Zilveren paard Londen betrokken bij ingewikkeld faillisement

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:18

bigone schreef:
Visser heeft voor alle gedonder(hij zag het allang rommelen in de verte) de stal op papier overgeschreven aan zijn zoon en een restaurant aan zijn dochter. Er is door alle partijen lang geprobeerd om een oplossing voor het naderende faillisement van Eurocommerce bv te vinden, echter, visser wilde nergens aan mee werken en geen cent inbrengen om zo enige schuldeisers af te kopen. Vandaar dat hij nu met de troep zit, hij is zo rijk maar ook hier geld, ikke eerst en een failliet gaan BV kost meneer niets.

Dat laatste is nog maar de vraag...
als hij genoeg prive vermogen, konden ze nog wel eens een schot willen wagen.
Faillisementspauliana als hij voor die tijd alles overschrijft, terwijl hij weet dat de zaak op de fles gaat. Het feit dat hij een stuk of 10 ferraris niet opgeeft getuigt nou ook niet echt van medewerking.

FloortjeM

Re: Zilveren paard Londen betrokken bij ingewikkeld faillisement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:54

maar niet meewerken heeft natuurlijk weer niks met faillissementspauliana te maken. Je bent niet verplicht om als ondernemer prive-vermogen aan te wenden om je onderneming van een faillissement te redden, je moet alleen geen wanbeheer hebben gepleegd. En we kunnen hier met z'n allen gaan zitten speculeren, maar we weten gewoon niet hoe de geldstromen binnen dat concern liepen, en of daar een luchtje aan zit.
Het is wel heel erg 'hollands' om er bij iedereen die (veel) geld heeft verdiend maar direct vanuit te gaan dat dat niet helemaal eerlijk of correct is gegaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:12

ENSCHEDE - De curator die het faillissement van Eurocommerce behandelt, legt mogelijk beslag op het zilveren paard London van de uit Tubbergen afkomstige ruiter Gerco Schröder. London behoorde tot de stal die het vastgoedbedrijf Eurocommerce in Lochem exploiteerde.

Vlak voor het faillissement van Eurocommerce werd de stal op naam gezet van zoon Ger van de failliete directeur Ger V. senior. Daardoor bleef de stal buiten het faillissement.

Bekeken wordt nu of junior een reële prijs voor de stal heeft betaald. Als dat niet zo is kan de curator alsnog beslag op de stal leggen en dus ook op London.

De paarden staan op naam van Gevi International.

Bron: tc tubantie

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:23

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:24

want als die prijs niet reeel is, dan heb je te maken met een faillissementspauliana (de situatie waarin je minder dan een jaar voor je faillissement vermogensbestanddelen aan verhaal door schuldeisers onttrekt. Dan kan je overigens geen beslag leggen op het paard, maar je kunt de hele overeenkomst, waarbij de aandelen van de stal zijn verkocht, terugdraaien. Je kunt wel bewarend beslag leggen, maar ook dan staan de paarden nog niet volgende week op marktplaats.nl

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:07

amykimmie schreef:
Mwah weet ik niet.
Zoveel zijn er toch niet weg? California, Zurich (maar die was te lastig zeiden ze) en Singapore is in het voorjaar overleden.
California was dan wel weer zonde.

Waar is Zurich heen dan? Ik zie hem inderdaad ook niet meer op hun site staan??

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:17

FloortjeM schreef:
maar niet meewerken heeft natuurlijk weer niks met faillissementspauliana te maken. Je bent niet verplicht om als ondernemer prive-vermogen aan te wenden om je onderneming van een faillissement te redden, je moet alleen geen wanbeheer hebben gepleegd. En we kunnen hier met z'n allen gaan zitten speculeren, maar we weten gewoon niet hoe de geldstromen binnen dat concern liepen, en of daar een luchtje aan zit.
Het is wel heel erg 'hollands' om er bij iedereen die (veel) geld heeft verdiend maar direct vanuit te gaan dat dat niet helemaal eerlijk of correct is gegaan.

Als je de financiële bladen een beetje gevolgd had je geweten dat er meer dan alleen een luchtje aanzit ;)
Dat is geen speculeren maar zijn vaststaande feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:47

Zurich is verkocht naar een andere ruiter, ik geloof wel buitenland.
Gadverdamme wat een klote nieuws over London.
Nou, nu is het wachten tot de andere paarden verkocht worden.
Klotezooi.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:11

Londen staat bij Maher op stal.

Ergens best logisch hoor, dat er gewacht is tot na de OS, wat denk je dat hij nu waard is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:19

Albert schreef:
FloortjeM schreef:

Als je de financiële bladen een beetje gevolgd had je geweten dat er meer dan alleen een luchtje aanzit ;)
Dat is geen speculeren maar zijn vaststaande feiten.

Dat is waar en het is een groot geluk dat de Fiod niet bij de vertrekkende boot al om het halstertouwtje van London gevraagd heeft.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:24

gr_roos schreef:
Die zal inderdaad wel een hoop moeten gaan kosten, paar weken geleden won ie nog een ton, dus voor minder zal die niet weggaan ;) Ik denk zelfs niet voor het vijfvoudige.

Geschatte waarde is momenteel 10 miljoen zelfs :') Dat gaat me niet lukken met mijn spaarpotje.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:21

Weet iemand hoe het zit als je een paard samen met een ander bedrijf hebt. Ik weet van zeker 1 hengst (de vader van mijn veulen) dat ie in gedeeld eigendom is met VDL. Kunnen ze daar ook beslag op leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:31

gr_roos schreef:
Weet iemand hoe het zit als je een paard samen met een ander bedrijf hebt. Ik weet van zeker 1 hengst (de vader van mijn veulen) dat ie in gedeeld eigendom is met VDL. Kunnen ze daar ook beslag op leggen?

Ik denk dat ze dan de helft van het paard kunnen verkopen.
Klinkt heel raar, maar ik zal het uitleggen.
VDL heeft 50% eigendom, EC ook 50% (die getallen verzin ik, ik weet niet of dit zo is. Het kan ook 75%vdl zijn en 25% ec)
VDL houdt dan zijn 50% eigendom, de andere 50% kan verkocht worden.
Tenminste, zo gaat dat geloof ik.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:34