OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:19

NinaCharlie schreef:
sterke proef + thuisland + geliefde combinatie = goud :')

Tja zat in het 'grijze' gebied dus wordt het niet zo zwaar afgestraft.

Eerlijk is eerlijk. Ik vond de proef van Charlotte beter in aanleuning en consistentie. Verdient gewonnen.

Weet iemand of er een livestream is van de huldiging?
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 09-08-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: OS: Goud voor Charlotte Dujardin, zilver voor Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:19

En hier krijgen we dus het verschil in de aanleuning wat wss voor hogere punten heeft gezorgd, ondanks de fout.
Helemaal verdiend, echt super van Charlotte! Ze rijdt onwijs goed!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:20

Goof schreef:
Ach nr 3 heeft de hele proef lang in de mond van dat dier lopen raggen...... die is pas niet verdiend :n

Idd... :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:21

lucifertje schreef:
NinaCharlie schreef:

Tja zat in het 'grijze' gebied dus wordt het niet zo zwaar afgestraft.

Eerlijk is eerlijk. Ik vond de proef van Charlotte beter in aanleuning en consistentie. Verdient gewonnen.

Weet iemand of er een livestream is van de huldiging?

Ja op de gewone stream!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:23

[/quote]
[b]Plus bombastische muziek en allemaal afgeleid van het Engelse volkslied. Zij gewoon een stelletje chauffinisten. [/b]

Dat zou het kunnen zijn als alle juryleden engelsen waren, maar dat gaat hier dus niet op. Beetje kort door de bocht.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:24

Adeline had het paard beter voor elkaar als ooit, en hij beweegt erg atletisch. Maar toch vind ik het allemaal erg strak van voor. Ik vond de proef van anky de beste, mooi in harmonie, foutloos mooi op lengte, carl met Utopia vond ik in de kür een stuk minder vandaag, en dat vind ik de beste combinatie van Engeland in het algemeen. Ik had ook niet verwacht dat Charlotte goud kreeg,maar het is haar gegund. Als de Britten goud hadden met die combinatie met de grote vos met 4 witte benen ( weet zo de naam niet meer) had ik het nog begrepen, die vond ik beter als de winnende combinatie in deze kür.

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:24

Goof schreef:
Ach nr 3 heeft de hele proef lang in de mond van dat dier lopen raggen...... die is pas niet verdiend :n

inderdaad, helemaal mee eens

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:25

Jeetje wat een gezeik overal in de topics echt jammer en zeeeer onsportief. Alle beste stuurlui staan weer aan wal. Nu begrijp ik echt waarom ik af en toe zo ziek ben van bokt stelletje betweters....wat rijden jullie zelf?. Zij rijden OS he niet een landelijk proefje om de hoek thuis.

Kom zeg een foutje en tja in grijze gebied is een schritterende combie laten we daar van genieten. Aan het paard zit nog een mooi nederland tintje.

We mogen trots zijn in alle paarden rubrieken een prijs echt top.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:26

behalve dan toch in de eventing. over vier jaar in Rio :j

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:27

Ik vond eigenlijk adelinde beter, maar gun het charlotte van harte!
Ook echt super tof voor adelinde!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:27

Lielle schreef:
behalve dan toch in de eventing. over vier jaar in Rio :j

Rij jij dan mee?.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:28

Ach fout of niet, het is gebeurd dus blij zijn met wat we wel hebben: zilver!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:30

Prisca schreef:
Jeetje wat een gezeik overal in de topics echt jammer en zeeeer onsportief. Alle beste stuurlui staan weer aan wal. Nu begrijp ik echt waarom ik af en toe zo ziek ben van bokt stelletje betweters....wat rijden jullie zelf?. Zij rijden OS he niet een landelijk proefje om de hoek thuis.

Kom zeg een foutje en tja in grijze gebied is een schritterende combie laten we daar van genieten. Aan het paard zit nog een mooi nederland tintje.

We mogen trots zijn in alle paarden rubrieken een prijs echt top.

Tja het zal voor een deel de teleurstelling zijn, aan de andere kant je hoeft geen OS te rijden om te kunnen zien wanneer iemand (brons) in de mond zit te raggen...

Iedereen met goede ogen (of bril/lenzen) kan zoiets ook zien. Ik erger mij dus eerder aan die eeuwige dooddoeners over welk niveau iemand zelf rijdt. Blijkbaar mag je dus alleen commentaar geven als je zelf OS hebt gereden... oh nee wacht je mag alleen negatief commentaar geven als je zelf OS rijdt. Positief commentaar mag je zelfs als wielrenner geven :)

Ik ben blij voor Adelinde dat ze zilver heeft, al is het natuurlijk wel een kleine domper dat het goud voor dr neus weggekaapt werd. Mooiste moment van vandaag vond ik toch het gezicht van Anky toen ze op het scorebord haar score zag staan :))

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:31

NinaCharlie schreef:
Goof schreef:

inderdaad, trekken, vooruit schoppen en dat hard werken noemen :n

Maar Adelinde kan ook lekker trekken.

Maar tegenwoordig krijg je ook punten voor hoe hard je kan trekken en schoppen ;)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:31

Adelinde is er volgensmij ook trots op, dat telt :). Maar eigenlijk heeft de proef van Anky me het meest geraakt. Ze heeft dan misschien geen medaille, voor mij is zij de ultieme winnares :).

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:32

Die score van anky vond ik ook geweldig, ik dacht toen echt dat ze eerste zou worden.
Had niet verwacht dat ze z'n hoge score zou krijgen, want ze niet persé voor een medaille.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:33

Terechte overwinning voor Charlotte imo. Betere muziek, harmonieuzer en mooiere aanleuning. Anky brons was wat mij betreft eerlijker geweest t.o.v. Van de overige combinaties.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:35

Jeetje wat was dat spannend zeg! En wat reed Adelinde super. Vooral dat laatste stukje zeg, perfect!! Wel balen dat zij geen goud won, gunde het haar van harte..
Maarja Charlotte reed ook een perfecte proef(afgezien van het laatste stukje), waarmee ze dus ook goud won. Super voor haar.
Nu maar hopen dat we in Rio goud winnen..

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:35

Elk voordeelheeft zijn nadeel is mijn mening.
Parzival is veel krachtiger en expressiever, met name in de piaffe en paasage. Maar daarbij komt inderdaad weer naar voren de onrust in de aanleuning.
Valegro is iets minder expressief in oa deze oefeningen, maar wel ontzettend harmonieus met zijn amazone. Het geeft gewoon een heel fijn en sympathiek beeld!

Tuurlijk als nederlander wil ik ook GOUD, maar achteraf denk ik toch wel ja oke, het is goed zo, op basis van mijn genoemde punten! En ZiLVER is iets om ook mega trots op te zijn.
We doen toch maar mee met 3 ruiters/amazones in de top 10 van de wereld mensen!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:36

hartstikke leuk voor de Britten! super gereden en jammer van die ene fout, gelukkig voor hun in een "grijs" gebied. de muziek vond ik ook erg mooi!

Adelinde mag heel erg trots zijn op haar zilver! :)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:38

Zowel Valegro als Utopia worden na de spelen waarschijnlijk verkocht.
Dus voor iedereen die denkt dat hij of zij het beter kan,...... :D :D :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:40

Agossie schreef:
NinaCharlie schreef:

Plus bombastische muziek en allemaal afgeleid van het Engelse volkslied. Zij gewoon een stelletje chauffinisten.

In mijn ogen had Adeline Goud moeten krijgen. Ze was ècht beter. In alles. En geen fouten.

Geen fouten. Alleen maar een paard wat de hele kur door verzet toonde. :+

Er was geen Engelse jury hoor, dus niks noppes nada voortrekkerij.

milou123

badeendje schreef:
Maar eigenlijk heeft de proef van Anky me het meest geraakt. Ze heeft dan misschien geen medaille, voor mij is zij de ultieme winnares :).

Nou inderdaad. :j

Eline

De NOS heeft (een deel van) de kürs van de Nederlanders online gezet, filmpjes zijn toegevoegd aan de startpost.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:41

Waarom al dat gezeur weer in t topic...Adelinde heeft t top gedaan, had haar ook liever de gouden medaille zien winnen, maar Charlotte was gewoon een stukje beter.
Ook zeker een compliment voor Anky..wat een afsluiting voor haar met Salinero! En voor Edward zijn debuut hier op de OS...kan niks anders zeggen dan petje af!!