Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:59

Heel jammer dat " 's werelds grootste dressuurwonder " zo op de achtergrond verdwijnt.
Ik ben geen Totilas-fan, maar heel deze soapserie is een lichte ramp aan het worden...

Toot zijn tijd is voorbij, helaas maar waar.

Alane

Re: Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:59

het is een interview van PS in London alwaar ook gevraagd werd naar Totilas en Rath en hoe het met hen ging.
Daar heeft PS antwoord op gegeven.
Zou hij daar geen antwoord op geven en dit wort dan vermeld dan volgen er ook speculaties.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:02

Schockemöhle gelooft blijkbaar nog steeds in zijn zelfverzonnen sprookje..

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:02

Alane schreef:
het is een interview van PS in London alwaar ook gevraagd werd naar Totilas en Rath en hoe het met hen ging.
Daar heeft PS antwoord op gegeven.
Zou hij daar geen antwoord op geven en dit wort dan vermeld dan volgen er ook speculaties.

Daar heb je gelijk in. Dat maakt dat ik mijn mening iets moet aanpassen, dacht dat hij zelf de stap had ondernomen om dit nu te melden. Eerst zien, dan geloven blijf ik wel bij :) Dank voor de aanvulling!

bubble_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:03

Sunrise_ schreef:
Ik heb ook zo het idee dat Schokemöhle denkt dat iedereen in de paardenwereld nog steeds reikhalzend uitkijkt naar een optreden van Totilas, terwijl volgens mij vooral de Nederlanders redelijk klaar zijn met de hele soap, en de paardenwereld in het algemeen andere toppers bewondert, zoals Valegro, Uthopia, Undercover etc. Totilas is imo een beetje het verhaal van 2010/2011 geworden, maar 2012...?

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Al die aandacht over totilas terwijl zo'n beetje de hele paardenwereld alweer naar nieuwe paarden kijken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:13

Daarom snap ik ook niet, dat we dit soort berichten nog plaatsen in Nederland. PS heeft zijn zin. We hebben gisteren zilver geworden, maar de koppen worden alweer door zo'n bericht van de winst af hun kant op gericht.
Gewoon geen aandacht aan besteden en dan zien we vanzelf.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:18

chipieke schreef:
Heel jammer dat " 's werelds grootste dressuurwonder " zo op de achtergrond verdwijnt.
Ik ben geen Totilas-fan, maar heel deze soapserie is een lichte ramp aan het worden...

Toot zijn tijd is voorbij, helaas maar waar.

Als er zo met hem gerommeld blijft worden zal dit idd een feit zijn.
Wat zal de volgende smoes gaan worden??
Dit paard zit op de leefdtijd dat hij nog moet schitteren.
Met geld is niet alles te koop, dat blijkt maar weer.

Ik vind trouwens dat ps, zijn goede naam ook wel een beetje te grabbel gooit op deze manier.
Het proffesionele gaat er een beetje vanaf op deze manier.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:20

Wel knap dat rath zo wonderbaarlijk snel hersteld! Apart..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:22

Heel bijzonder, nu de Olympische Spelen aan de gang zijn, dat hij ineens weer kan trainen? Ik dacht dat Pfeiffer wel weken kon duren voordat je weer een beetje wat kon gaan doen qua herstel....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:23

Ja daarom, dan had ie makkelijk deze week ook kunnen rijden ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:24

kimberley12 schreef:
Heel bijzonder, nu de Olympische Spelen aan de gang zijn, dat hij ineens weer kan trainen? Ik dacht dat Pfeiffer wel weken kon duren voordat je weer een beetje wat kon gaan doen qua herstel....

Trainen is een groot woord voor iemand die pas net weer een paar rondjes mag stappen...

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:27

Wel leuk dat ze in de stap dan al per dag weer verbetering zien :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:29

Maar sjef stopt toch met coachen van t nederlandse team??
dus gaat hij niet nu duitsland trainen?
en ik dacht dat sjef had gezegd dat hij rath best wil helpen enkel niet met totilas??

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:30

Ik denk dat het allemaal weinig zin heeft wbt MAR, breng hem terug onder edward en laat die het nog eens proberen... Dan stromen de centjes waarschijnlijk wel binnen!! Maarja helaas blijven sommige mensen geloven in hun eigen sprookje maar hij moet de realiteit inzien en eens met beide benen op de grond gaan staan en realistisch naar de combinatie kijken... Sjef zal de 'combinatie' wel kunnen verbeteren maar ik geloof niet in PS zijn sprookjes... Daarnaast is iedereen het totilasgezeur idd een beetje zat na de anti-climax van deze 'combi'...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:31

Jolandaa_ schreef:
Wel knap dat rath zo wonderbaarlijk snel hersteld! Apart..

Inderdaad, maar wanneer je in een eerder topic je twijfel uitsprak over de zogenaamde ziekte van Rath, kreeg je half bokt over je heen.
Rath kan gewoon niet goed genoeg met Totilas, wel zijn ze goed in mediaberichtjes maken #fail!!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:39

Sunrise_ schreef:

Ik heb ook zo het idee dat Schockemöhle denkt dat iedereen in de paardenwereld nog steeds reikhalzend uitkijkt naar een optreden van Totilas, terwijl volgens mij vooral de Nederlanders (en de rest van wereld is hem al veel langer uit het vizier) redelijk klaar zijn met de hele soap, en de paardenwereld in het algemeen andere toppers bewondert, zoals Valegro, Uthopia, Undercover etc. Totilas is imo een beetje het verhaal van 2010/2011 geworden, maar 2012...?

*\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_

Mijn idee!

Slim NOT van PS om te zeggen dat hij weer aan het trainen is???Dan had je ook mee kunnen doen... :+

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:43

Tendance schreef:
Daarom snap ik ook niet, dat we dit soort berichten nog plaatsen in Nederland. PS heeft zijn zin. We hebben gisteren zilver geworden, maar de koppen worden alweer door zo'n bericht van de winst af hun kant op gericht.

Volgens mij heeft het Zilver van het springteam weinig met Totilas te maken?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:50

Goedemorgen lieve mensen, nu toch even een berichtje van mij, ik ben het eens over de soap Totilas, paard kan er niets aan doen!! LATEN WE NU MAAR NAAR VANDAAG KIJKEN HOE ONZE DRESSUURCRACKS HET DOEN EN HUN HEEL VEEL SUCCES WENSEN.
Go for it Nederland!!!!!!!!!!!!!!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:50

Apart zo'n bericht. Ten eerste was Totilas op topniveau vlak voor de OS...anders haal je geen scores van 80%. En heeeel vreemd dat Rath alweer fit is om te trainen. Op zijn website verteld hij dat hij op bed ligt..
Van mij mag Sjef Totilas gaan trainen en bij de OS over 4 jaar zal ik met genoegen uitkijken naar de krachtmeting tussen Rath en Gal. De strijd is dan veel eerlijker en zal Undercover op een heel ander niveau zijn dan nu en de strijd met Totilas denk ik zeker aankunnen!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:51

Citaat:
Selten zuvor hat man Paul Schockemöhle so gutgelaunt, ja geradezu aufgekratzt gesehen und erlebt, wie heute Vormittag im Greenwich Park. In der offiziellen Olympiakluft der Ukraine tauchte "PS" am Sattelplatz auf und sagte: "In dieser Jacke sehe ich aus wie ein Papagei! Aber es macht mir riesig Spaß, bei olympischen Spielen zu sein. Das ist doch alles toll hier." Im Übrigen habe er zuhause in Mühlen einen ganzen Koffer voller Olympiakleidung der verschiedensten Nationen, für die er bisher im Einsatz gewesen ist, darunter auch chinesische und koreanische - selbstverständlich besitze er auch die alten Sportkluften der deutschen Olypiateams immer noch. Auf die Frage, ob seine Frau Bettina ihn gerne als "Papagei" sehen würde, antwortete Schockemöhle wie aus der Pistole geschossen: "Meine Frau ist ja nicht hier!"

Stichwort Totilas. Klare Auskunft von Paul Schockemöhle: "Matthias hat Totilas in dieser Woche wieder im Schritt geritten. Die Decksaison ist vorbei, im nächsten Frühjahr wird er wieder zu uns nach Mühlen kommen." Auf die Frage, ob der Hengst in den Sport zurückkehren werde, war das Statement klar: "Wir geben nicht auf! Das kommt gar nicht in Frage. Totilas wird wieder Turniere gehen, das steht fest." Den Zeitpunkt dafür könne er natürlich noch nicht nennen. Die Frage, ob der Niederländer Sjef Janssen nach den Spielen von London das Trainig von Totilas und Matthias Rath tatsächlich übernehmen könne, sei wieder völlig offen - Janssen sei gesundheitlich angeschlagen, könne nach eigener Aussage nur zwei Stunden am Tag arbeiten. Man müsse, so Paul Schockemöhle, die weitere Entwicklung in den nächsten Wochen und Monaten einfach abwarten.

(Thomas Borgmann exklusiv für reitturniere.de)

bron: http://reitturniere.de/news/04082012-pa ... mmt-wieder
vertaling:
" Zelden heeft men PS zo goed gemutst eerder opgewekt gezien, als vanochtend in Greenwich Park. In de Officiele olympia kleding van de Oekraïne werd PS gespot bij de zadelplaats en vertelde dat hij eruit zag als een papegaai. "maar het feit op de OS te zijn doet me veel plezier.Het is toch geweldig hier te zijn?" aldus PS. " Thuis in Muhlen heb ik een hele koffer vol met olympische tenues van verschillende landen, waarvoor hij gewerkt (?) heeft, waaronder ook Chinees en Koreaans, en natuurlijk ook de Duitse olmpische tenues". Op de vraag wat zijn vrouw er van vindt dat hij er uit ziet als een papegaai, antwoorde PS prompt dat zijn vrouw niet hier is.

Dan het steekwoord, Totilas. Een helder antwoord van PS:" Mathias heeft Totilas deze week in stap gereden. Het dekseizoen is voorbij, en het volgende voorjaar zal de hengst weer terug keren naar Muhlen." Op de vraag of Totilas weer terug keert in de sport kwam het volgende statement :"We geven niet op, dat komt niet in ons op. Totilas zal weer op wedstrijden worden uitgebracht, dat is een vast staand feit." Wanneer kan hij nog niet zeggen. Het antwoord op de vraag of Sjef Janssen het duo gaat trainen staat geheel open gezien de gezondheidstoestand van Sjef Janssen volgens zeggen van Sjef zou hij maar 2 uur per dag kunnen werken. Men moet de de ontwikkelingen de komende weken en maanden afwachten, aldus PS.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:54

waterlelie48 schreef:
Goedemorgen lieve mensen, nu toch even een berichtje van mij, ik ben het eens over de soap Totilas, paard kan er niets aan doen!! LATEN WE NU MAAR NAAR VANDAAG KIJKEN HOE ONZE DRESSUURCRACKS HET DOEN EN HUN HEEL VEEL SUCCES WENSEN.
Go for it Nederland!!!!!!!!!!!!!!

yesssssssssssss, HUP HOLLAND HUP! *\o/* :j

(ofwel, pffffffffffff......... topic over Rath, SM, Sjef en Totilas is de moeite niet meer)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:55

kohtje schreef:
Waarom al weer zo'n bericht terwijl hij nog geen een keer bij Sjef is geweest?

Dat is wat ons voorgehouden wordt. :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:56

axeltje schreef:
Tendance schreef:

Volgens mij heeft het Zilver van het springteam weinig met Totilas te maken?

Oh niet direct, maar het is wel een erg tactisch moment om persberichten naar buiten te brengen.
Ik ben het gezeur gewoon zat. Rijdt hij wel, dan rijdt hij wel en zo niet dan niet. Zal mij echt wen worst zijn. Zo lang mijn paarden maar fijn lopen en zo lang het nederlands team medailles haalt ben ik helemaal blij!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:58

Mar zal wel weer eerst even terug aan de longe moeten }>