OS: Ahlmann en Melchior laten bevalling vroeger inzetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vieenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:23

Lietje1 schreef:
Alsof een keizersnee geen impact heeft op de moeder... Ze snijden je buikspieren door dus het duurt dan ook nog wel een poos voordat zij weer mobiel is.

Dit vind ik ook, zij is tenslotte ook een topamazone, heeft ze nu niet een langere 'revalidatie' (als ik het zo mag noemen..) door de keizersnede ipv de natuurlijke geboorte?
T is een beetje gek wat ze doen, Duitsland/GB liggen idd echt niet ver van elkaar om snel eens over en weer te gaan toch? Nuja hun keuze! :-)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:28

Rinske schreef:
En als je nou 5 jaar bezig bent om zwanger te worden?! Zo simpel is het dus niet hoor. Een kindje krijg je, die neem je niet, of plan je niet in op de maand dat het je het beste uitkomt...

En een kindje geboren laten worden plan je toch ook niet? -O-

Ja, uitzonderingen daargelaten, maar niet om zo'n reden :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:29

Ik vind het een beetje egoïstisch om het kind voor de spelen te halen, net alsof het niet gewenst is nu.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:30

kaatje77 schreef:
Rinske schreef:
En als je nou 5 jaar bezig bent om zwanger te worden?! Zo simpel is het dus niet hoor. Een kindje krijg je, die neem je niet, of plan je niet in op de maand dat het je het beste uitkomt...

En een kindje geboren laten worden plan je toch ook niet? -O-

Ja, uitzonderingen daargelaten, maar niet om zo'n reden :n

Nee, maar dat had ik al eerder aangegeven in een eerdere post. Ik reageerde in die post alleen maar op het bericht dat het makkelijk in te plannen is.

SplashIsLief

Re: OS: Ahlmann en Melchior laten bevalling vroeger inzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:30

Ook ik krijg nogal een raar gevoel bij deze beslissing. :o

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:37

Wat ik niet begrijp, waarom de keizersnee? Een bevalling kan ook ingeleid worden als het kindje dan toch móét komen en er zijn geen medische redenen voor een ks.
Ik vindt dit echt een belachelijke rede om je kindje eerder te halen.
Maar ieder zijn keus, vindt alleen dat uit dit bericht de gezondheid van het kind op de tweede plaats komt en de os op de eerste. Ook al is een kindje met 37 weken volgroeid en af, toch is het beter dat het kindje "zelf bepaald" wanneer hij geboren wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:46

Waarom is dit enkel typisch voor de vader? De moeder is Melchior, van Zangersheide, die zijn ook knettergek... Apart dat ze dit bekend maken trouwens, ik had het gewoon gedaan, blij persbericht over beeb, klaar.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:48

Ik vind het ook een beetje vreemd en nog vreemder dat ze het bekend maken, dat hadden ze beter niet kunnen doen dan had er misschien geen haan naar gekraaid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:49

Misschien was een keizersnede al gepland door evt medische noodzaak ( kan vanalles zijn) en hebben ze nu alleen de datum verschoven

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:52

Ashkerlon schreef:
euh... valt volgens mij perfect uit te rekenen... gewoon niet onveilig gaan doen tussen 10 en 8 maanden voor de spelen. Simpel zat?

hadden wij als Belg ook niet nog eens onze betere amazone moeten missen op de spelen ..
maar verder leven en laten leven lijkt me ..
er worden (veel ) kinderen ingeleid voor veel mindere redenen dan de OS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:04

Tja, die keizersnee, het zij zo, maar ik heb nu al medelijden met het kind, twee idiote topsporters als ouders en heel veel geld. Als dat maar goed komt. :D

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:15

Misschien moest het sowieso een keizersnee worden omdat het kindje bijv. in stuit ligt. Dan mag je als ouders een datum kiezen waarop het kindje geboren wordt. Dit is meestal ruim voor de uitgerekende datum zodat het voor de weeen geboren wordt...
En anders tja....

oxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:25

Wel zielig voor het kind: straks tussen de (top)paarden opgroeien en geen financiële problemen :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:27

In bepaalde landen gaan ze anders met keizersnedes om... Als het in NL een keuze zou zijn zouden velen er voor kiezen. En wat ik begrijp van mensen met keizersnede worden je buikspieren niet doorgesneden maar naar buiten getrokken...

Lekker laten wat hun goed dunkt. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden. Als het zo kan waarom niet het kind is geen prematuur.

Anders zou het een keuze zijn van niet bij de geboorte zijn of OS laten schieten en mogelijk helemaal geen baby want de OS voor de springruiters is 8 aug afgelopen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:31

Die zijn ECHT niet wijs...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:44

mag schreef:
Misschien moest het sowieso een keizersnee worden omdat het kindje bijv. in stuit ligt. Dan mag je als ouders een datum kiezen waarop het kindje geboren wordt. Dit is meestal ruim voor de uitgerekende datum zodat het voor de weeen geboren wordt...

Precies dat zat ik ook al te denken. Anders hadden ze de geboorte ook op een andere manier kunnen inleiden.

En bedenk mensen dat het hier gaat om een geboorte in een beschaafd land, België neem ik aan of anders Duitsland. En niet in Nederland waar ze jarenlang veel te lang gewacht hebben met medisch ingrijpen en iedereen hebben wijsgemaakt dat we het wel lekker natuurlijk thuis kunnen doen en vrouwen minstens 36 uur laten creperen alvorens overhaast alsnog die keizerssnede te doen. Waardoor wij nu de dubieuze eer genieten van de hoogste babysterfte in heel Europa. Dat een kind van mensen die ik ken door die manier van handelen gestorven is vind ik persoonlijk veel stuitender dan een misschien iets te vroeg gehaalde baby. En bij hun volgende zwangerschap (met weer precies dezelfde van te voren bekende complicatie) zijn mijn kennissen naar België gegaan en hebben ze een dag afgesproken om een keizerssnede te laten doen.

In Nederland waren jarenlang vaak geen gynaecologen aanwezig in ziekenhuizen 's nachts en in het weekend. Dan vind ik persoonlijk de ons omringende landen minder hypocriet. Daar geven ze dat gewoon toe en leiden de bevalling in op een weekdag.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:19

jeetje, wat maken we ons druk.
Ik kan dit vanuit een topsporthart ontzettend wel begrijpen. Tuurlijk is het beter om af te wachten totdat de bevalling zich zelf aandient maar in dit geval begrijp ik het helemaal.
Nu is het een springruiter, dan is het een tennisser, voetballers zitten op de reservebank als hun vrouw op knappen staat etc. etc.

Ik wens hun alle geluk met hun baby-boy, die we zeker te weten over 16 jaar terug zien in de internationale sport.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:52

Lynn_Nikita schreef:
Misschien was een keizersnede al gepland door evt medische noodzaak ( kan vanalles zijn) en hebben ze nu alleen de datum verschoven

Dat was ook het eerste waaraan ik dacht!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:02

purny schreef:
Ik vind het een beetje egoïstisch om het kind voor de spelen te halen, net alsof het niet gewenst is nu.

Je kunt ook net als Anky hopen dat je kind waarvan ze op dat moment zwanger van was..Het Spelengevoel mee krijgt.
Het kind..zoiets wil ik nooit meer meemaken...ik haat die muziek. :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:05

Pops schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dat was ook het eerste waaraan ik dacht!

Precies, veel amazones hebben een te smal bekken waardoor een natuurlijke geboorte niet mogelijk is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:10

Hermelientje schreef:
mag schreef:

Precies dat zat ik ook al te denken. Anders hadden ze de geboorte ook op een andere manier kunnen inleiden.

En bedenk mensen dat het hier gaat om een geboorte in een beschaafd land, België neem ik aan of anders Duitsland. En niet in Nederland waar ze jarenlang veel te lang gewacht hebben met medisch ingrijpen en iedereen hebben wijsgemaakt dat we het wel lekker natuurlijk thuis kunnen doen en vrouwen minstens 36 uur laten creperen alvorens overhaast alsnog die keizerssnede te doen. Waardoor wij nu de dubieuze eer genieten van de hoogste babysterfte in heel Europa. Dat een kind van mensen die ik ken door die manier van handelen gestorven is vind ik persoonlijk veel stuitender dan een misschien iets te vroeg gehaalde baby. En bij hun volgende zwangerschap (met weer precies dezelfde van te voren bekende complicatie) zijn mijn kennissen naar België gegaan en hebben ze een dag afgesproken om een keizerssnede te laten doen.

In Nederland waren jarenlang vaak geen gynaecologen aanwezig in ziekenhuizen 's nachts en in het weekend. Dan vind ik persoonlijk de ons omringende landen minder hypocriet. Daar geven ze dat gewoon toe en leiden de bevalling in op een weekdag.

Helemaal mee eens, maar de reden, als die zo is al omschreven wordt, vind ik verwerpelijk.
Kind weet tenminste meteen zijn plaats dat weer wel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:12

Ik had het veel schokkender gevonden als nu bekend zou zijn geworden dat ze 8 maand geleden het kindje hadden laten weghalen omdat 'het niet paste in het schema van de OS'.

Maar ik geef toe, het was waarschijnlijk beter geweest om je mond te houden tot de kleine geboren was al dan niet gepland gehaald met een ks.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:27

als de OS echt de enige reden voor deze keizersnede is, dan vind ik het ronduit idioot.
Maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:39

In sommige landen is het heel normaal om het kind gepland met een keizersnede te wereld laten komen. Iedereen zijn eigen idee. Hopelijk wordt het gezond geboren en kan Christian met een gerust hart naar de spelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:07

In Duitsland zijn ze vrij makkelijk met keizersnede en is dit vrij normaal.