Het olympisch paard als Nederlands exportproduct

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Het olympisch paard als Nederlands exportproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:22

Kun je uitleggen wat daar nou precies krom aan is, want ik zie nog steeds geen uitleg. Het enige dat ik zeg, is dat het nederlandse paard, als sportpaard, niet echt nederlands is maar een mengelmoes van bloedlijnen uit verschillende landen. En dat is maar goed ook, maar ik denk niet dat je kunt stellen "het nederlandse paard" ....

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:40

Leorah schreef:
Kun je uitleggen wat daar nou precies krom aan is, want ik zie nog steeds geen uitleg. Het enige dat ik zeg, is dat het nederlandse paard, als sportpaard, niet echt nederlands is maar een mengelmoes van bloedlijnen uit verschillende landen. En dat is maar goed ook, maar ik denk niet dat je kunt stellen "het nederlandse paard" ....

Sarabande bedoeld dat als een Nederlander een veulen fokt, ongeacht welk ras de ouders hebben (dan wel een KWPN erkend ras) en dat veulen wordt gefokt volgens de richtlijnen van het KWPN (beide ouders röntgenologisch geheel goed), dat het dan een KWPN-er is, en dus Nederlands paard is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:21

Dan denk ik dat we langs elkaar praten. Jullie gaan uit van de fokker (dus de geboorteplek van het dier) en ik van de bloedlijnen van het paard. Het ging trouwens niet om kwpn-paarden maar nederlandse paarden, van wat ik begreep :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:26

Ieder sportstamboek maakt gebruik van andere(buitenlandse)stamboeken. Holstein is groot geworden met Cor d' la Bruyere( en nog zo een paar) en Hanover is net zo goed in leentje buur spelen als het KWPN. De bloedlijnen selen dus geen rol in dit verhaal( als in waar de ouderdieren vandaan komen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:29

Daar ging ik dus wel vanuit dat het daarover ging, maar jullie bedoelen duidelijk iets anders. Ook goed :)