_Zsazsa_ schreef:Ik heb het topic goed doorgelezen, ik geef alleen mijn mening over die onderzoeken en interesse in Rollkur etc terwijl er 10000 paarden in het buitenland (en wss ook in NL) zwaar worden mishandeld, en dromen van 10 minuten rollkur in plaats van 10 uur per dag bergop met veel te zware karren en houten tuigage. Ik snap de hectiek hierom heen niet, terwijl er dagelijks amateuristische ruiters hun paarden mishandelen met verkeerde training. Waarom word daar geen onderzoek naar gedaan. Ipv naar paarden die altijd onder prof/veterinaire behandelingen staan. Dat is toch raar? Het is een ander onderwerp klopt, maar misschien dat ik toch hier nog een paar bokkers kan overtuigen dat dit misschien nog niet eens zo ontzettend erg is.... En dat Rollkur voor profs is lijkt me duidelijk.. Het is nu nog een discussie tussen resultaat die zich positief uit op de training maar blijkbaar negatief in het lichaam. Dat is toch ook raar? Een gestrest paard kan niet goed presteren toch? Maar blijkbaar doen ze het toch wel.
Dat er heel veel paarden overal ter wereld worden mishandeld is jammer genoeg een vaststaand feit.
Heel vaak uit onkunde of onwetendheid van de eigenaar, maar ook dat praat zoiets niet goed.
Over de prestatie in de ring...... subjectief beoordeeld door jury-leden die zich blijkbaar al niet eens meer bewust zijn van de basis-opleiding van paarden.
Takt, regelmaat en ontspanning ontbreken bij paarden in deze "omstreden" methode getraind.
Dus ook "prestatie" is non-argument.