verbrandingsoven hoor.
Het gaat erom dat het paard niet gechipt is en geen paspoort heeft (had).
Kan je wel ter plekke chippen, maar dan heb je dus geen geschiedenis
vencedor schreef:Zullen ook wel eigenaren die sjoemelen met de papieren..hup medisch vel verdwenen en hij is geschikt voor consumtie..vlak de eigenaren niet uit want daar zitten ook zeker smeerlappen tussen. Kan de man niks aan doen..
vencedor schreef:Zullen ook wel eigenaren die sjoemelen met de papieren..hup medisch vel verdwenen en hij is geschikt voor consumtie..vlak de eigenaren niet uit want daar zitten ook zeker smeerlappen tussen. Kan de man niks aan doen..
Jolliegirl schreef:En dit gebeurt dus vaker!
Eigenaren/handelaren die kl*ten met de paspoorten.. Medische inlegvellen vervalsen en zo hun paard toch aanbieden!
Steekproefsgewijs worden er keuringen gedaan (Stukje vlees mee) en ja... Hij is gepakt dit keer..
Maar dit hoeft niet ZIJN schuld te zijn!
De dierenarts tekend de slachtverklaring..
De slachter schiet ze enkel dood!
Jolliegirl schreef:Buut word vrijwel altijd opgeschreven aangezien dit een zeer schadelijke pijnstiller is voor vlees ter consumptie...
Dit is een van de grootste medicatie waarop gecontroleerd word.
Het verdwijnt wel uit het lijf na een tijdje,maarja wat is de wachttijd voor slachten.. Die staat dan weer niet aangegeven...
Flappie30 schreef:Buut is 1 van de producten waardoor je paard permanent is uitgesloten voor de slacht en zou dus ten alle tijden inderdaad in het paspoort opgeschreven moeten worden.
Pieteritus1 schreef:En wat van de eigenaren/handelaren zelf?
Pieteritus1 schreef:Eenzelfde met Buut. Nog nooit een aantekening van gehad en volgens mij testen ze op wedstrijden ook nevernooit op urine/bloed, zeker niet in de basissport.
Desalniettemin mag er geen fraude plaatsvinden met het (vlees) van slachtpaarden.