Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alane schreef:het is een interview van PS in London alwaar ook gevraagd werd naar Totilas en Rath en hoe het met hen ging.
Daar heeft PS antwoord op gegeven.
Zou hij daar geen antwoord op geven en dit wort dan vermeld dan volgen er ook speculaties.
Dank voor de aanvulling! Sunrise_ schreef:Ik heb ook zo het idee dat Schokemöhle denkt dat iedereen in de paardenwereld nog steeds reikhalzend uitkijkt naar een optreden van Totilas, terwijl volgens mij vooral de Nederlanders redelijk klaar zijn met de hele soap, en de paardenwereld in het algemeen andere toppers bewondert, zoals Valegro, Uthopia, Undercover etc. Totilas is imo een beetje het verhaal van 2010/2011 geworden, maar 2012...?
chipieke schreef:Heel jammer dat " 's werelds grootste dressuurwonder " zo op de achtergrond verdwijnt.
Ik ben geen Totilas-fan, maar heel deze soapserie is een lichte ramp aan het worden...
Toot zijn tijd is voorbij, helaas maar waar.
kimberley12 schreef:Heel bijzonder, nu de Olympische Spelen aan de gang zijn, dat hij ineens weer kan trainen? Ik dacht dat Pfeiffer wel weken kon duren voordat je weer een beetje wat kon gaan doen qua herstel....
Jolandaa_ schreef:Wel knap dat rath zo wonderbaarlijk snel hersteld! Apart..
Tendance schreef:Daarom snap ik ook niet, dat we dit soort berichten nog plaatsen in Nederland. PS heeft zijn zin. We hebben gisteren zilver geworden, maar de koppen worden alweer door zo'n bericht van de winst af hun kant op gericht.
Gewoon geen aandacht aan besteden en dan zien we vanzelf.
Citaat:Selten zuvor hat man Paul Schockemöhle so gutgelaunt, ja geradezu aufgekratzt gesehen und erlebt, wie heute Vormittag im Greenwich Park. In der offiziellen Olympiakluft der Ukraine tauchte "PS" am Sattelplatz auf und sagte: "In dieser Jacke sehe ich aus wie ein Papagei! Aber es macht mir riesig Spaß, bei olympischen Spielen zu sein. Das ist doch alles toll hier." Im Übrigen habe er zuhause in Mühlen einen ganzen Koffer voller Olympiakleidung der verschiedensten Nationen, für die er bisher im Einsatz gewesen ist, darunter auch chinesische und koreanische - selbstverständlich besitze er auch die alten Sportkluften der deutschen Olypiateams immer noch. Auf die Frage, ob seine Frau Bettina ihn gerne als "Papagei" sehen würde, antwortete Schockemöhle wie aus der Pistole geschossen: "Meine Frau ist ja nicht hier!"
Stichwort Totilas. Klare Auskunft von Paul Schockemöhle: "Matthias hat Totilas in dieser Woche wieder im Schritt geritten. Die Decksaison ist vorbei, im nächsten Frühjahr wird er wieder zu uns nach Mühlen kommen." Auf die Frage, ob der Hengst in den Sport zurückkehren werde, war das Statement klar: "Wir geben nicht auf! Das kommt gar nicht in Frage. Totilas wird wieder Turniere gehen, das steht fest." Den Zeitpunkt dafür könne er natürlich noch nicht nennen. Die Frage, ob der Niederländer Sjef Janssen nach den Spielen von London das Trainig von Totilas und Matthias Rath tatsächlich übernehmen könne, sei wieder völlig offen - Janssen sei gesundheitlich angeschlagen, könne nach eigener Aussage nur zwei Stunden am Tag arbeiten. Man müsse, so Paul Schockemöhle, die weitere Entwicklung in den nächsten Wochen und Monaten einfach abwarten.
(Thomas Borgmann exklusiv für reitturniere.de)
waterlelie48 schreef:Goedemorgen lieve mensen, nu toch even een berichtje van mij, ik ben het eens over de soap Totilas, paard kan er niets aan doen!! LATEN WE NU MAAR NAAR VANDAAG KIJKEN HOE ONZE DRESSUURCRACKS HET DOEN EN HUN HEEL VEEL SUCCES WENSEN.
Go for it Nederland!!!!!!!!!!!!!!
axeltje schreef:Tendance schreef:Daarom snap ik ook niet, dat we dit soort berichten nog plaatsen in Nederland. PS heeft zijn zin. We hebben gisteren zilver geworden, maar de koppen worden alweer door zo'n bericht van de winst af hun kant op gericht.
Gewoon geen aandacht aan besteden en dan zien we vanzelf.
Volgens mij heeft het Zilver van het springteam weinig met Totilas te maken?