Adelinde Cornelissen 81.68%: "Parzival is gewoon topfit"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:22

Jolliegirl schreef:
Relaxed schreef:
Vond het beeld echt niet fijn.. :n Knap/redelijk foutloos gereden ivm de spanning, maar stang horizontaal, mond open, spierballen trainen bij Adelinde, ongelijk in het achterbeen, achterwaarts pas op de derde hulp.. Nee, beeld was niet fijn en toch zo'n hoge score..

Amen....
Vond het dit keer echt niet om aan te zien.. Sorry voor Adelinde, ben meestal wel van haar manier van rijden, zeker omdat ik redelijk wat lessen gezien heb van haar.
Maar dit was trek en prikwerk... vond het de punten niet waard.. :n
Paard zal flink last van z'n mond hebben, en adelinde weer wat spierballen erbij.

Nee...Niet mijn ding dit keer!

Cayenne, topverslagen elke keer!
Ben er erg blij mee! :D

Volgensmij zag ik een blauwe tong.. :(

Ayasha
Blogger

Re: Adelinde Cornelissen 81.68%: "Parzival is gewoon topfit"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:23

Geen idee of ze haar punten verdiende want heb het niet gezien maar ook al rijd je er zelf niet, als ze duidelijk te streng aan het inwerken was dan zou ze daar wel aftrek voor mogen krijgen. Kan prima een reden voor zijn en dat maakt haar nog geen beul maar op dit niveau zou het niet meer "mogen". :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:24

Wat ik niet snap. Parzival oogde heeel gespannen, maar Adelinde zegt: hij kwam relaxed de baan uit.. Ik snap 't niet..

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:26

Jotoma schreef:
Wat ik niet snap. Parzival oogde heeel gespannen, maar Adelinde zegt: hij kwam relaxed de baan uit.. Ik snap 't niet..

Vind ik ook, heel vreemd.. Voor dat ze de baan in ging had ze hem niet echt onder bedwang, en in de baan veel spanning en getrek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:27

Jotoma schreef:

Misschien in de zin van dat ie niet echt weg sprong uit schrik oid?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:36

Ik denk dat dit voor parzival redelijk ontspannen was. Of herinderen julie je niet meer hoe hij in het begin was?! Ik denk dat ze met dit paard een hele knappe prestatie heeft neer gezet. Tuurlijk het kan vriendelijker maar geen van julie doet haar na van wat ze net heeft gepresteerd. Bovendien zijn de juryleden niet zomaar van de straat geplukt. En de juryleden zijn het allemaal redelijk met elkaar eens qua score. Maar blijkbaar weet heel bokt het beter dan de jury's die daar zitten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:37

Ach kom op. Is geen kwestie van beter weten maar van een mening hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:45

Ik val haar ook niet af en ik weet het absoluut niet beter :) het is absoluut een knappe prestatie, alleen dat stukje begreep ik niet.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:49

Fantastisch! Is het ergens terug te zien ? :')

lovely28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:53

xJennifx schreef:
Fantastisch! Is het ergens terug te zien ? :')

zou ik ook graag willen weten??

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:59

__Elizabeth schreef:
Ik denk dat dit voor parzival redelijk ontspannen was. Of herinderen julie je niet meer hoe hij in het begin was?! Ik denk dat ze met dit paard een hele knappe prestatie heeft neer gezet. Tuurlijk het kan vriendelijker maar geen van julie doet haar na van wat ze net heeft gepresteerd. Bovendien zijn de juryleden niet zomaar van de straat geplukt. En de juryleden zijn het allemaal redelijk met elkaar eens qua score. Maar blijkbaar weet heel bokt het beter dan de jury's die daar zitten..

Ik weet niet hoe het paard in het begin was, en ik keur haar echt niet af. Vind het knap dat ze zo ver gekomen is, ik zou zelf nooit zo ver komen.
Alleen het is niet mijn manier, Anky en Edward zijn superlaag gejureerd, en Adelinde heel hoog..
Een stang en trens is er niet voor gemaakt om zo erg er in te trekken, het paard klapperd er over met zijn mond.
Laatst bijgewerkt door amarial op 03-08-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:01

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:17

amarial schreef:
Ik weet niet hoe het paard in het begin was, en ik keur haar echt niet af. Vind het knap dat ze zo ver gekomen is, ik zou zelf nooit zo ver komen.
Alleen het is niet mijn manier, Anky en Edward zijn superlaag gejureerd, en Adelinde heel hoog..
Een stang en trens is er niet voor gemaakt om zo erg er in te trekken, het paard klapperd er over met zijn mond.

Anky haar proef heb ik niet volledig gezien maar die van Edward wel, en die stang hing er ook beslíst niet voor de sier in.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:30

Is dr proef ergens terug te kijken? NOS en eurovision doen het niet in Italië, dus aub niet met links daarvan komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:50

Zowel Adelinde als Edward hadden regelmatig de halzen van de paarden niet op lengte, Parzival werd een paar keer duidelijk op de rem gezet. Undercover had een aantal slechte overgangen, leek net of er heel erg op safe gereden werd door Edward. Punten voor Adelinde hadden imo dichter in de buurt van valegro moeten liggen aangezien de pirouettes van Parzival echt beter waren en deze tellen flink mee.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:03

Heb ook erg genoten van het spaanse peerden.
Die kunnen toch wel piaferen hoor.

Parzivalletje had ze de handen vol aan.
Vond de binnenkomst al niet lekker.
Misschien was hij erg heet ik weet het niet maar ze was erg hard in zijn kleppie.
Het gevraagde deed hij super,maar ze waren allebei volgens mij vreselijk nerveus.

Gaat het maar doen voor het oog van heel de wereld.
Heb diep respect voor alle ruiters.
Met de camera,s zo ver ingezoemd dat je bij ze in het kruis kijkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:26

Ik vond de rit van Adelinde ook niet fijn ogen, de rit erna van Helen vond ik dan een stuk beter (zijn de enige twee die ik vandaag gezien heb).
Itt Bigone vond ik iig de eerste pirouette niet heel goed, in de inzet moest ze hem bijtrappen omdat zijn achterbeen wegviel, daarna wel goed hersteld maar die inzet hoort er ook bij.
Uitgestrekte draf was indrukwekkend voorbeen maar achterbeen bleef echt achter (ook goed te zien in de slow motion die ze toonden := ) en ik vond het allemaal niet vanzelfsprekend en vloeiend tonen. Heb Adelinde lang niet meer zien rijden maar ik vond haar ook echt een stuk meer zitten duwen in haar zit. Heb het wel beter gezien van haar.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:05

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:13

roosa schreef:
Heb ook erg genoten van het spaanse peerden.
Die kunnen toch wel piaferen hoor.

Parzivalletje had ze de handen vol aan.
Vond de binnenkomst al niet lekker.
Misschien was hij erg heet ik weet het niet maar ze was erg hard in zijn kleppie.
Het gevraagde deed hij super,maar ze waren allebei volgens mij vreselijk nerveus.

Gaat het maar doen voor het oog van heel de wereld.
Heb diep respect voor alle ruiters.
Met de camera,s zo ver ingezoemd dat je bij ze in het kruis kijkt.

Heb ook erg genoten van de spaanse paarden, de dame had de teugels heel fijn op maat en paard goed onder controle, fijn beeld!

femmetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:33

Chernique schreef:
Oké, ze reed misschien ietwat streng. Maar kom op bokkers.. de meeste van ons komen niet eens in de buurt van wat zij presteert.
En wie zijn wij om te zeggen dat ze die punten niet verdient? Die 7-voudige jury heeft er denk ik meer verstand van dan heel bokt bij elkaar..

Nouja, ik vind het ontzettend knap van haar! :)

Citaat:
en dat ben ik ebn jou eens doe het eerst zelf maar oordeel dan pas wij komen daar niet eens voor in de aanmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:18

Chernique schreef:
Oké, ze reed misschien ietwat streng. Maar kom op bokkers.. de meeste van ons komen niet eens in de buurt van wat zij presteert.
En wie zijn wij om te zeggen dat ze die punten niet verdient? Die 7-voudige jury heeft er denk ik meer verstand van dan heel bokt bij elkaar..

Het is ook ontzettend knap, maar daarom mag ik toch wel aangeven hoe ik er tegenaan keek? Of ik zou wel of niet op dat niveau rijd/jureer? Diep respect hoever ze met dit paard is gekomen, maar het beeld was gewoon niet fijn om de dingen die ik noemde, met name de open mond (=verzet en zou afgestraft moeten worden) en het stanggebruik..

Originaltoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:57

Adelinde en Edward deden het heel netjes. Anky heb ik helaas gemist.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:57

Relaxed schreef:
Chernique schreef:

Het is ook ontzettend knap, maar daarom mag ik toch wel aangeven hoe ik er tegenaan keek? Of ik zou wel of niet op dat niveau rijd/jureer? Diep respect hoever ze met dit paard is gekomen, maar het beeld was gewoon niet fijn om de dingen die ik noemde, met name de open mond (=verzet en zou afgestraft moeten worden) en het stanggebruik..

Ik ben het met je eens. Ook ik doe het niet na, maar ik heb Adelinde wel eens fijner zien rijden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:00

Ik denk dat alle ruiters en paarden wat last hebben van de extra druk. :)

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:15