Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ANOUKIEE schreef:En hier nog even dezelfde vraag: Nog even een vraagje hier, donderdag en vrijdag zijn de eerste kwalificatierondes van de dresuur, individueel en team toch? Hoe gaan deze in zijn werk? Vallen er al ruiters af vrijdag?
ANOUKIEE schreef:En hier nog even dezelfde vraag: Nog even een vraagje hier, donderdag en vrijdag zijn de eerste kwalificatierondes van de dresuur, individueel en team toch? Hoe gaan deze in zijn werk? Vallen er al ruiters af vrijdag?
horseyfries schreef:ANOUKIEE schreef:En hier nog even dezelfde vraag: Nog even een vraagje hier, donderdag en vrijdag zijn de eerste kwalificatierondes van de dresuur, individueel en team toch? Hoe gaan deze in zijn werk? Vallen er al ruiters af vrijdag?
Even een quote van Hermelientje uit een ander topic:
Alle landenteams bestaan uit drie ruiters. Voor de special starten de beste zeven landenteams uit de Grand Prix. Dat zijn dus 21 combinaties. Dat wordt dan aangevuld met de beste 11 individuele ruiters uit de uitslag van de Grand Prix (bovenstaande 21 combinaties worden eerst uit die uitslag weggestreept). Dus de vierde individuele combinatie van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland of Engeland kan ook doorgaan naar de Special en zelfs naar de kür als hij/zij beter heeft gereden dan een landgenoot uit het team. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, lastig om op papier te zetten, maar ik snap het zelf wel.
O ja en voor Nederland, Duitsland en Engeland en de andere landen die er met vier ruiters zijn is de vierde ruiter automatisch reserve voor het team. De overige landen met alleen een team van drie mogen een reservepaard meenemen. Reserves mogen alleen invallen voordat de Grand Prix proef begonnen is. Gaat er daarna iets mis heb je gewoon pech.
horseyfries schreef:Nog even voor de duidelijkheid Anoukiee, donderdag én vrijdag wordt de Grand Prix verreden in twee gedeeltes, dan start dus iedereen en kan er nog niemand afvallen, zowel de teamruiters als de individuele deelnemers. Dan is op dinsdag de Grand Prix Special en dan geldt dus de regeling die ik hierboven heb neergezet, waarna de besten daarvan weer doorgaan naar de kür op muziek op donderdag.
ANOUKIEE schreef:mister_m schreef:
Oeh heb er zin in!![]()
![]()
Wat zijn namen om in de gaten te houden?
Cayenne schreef:Stral schreef:Ik vraag me af wat ze dan precies doen om zo'n paard 'wakker te schudden'?
Een paar rondjes heen en weer laten draven en vooral veel PSSSST roepen en ander geluid maken
Maar toen kwam er opeens raar kraakgeluid uit de speakers en toen was ie weer te wakker
horseyfries schreef:Relaxed, als er "vuur" was kwam hij nu niet zo gemakkelijk door de keuring.....
Geloof je elke roddel die je leest onder dat motto?
Relaxed schreef:horseyfries schreef:Relaxed, als er "vuur" was kwam hij nu niet zo gemakkelijk door de keuring.....
Geloof je elke roddel die je leest onder dat motto?
Nee, maar de verhalen zijn wel heel sterk, heb er al zoveel gehoord en allemaal in dezelfde trant. Dan ook nog eens een opstappende teamveterinair..
Maar goed, ik gun ze het beste en hoop dat ze nog jaren meegaan, maar de verhalen doen anders geloven