Tim Lips: "Dit had gewoon dubbel nul kunnen zijn"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tim Lips: "Dit had gewoon dubbel nul kunnen zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:23

Ik denk dat Tim en Andrew naar vorm en kunnen van dit moment hebben gepresteerd.
Alleen Elaine...tja, dat is gewoon heel jammer maar niets meer aan te doen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:04

Zahlina schreef:
Er was nog ruimte in het team voor 2 andere ruiters.
Ga er maar vanuit dat dit het beste was wat nederland op dit moment te bieden heeft.
Er zijn geen ruiters overgeslagen want die hadden nog gemakkelijk in het team gepast.

Er was geen ruimte voor 2 andere ruiters. Nederland mocht een team van 3 personen sturen, niet van 5. Uit een klein groepje van 5/6 ruiters zijn deze 3 ruiters gekozen.
Twijfel over Tim snap ik, maar het zegt niets dat anderen het beter gedaan zouden hebben. Zo bedoel ik het. Ze hebben hun best gedaan en het is helaas niet gegaan zoals in 1e instantie gehoopt. Maar er komt bij een OS ook wel veel meer kijken dan bij een 'gewone' wedstrijd.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:03

Sannnn schreef:
Zahlina schreef:
Er was nog ruimte in het team voor 2 andere ruiters.
Ga er maar vanuit dat dit het beste was wat nederland op dit moment te bieden heeft.
Er zijn geen ruiters overgeslagen want die hadden nog gemakkelijk in het team gepast.

Er was geen ruimte voor 2 andere ruiters. Nederland mocht een team van 3 personen sturen, niet van 5. Uit een klein groepje van 5/6 ruiters zijn deze 3 ruiters gekozen.
Twijfel over Tim snap ik, maar het zegt niets dat anderen het beter gedaan zouden hebben. Zo bedoel ik het. Ze hebben hun best gedaan en het is helaas niet gegaan zoals in 1e instantie gehoopt. Maar er komt bij een OS ook wel veel meer kijken dan bij een 'gewone' wedstrijd.

Oke ik dacht dat nederland ook gewoon 5 ruiters mocht sturen zoals de andere landen.
Wat is de rede dat de rest wel met 5 ruiters mochten starten en nederland niet?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:09

Cayenne schreef:
http://www.bokt.nl
Cayenne

. Dit leverde hem 12 strafpunten en een puntentotaal van 86.70 op, waarmee hij buiten de boot voor de individuele finale valt.

."

Je vraagt je soms wel eens af wat sommige landen daar doen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 18:10

ceasario schreef:
Cayenne schreef:
http://www.bokt.nl
Cayenne

. Dit leverde hem 12 strafpunten en een puntentotaal van 86.70 op, waarmee hij buiten de boot voor de individuele finale valt.

."

Je vraagt je soms wel eens af wat sommige landen daar doen..

Dan heb je de Rus vast niet zien rijden :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:02

De Rus was inderdaad erger. Toch dacht ik wel hetzelfde als Ceasario bij sommige landen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:56

Nederland mocht maar drie ruiters sturen omdat er drie individuele startbewijzen verdiend waren. Het was niet gelukt om als team te selecteren in de landenwedstrijden, maar met drie individuele ruiters kun je toch nog een team maken.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:23

Ah danki Gomir.
Dan nog een vraag.
Zijn de startbewijzen verdiend door de deelnemende ruiters?

Ik beken, heb me nooit verdiept in de ins en outs van startbewijzen voor de OS omdat dat 10x boven mijn nivo ligt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:48

Volgens mij maar door één van de drie teamleden, ik geloof Elaine maar daar ben ik niet helemaal zeker van :n

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:51

Vier jaar geleden stelde Tim Lips ook al teleur op de O.S.
Ook toen in de cross trekken en zagen met hetzelfde paard.
Nederland heeft blijkbaar geen betere ruiters voor afvaardiging.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:55

Yvette10 schreef:
Vier jaar geleden stelde Tim Lips ook al teleur op de O.S.
Ook toen in de cross trekken en zagen met hetzelfde paard.
Nederland heeft blijkbaar geen betere ruiters voor afvaardiging.

Probeer maar eens een paard als Oncarlos in het heetst van de strijd netjes op je zit terug te rijden.
Vier jaar geleden was hij overigens heel knap vijftiende en stelde daarmee absoluut niet teleur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:05

Kunnen zijn... :Y)

Zonde, er had veel meer ingezeten. Jammer ook dat er 3 gespannen paarden in de dressuurring liepen alhoewel ik de proef van Heffernan ondergewaardeert vond. Die had toch wel iets verder bovenaan mogen staan.
Maargoed 2 crossen met alleen maar een paar tijdfouten is opzich helemaal hiet verkeerd, zonde van Elaine der val en de tegenvallende dressuurscores en strafpunten met springen. Ik vond dat Tim wel veel liep te kloten in de mond met de cross en dat is doodzonde voor het oog.
Ik hoop dat ze over 4 jaar weer mee mogen met het team en er dan word gepresteert zoals ze kunnen!

Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd hoe het met de selectie van de startbewijzen voor de OS is gegaan. Eigenlijk lees je daar met eventing nooit wat over...

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:59

3 ruiters hebben zich afgelopen jaar individueel gequalificeerd voor de OS, zijnde Elain Pen, Merel Blom en Raf Kooremans. Dit door knappe prestaties te leveren op het hoogste niveau. Maar 3 ruiters geeft een team en daarom mocht de bondscoach deze 3 plaatsen invullen met wat hij denk dat de beste ruiters zijn. Elaine steekt er bovenuit al heel het jaar maar de andere ruiters: Merel, Raf, Tim en Andrew zijn ongeveer aan elkaar gelijk. Laat dan ook de ruiters starten die die plaats voor Nederland hebben verdiend. Dus het is "knap" dat Tim en Andrew daar staan op de OS maar het is door de beslissing van de bondscoach EN dankzij Elaine, Merel en Raf maar dat lijkt iedereen te vergeten. En nee, ik vind dit allemaal niet echt eerlijk.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:14

Feit blijft dat er op de beslissende wedstrijd door deze 3 het best gereden is.

Izanetta, hadden julle je startplek afgegeven als Raf wel had mogen starten, maar geen kwalificatie had gereden?

Ben benieuwd of je daar een eerlijk antwoord op geeft.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:21

Wat ik me afvraag, waar is Madeleine Brugman gebleven.
Zij reed toch ook altijd super goed en hoog.

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:23

De beslissende wedstrijd was een observatiewedstrijd, geen selectiewedstrijd dus van te voren werd ons gezegd dat niet de uiteindelijke plaats telde, maar wel de manier waarop je de wedstrijd zou rijden... Maar je kan aan alles een draai geven natuurlijk. En natuurlijk zouden wij onze startplek niet hebben afgegeven in dat geval. Zoiets is dan ook helemaal niet aan ons, maar aan de bondscoach. Die neemt de beslissingen. Maar goed, het is nu voorbij en gedane zaken nemen geen keer. We zullen wel zien dat de verder toekomst zal brengen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:27

Izanetta schreef:
De beslissende wedstrijd was een observatiewedstrijd, geen selectiewedstrijd dus van te voren werd ons gezegd dat niet de uiteindelijke plaats telde, maar wel de manier waarop je de wedstrijd zou rijden... Maar je kan aan alles een draai geven natuurlijk. En natuurlijk zouden wij onze startplek niet hebben afgegeven in dat geval. Zoiets is dan ook helemaal niet aan ons, maar aan de bondscoach. Die neemt de beslissingen. Maar goed, het is nu voorbij en gedane zaken nemen geen keer. We zullen wel zien dat de verder toekomst zal brengen.

Je eerdere tekst doet namelijk op mij overkomen dat het "raar" is dat Tim en Andrew niet bedankt hebben en gezegd hebben dat de andere heen moeten. Een volgende keer zal het muntje misschien wel de andere kant opvallen en kunnen jullie profiteren van een kwalificatie door iemand anders.

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:33

Nee, dat is zeker niet zo bedoeld, sorry. Als de bondscoach zegt dat Tim en Andrew mogen gaan, dan moeten ze die kans met beide handen grijpen en hoeven ze ons daar heus niet voor te bedanken. Of het muntje naar de andere kant zal vallen, daar heb ik zo mijn twijfels over maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus we zullen zien. We leven op goede hoop, haha.