Nederlandse dressuurpaarden goed door de keuring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Nederlandse dressuurpaarden goed door de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:46

Relaxed, als er "vuur" was kwam hij nu niet zo gemakkelijk door de keuring.....

Geloof je elke roddel die je leest onder dat motto?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:53

En hier nog even dezelfde vraag: Nog even een vraagje hier, donderdag en vrijdag zijn de eerste kwalificatierondes van de dresuur, individueel en team toch? Hoe gaan deze in zijn werk? Vallen er al ruiters af vrijdag?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:56

aaah ik heb er helemaal zin in om het nederlandse team in actie te zien!

maar stiekem denk ik dat Valegro de grote winnaar gaat worden :o

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:58

ANOUKIEE schreef:
En hier nog even dezelfde vraag: Nog even een vraagje hier, donderdag en vrijdag zijn de eerste kwalificatierondes van de dresuur, individueel en team toch? Hoe gaan deze in zijn werk? Vallen er al ruiters af vrijdag?

Even een quote van Hermelientje uit een ander topic:

Alle landenteams bestaan uit drie ruiters. Voor de special starten de beste zeven landenteams uit de Grand Prix. Dat zijn dus 21 combinaties. Dat wordt dan aangevuld met de beste 11 individuele ruiters uit de uitslag van de Grand Prix (bovenstaande 21 combinaties worden eerst uit die uitslag weggestreept). Dus de vierde individuele combinatie van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland of Engeland kan ook doorgaan naar de Special en zelfs naar de kür als hij/zij beter heeft gereden dan een landgenoot uit het team. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, lastig om op papier te zetten, maar ik snap het zelf wel.

O ja en voor Nederland, Duitsland en Engeland en de andere landen die er met vier ruiters zijn is de vierde ruiter automatisch reserve voor het team. De overige landen met alleen een team van drie mogen een reservepaard meenemen. Reserves mogen alleen invallen voordat de Grand Prix proef begonnen is. Gaat er daarna iets mis heb je gewoon pech.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:59

ANOUKIEE schreef:

Ik denk dat ze alle 4 starten, maar dat er bij Patrick een I van Individuel staat en bij de andere 3 de T van team.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:00

Claudia Fassaert start als 19° donderdag

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:01

Kan niet wachten om ze te zien rijden:-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:02

Nog even voor de duidelijkheid Anoukiee, donderdag én vrijdag wordt de Grand Prix verreden in twee gedeeltes, dan start dus iedereen en kan er nog niemand afvallen, zowel de teamruiters als de individuele deelnemers. Dan is op dinsdag de Grand Prix Special en dan geldt dus de regeling die ik hierboven heb neergezet, waarna de besten daarvan weer doorgaan naar de kür op muziek op donderdag.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:06

horseyfries schreef:
ANOUKIEE schreef:

Even een quote van Hermelientje uit een ander topic:

Alle landenteams bestaan uit drie ruiters. Voor de special starten de beste zeven landenteams uit de Grand Prix. Dat zijn dus 21 combinaties. Dat wordt dan aangevuld met de beste 11 individuele ruiters uit de uitslag van de Grand Prix (bovenstaande 21 combinaties worden eerst uit die uitslag weggestreept). Dus de vierde individuele combinatie van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland of Engeland kan ook doorgaan naar de Special en zelfs naar de kür als hij/zij beter heeft gereden dan een landgenoot uit het team. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, lastig om op papier te zetten, maar ik snap het zelf wel.

O ja en voor Nederland, Duitsland en Engeland en de andere landen die er met vier ruiters zijn is de vierde ruiter automatisch reserve voor het team. De overige landen met alleen een team van drie mogen een reservepaard meenemen. Reserves mogen alleen invallen voordat de Grand Prix proef begonnen is. Gaat er daarna iets mis heb je gewoon pech.

Helemaal top dankjewel! Snap het alleen niet zo goed van de vierde ruiter kan hij alleen als insividueel door gaan ( 1 van die beste 11) of ook voor het team? Omdat ze zegt als hij/zij beter heeft gereden als een landgenoot uit het team?

En de grand prix special is de teamfinale? Hoeveel gaan er dan door voor de individuele finale (de grand prix kur)?
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 31-07-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:07

Zoals iedereen zegt: ben benieuwd naar de startlijst(:
Mooi dat iedereen erdoor is gekomen ... je word niet blij als ze er niet doorkomen, haha!

Hoe streng is zo een keuring nou eigenlijk?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:08

horseyfries schreef:
Nog even voor de duidelijkheid Anoukiee, donderdag én vrijdag wordt de Grand Prix verreden in twee gedeeltes, dan start dus iedereen en kan er nog niemand afvallen, zowel de teamruiters als de individuele deelnemers. Dan is op dinsdag de Grand Prix Special en dan geldt dus de regeling die ik hierboven heb neergezet, waarna de besten daarvan weer doorgaan naar de kür op muziek op donderdag.

kleine opmerking

After the first phase, the Grand Prix, the best seven teams (including any teams tied for seventh place) and the best 11 individuals (including any tied for 11th place) who are not already qualified as team members, progress to the next phase, the Grand Prix Special.

The Team event medals are decided by the total of the scores in the Grand Prix and the Grand Prix Special.

After the Grand Prix Special, the best 18 individuals (including any tied for 18th place) go through to the Grand Prix Freestyle. Riders are selected to go through on the basis of their performance in the Grand Prix Special only.

bron london 2012

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Kur op muziek: beste vijftien en max. drie deelnemers per land, Anoukiee. De Grand Prix Special is idd de teamfinale, dan worden de medailles voor de teams uitgereikt, en dan bij de kur de individuele medailles.

Zo'n keuring is best streng, als er twijfel is over de gezondheid van een paard wordt hij gelijk in de holding box gezet. En dat gebeurd dus ook als hij wat stijfjes loopt of teveel huppelt in plaats van draaft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:10

Oh Jeroen Devroe had beste vijftien gezegd, maar ik zie dat het de beste achttien bij de kür zijn.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:16

Horseyfries je bent top! Ik snap het helemaal, heb er zin in :)!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:23

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:24

Super, bedankt.
Anky moet mooi rijden als ik lunchpauze heb. Als het dan ook nog uitgezonden wordt, kan ik even kijken. Helaas moet ik dus werken, dus ik zal er verder niet zoveel van zien.
Achteraf, 's avonds pas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:26

Stral schreef:
Ik vraag me af wat ze dan precies doen om zo'n paard 'wakker te schudden'? :D

Een paar rondjes heen en weer laten draven en vooral veel PSSSST roepen en ander geluid maken :+
Maar toen kwam er opeens raar kraakgeluid uit de speakers en toen was ie weer te wakker :=

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:43

ANOUKIEE schreef:
mister_m schreef:

Oeh heb er zin in! *\o/* *\o/*

Wat zijn namen om in de gaten te houden?

Aan kop Het complete Britse Team en het complete Duitse Team, en ivm vaderlandsliefde ;) ons eigen team met in elk Geval Adelinde Cornelissen als mogelijke medaille kanshebster. (al denk ik dat het erg moeilijk zal worden gezien de scores die Utopia en Valegro gelopen hebben en de Duitse teamleden ook 80% scoren... Wil je winnen zul je in die top (vrijwel) foutloos moeten rijden...

Verder zijn er nog een aantal goede combinaties uit andere landen. o.a. Steffen Peters met Ravel.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:50

Cayenne schreef:
Stral schreef:
Ik vraag me af wat ze dan precies doen om zo'n paard 'wakker te schudden'? :D

Een paar rondjes heen en weer laten draven en vooral veel PSSSST roepen en ander geluid maken :+
Maar toen kwam er opeens raar kraakgeluid uit de speakers en toen was ie weer te wakker :=

met die spanjaarden weet je het nooit he, ik had op zijn minst verwacht dat ze hun castagnetten gingen bovenhalen :+

't wordt spannend! Vorige spelen lag de uitslag op voorhand al veel meer vast volgens mij he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:37

horseyfries schreef:

Nee, maar de verhalen zijn wel heel sterk, heb er al zoveel gehoord en allemaal in dezelfde trant. Dan ook nog eens een opstappende teamveterinair..
Maar goed, ik gun ze het beste en hoop dat ze nog jaren meegaan, maar de verhalen doen anders geloven :j

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:07

Is het ergens te zien op i-net of op tv ? :D

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:16

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:20

Relaxed schreef:
horseyfries schreef:

Nee, maar de verhalen zijn wel heel sterk, heb er al zoveel gehoord en allemaal in dezelfde trant. Dan ook nog eens een opstappende teamveterinair..
Maar goed, ik gun ze het beste en hoop dat ze nog jaren meegaan, maar de verhalen doen anders geloven :j

Feit dat ze er zijn, en gewoon meedoen zegt toch al dat die verhalen van die verhalen zijn die beginnen met een L en eindigen met een L? Mensen praten nu éénmaal graag, en willen graag belangrijk doen, maar dat wil niet zeggen dat hun informatie betrouwbaar is. Wat een opstappende teamveterinair ermee te maken heeft is me ook niet helemaal duidelijk, dat had weer een heel andere reden.
Als Adelinde zegt dat Parcival in topvorm is, dan is hij in topvorm, en dat gaan we deze week dan wel zien!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:39

op nos.nl heb je ook livestream voor de paardensport