Landenwedstrijd springen: Maandag medailledag! Praat mee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:36

Ik kijk tussendoor wel eventjes via livestream als ik tijd heb :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:37

Ik hoop dat ik vandaag eindelijk kan kijken :=
Zaterdag en zondag had ik wedstrijd..

mbkaatje

Re: Landenwedstrijd springen: Maandag medailledag! *kletstopic*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:40

Spannend!
Alhoewel Nederland er goed voor staat, is het bij springen altijd erg fragiel, er kan zoveel gebeuren. Maar ik hoop zo dat ze een medaille winnen. Dat zou ik zooo gaaf vinden.

Ik ga in ieder geval voor ze duimen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:47

Spannend!!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:57

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:58

Pronostiekje: goud voor Groot-Brittannië, zilver voor Nederland en brons voor Zweden. :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:59

Volgens mij tellen de punten van gister gewoon mee. Zoals ik het begrijp was gister kwalificatie voor het individuele springen én voor de landenteams. Strafpunten van eergister telden ook gewoon mee gezien dit al een kwalificatie was voor het individuele springen. Daar kwamen de strafpunten van gister bij. Daarop is nu een x aantal landen geselecteerd die voor de landenteams mee mogen doen én individueel. Vandaag geloof ik landenfinale én nog een kwalificatie van het individuele springen. Denk dan dus dat de punten die afgelopen dagen behaald zijn gewoon blijven staan. Als iemand mij kan verbeteren, graag...dit is zoals ik dénk dat het is. Zo heb ik het persoonlijk begrepen, maar dit kan natuurlijk verkeerd zijn..

EDIT: Na de startlijst bekeken te hebben (individueel) kan ik zeggen dat alle strafpunten behaald vanaf dag 1 gewoon meetellen. Deze staan als je op het plusje naast de ruiter klikt in beeld. 1st qualifier en 2nd qualifier met het daarbij behaalde strafpunten. Dus die van vandaag erbij optellen en we hebben een uitslag. Bij de teams staan alleen de ruiters die lid van het team zijn.
Laatst bijgewerkt door friendly op 06-08-12 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:02

Weer present maar ben bang dat ik het vanmiddag niet kan volgen.
Mijn eigen pc is waarschijnlijk overleden en zit nu te werken op pc van collega...

Het zit de canadezen niet mee...het verhaal wat verteld werd, over hoe men heeft gecontroleerd..ja, dan zou ik ool denken dat het paard zich niet prettig voelt bij een dergelijke controle...laten we hopen dat het ook daaraan heeft gelegen..

Wat zou er met Vigo aan de hand zijn? Ik heb daar ook niets van meegekregen..*edit: lees net het linkje, vreselijk jammer voor het Belgische team en voor Vigo*

Laten we hopen dat de Nederlandse ruiters vandaag in uitmuntende vorm zijn. Durfde gisteren al bijna niet te kijken.

Hoe zit het met de regen vandaag Cayenne? Ik hoop voor je dat het je mee zit...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:04

Vigo wel degelijk geblesseerd zie de link naar sporza hierboven.

Gini

jobamara schreef:
Hier een bericht in sporza http://www.sporza.be/cm/sporza/Londen_2 ... ek_Lejeune vind het jammer was toch een mooie combinatie. Nogmaals veel plezier

Ik heb moeten huilen toen ik het in de krant las. Phillipe is er heel erg van aangedaan. Nooit meer Vigo in de springpiste.

petraaken

DAt poking heb ik maar mijn twijfels over of dat wel een goede manier is om te controleren op extra gevoeligheid. Als ik zit te porren op de benen van mijn jongste merrie trekt die ook haar been op hoor.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:06

Gini schreef:
jobamara schreef:
Hier een bericht in sporza http://www.sporza.be/cm/sporza/Londen_2 ... ek_Lejeune vind het jammer was toch een mooie combinatie. Nogmaals veel plezier

Ik heb moeten huilen toen ik het in de krant las. Phillipe is er heel erg van aangedaan. Nooit meer Vigo in de springpiste.

Dat laatste ging zowiezo niet meer gebeuren alleen had hij gehoopt op een mooier afscheid. Vigo is echter wel nog de wereldkampioen dus zoveel imago schade is dat nu ook weer niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:10

Ja, ik las net het verhaal over dat Canadese paard. Wat een raar iets, dat poking. Dat zou ik ook irritant vinden ja. Heel sneu dit. En het lijkt me terecht dat Lamaze hierover echt los ging.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:10

friendly schreef:
Volgens mij tellen de punten van gister gewoon mee. Zoals ik het begrijp was gister kwalificatie voor het individuele springen én voor de landenteams. Strafpunten van eergister telden ook gewoon mee gezien dit al een kwalificatie was voor het individuele springen. Daar kwamen de strafpunten van gister bij. Daarop is nu een x aantal landen geselecteerd die voor de landenteams mee mogen doen én individueel. Vandaag geloof ik landenfinale én nog een kwalificatie van het individuele springen. Denk dan dus dat de punten die afgelopen dagen behaald zijn gewoon blijven staan. Als iemand mij kan verbeteren, graag...dit is zoals ik dénk dat het is. Zo heb ik het persoonlijk begrepen, maar dit kan natuurlijk verkeerd zijn..

EDIT: Na de startlijst bekeken te hebben (individueel) kan ik zeggen dat alle strafpunten behaald vanaf dag 1 gewoon meetellen. Deze staan als je op het plusje naast de ruiter klikt in beeld. 1st qualifier en 2nd qualifier met het daarbij behaalde strafpunten. Dus die van vandaag erbij optellen en we hebben een uitslag. Bij de teams staan alleen de ruiters die lid van het team zijn.

Precies goed!

Individueel: alle 3 de wedstrijden tellen. Beste 35 ruiters gaan door naar de individuele finale. Max 3 per land. Individuele wedstrijd wordt over minimaal 2 manches gereden op 8 augustus. Is er daarna geen winnaar/2e en 3e bekend dan wordt daar ook nog extra voor gesprongen.

Team: score van gisteren en score van vandaag tellen. Alle 4 de ruiters rijden voor het team, slechtste resultaat wordt weggestreept. Vandaag medailledag.

Ik zit er vanmiddag ook weer klaar voor, moet het huis nog schoon maken, mooie stok achter de deur om ff op te schieten :+ .

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:14

En de zon schijnt!!! :)
Ga het straks allemaal op groot scherm bekijken...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:18

ik ben er ook al weer klaar voor..(kan ook niet anders met een gipsen been :-( )
anders had ik morgen rond deze tijd in Londen gezeten!

hopelijk kan Nederland iets moois neerzetten. Maar het kan alle kanten op!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:19

Ik hoop het ook te kunnen volgen! Ik heb om 2uur zelf les met mn knollie dus daarna vlug naar huis dan maar!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:21

Ik zit er ook al klaar voor :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:25

Ik ga vanmiddag ook weer kijken! vind het erg spannend en ben heel benieuwd hoe iedereen gaat springen :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:26

Spannend :):)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:33

Eerst naar mijn eigen pony toe en dan ga ik ook kijken :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:35

Ga proberen tot het eind te kijken, moet alleen wel op tijd op stal zijn ivm les vanavond. Spannendspannendspannend! Hoop zo dat ze dit vast kunnen houden want het gaat tot nog toe echt super!

SA is trouwens het voorbeeld dat succes voor een deel wel degelijk te koop is. Ze verbaasden me echt maar rijden wel heel goed, dus zeer verdiend.

friendly

Re: Landenwedstrijd springen: Maandag medailledag! Praat mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:47

Ik ga vooral zitten voor de nederlanders, die helaas WEER pas in de 2e helft van t deelnemersveld komen. Bij de eerste kwalificatie vond ik Tamino zo mooi springen, daar kijk ik graag naar. Maar eigenlijk maar het niet uit welke nederlander er in de baan is, zit sowieso met ingehouden adem en bij elke balk die eraf valt vloek ik even, na de finish een zucht van verlichting. Terwijl ik normaal niet echt vaak naar het springen kijk op tv ofzo... :+ Tja, OS is toch wat anders he ;)

Justme_Lisaa

Re: Landenwedstrijd springen: Maandag medailledag! Praat mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:47

Het zal ongetwijfeld weer erg spannend worden, fingers crost voor een medaille voor de Nederlandse ploeg. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 09:47

friendly schreef:
Ik ga vooral zitten voor de nederlanders, die helaas WEER pas in de 2e helft van t deelnemersveld komen. Bij de eerste kwalificatie vond ik Tamino zo mooi springen, daar kijk ik graag naar. Maar eigenlijk maar het niet uit welke nederlander er in de baan is, zit sowieso met ingehouden adem en bij elke balk die eraf valt vloek ik even, na de finish een zucht van verlichting. Terwijl ik normaal niet echt vaak naar het springen kijk op tv ofzo... :+ Tja, OS is toch wat anders he ;)

Het is juist veel fijner dat ze in het tweede blok rijden.
Dan heb je al een overzicht van hoe de eerste 4 landen er voor staan :)