. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jij moet ook niet alles lezen zoals je wilt, Gini
_Pansy_ schreef:Ik moet zeggen dat ik allebei de proeven erg goed vond, en ik ben super enthousiast over wat Adelinde met Parzival bereikt heeft, ook de progressie die ze de laatste tijd nog geboekt hebben. Eerlijk gezegd viel Charlotte me heel iets tegen deze Spelen, omdat ik had verwacht dat zij ook grote progressie zou hebben doorgemaakt (al vond ik haar bij de kür wel weer beter). Parzival loopt met veel meer actie in de benen, en de piaffes (vooral na de pirouette) vond ik erg goed, met veel kracht. Alleen het enige waar ik van baal, en wat de hele proef doorwerkt, is die strakke stangteugel. Elke keer weer hoop ik dat ze die iets losser laat, want je ziet Parzival 'knokken' tegen de druk. En daarom heeft Charlotte wat mij betreft terecht gewonnen. Als Adelinde de teugel nou echt een tikkeltje losser gaat laten (en dan vooral de stangteugel denk ik), dan is ze mijn favoriet.
Maar wat waren Anky en Edward ook goed he?! Een tijdje geleden baalde ik ervan dat Anky weer met Salinero was begonnen, want ik vond hem niet fijn lopen. Maar hij liep nu wel weer heel goed! Petje af!
En Edward, wát een ruiter is dat ook! Undercover groeide echt, elke wedstrijd tijdens deze Spelen was hij beter. Dat belooft nog wat!!
Ik heb ontzettend genoten van onze combinaties (maar oh, die druk op de mond bij Parzival, dat vind ik zo jammer!)
, maar wel de vorige proeven en daar vond ik hem echt grof met zijn handen. Anoeska schreef:Iemand zei het al hier op bokt; als er een medaille was voor slechte verliezers dan had NL goud gewonnen. Al is het in een grapje, je maakt geen opmerkingen over de jury doodschieten. Schaam me voor zo'n bondscoach.
.
Ik zou daar echt niet zo zwaar aan tillen allemaal. Eerlijk gezegd zou ik ook zo zo'n grap kunnen maken (
), al zou ik daar natuurlijk helemaal niks van menen.
. Bovendien was ze dan "trendy" gisteren, want het bleek toch plots echt een modeverschijnsel om een handje weg te laten... Tieneke schreef:De conclusie is gewoon duidelijk: Adelinde had meer met één hand moeten rijden, had ze minder druk op de teugels en zat ze in een hogere moeilijkheidsgraad. Bovendien was ze dan "trendy" gisteren, want het bleek toch plots echt een modeverschijnsel om een handje weg te laten...
Quebelle schreef:Tja Laura...paard is ook een enorme tank hé. Walste haar ook omver bij het voorbrengen bij de vetrenaire keuring,niet dat dat het goedmaakt.
Ik vind Adelinde ook niet bepaald zacht met haar handjes dus op dat gebied zittet gelijk tussen Laura en Adelinde.
Ik ben blij dat Charlotte gewonnen heeft.
Bloodymary schreef:Ach, ik snap het wel hoor. De proef van Adelinde was zo goed, dat de reactie van de het Nederlandse team en dan Sjef echt was, ja dat is in de pocket. Zeker toen de kur van Dujardin tegen viel. Iets anders kun je niet zeggen. Het gezicht van Dujardin na de kur sprak ook boekdelen, niet tevreden. Ook als je die fout weg laat, was de kur niet helemaal je van het, een score van meer dan 90% vind ik dan echt onbegrijpelijk. Zo'n score reed Totilas in Kentucky, dat was een kur waarvan je mond open viel en je tranen in je ogen kreeg. Dat was dit zeker niet, dus echt geen 90% waard. Hoe licht Dujardin ook rijdt.
Hiervoor werd ook ergens gezegd dat Sjef een voorbeeld moet nemen aan zijn vrouw die blij is met haar 6e plaats. Dat is onzin, want hij is ook superblij met haar 6e plaats.
Verder vind ik Adelinde ook geweldig professioneel en netjes reageren op al deze commotie.
En ach, van dat doodschieten, dat is een kwestie van verschil in humor en vinden wat geoorloofd is. Ik vind het in deze context en op deze manier wel kunnen als grapje. Er zal geen een jurylid zijn dat zich dood gewenst voelt door hem hoor.
Gini schreef:Voor Adelinde heb ik idd alle lof. Zij zal ook wel gevloekt hebben, maar ze houdt de eer aan zichzelf ipv met modder te gaan gooien.