Ariebren schreef:Ik kocht een 2de hands Patrol.
Na een half jaar blijkt bij de APK dat er wat remmen problemen zijn.
Moet ik nu de verkoper aansprakelijk stellen voor de rekening die ik kreeg na die APK keuring en reparatie ??
Nee, kan niet, is mijn risico, ik had gelijk bij aankoop een goede keuring moeten laten doen.
En daarnaast, een krant, ze horen de klok luiden, maar de klepel kunnen ze niet vinden.
Jeetje Ariebren. Jij komt echt uit het stenen tijdperk
Kom nou, een paard is geen auto. Je kunt niet zomaar een knietje vervangen. Het paard blijkt niet te "repareren" en moet naar de slager.
Als het paard destijds is afgekeurd op een blessure die nu weer opspeelt, dan heeft de koper wel degelijk een zaak. Kopers hebben een aankoopkeuring gedaan, waarbij het paard goed is bevonden. Dat kan natuurlijk na een rustperiode. Bij een standaard rontgenkeuring gaan ook niet alle risicogebieden op de foto. De verkoper heeft de blessure verzwegen bij de verkoop van het paard. Kopers zijn er blijkbaar achter gekomen dat het paard op die blessure destijds (in 2010) is afgekeurd tijdens de (veiling)keuring die de verkoper heeft laten uitvoeren. De verkoper heeft een meldingsplicht die zwaarder weegt dan de onderzoeksplicht (verkoper was handelaar en wist van het gebrek). De advocaat zal het geen kansloze zaak vinden anders begon hij er niet aan.
Ben nu wel heel benieuwd om wat voor een gebrek het gaat. Weet iemand dat?