Paard trapt meisje (9) ziekenhuis in *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:49

Doanique schreef:
Tja... wat valt er over te zeggen.
Als ze achter het paard stond is het haar eigen schuld (of die van de ouders om haar daar weg te halen), als het paard schrok, draaide en trapte dan is het dikke vette pech en sterkte voor het meisje sowieso.

er staat niet dat het paard met achterbeen trapte het kan net zo goed een voorbeen zijn
En dat ze dan zegge getrapt ipv geslagen

sterkte voor het kind

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:13

Esmeralda schreef:
Ik hoop van ganse harte dat er geen familie of bekende hier op bokt zitten van dit meisje. Wat een k*t opmerkingen zitten er weer tussen. Er is een meisje ernstig gewondt geraakt, door een ONGELUK. Dit kan altijd gebeuren. Daarom heet zoiets een ongeluk!!!! Tjonge wat een lompe beter weters zitten er toch getver!

Heel veel sterkte voor de ouders van dit meisje. Wat zullen die geschrokken zijn.

Helaas voor al die lompe opmerking mensen, zoals ik.

Tegenwoordig wordt je na een ongeluk ook nog opgezadeld met de schuldvraag.
Wie was verantwoordelijk op het moment van het ongeluk ??

Iedereen zal gelijk zeggen, de ouders.
Waren die erbij ??

Er zijn al gerechtelijke uitspraken dat de eigenaar van het terrein aansprakelijk is gesteld voor een ongeval met een kind in de stap molen.
Ouders waren op het terrein aanwezig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:17

Esmeralda schreef:
Ik hoop van ganse harte dat er geen familie of bekende hier op bokt zitten van dit meisje. Wat een k*t opmerkingen zitten er weer tussen. Er is een meisje ernstig gewondt geraakt, door een ONGELUK. Dit kan altijd gebeuren. Daarom heet zoiets een ongeluk!!!! Tjonge wat een lompe beter weters zitten er toch getver!

Heel veel sterkte voor de ouders van dit meisje. Wat zullen die geschrokken zijn.

Helemaal met je eens!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:17

Ariebren schreef:
Esmeralda schreef:

Waren die erbij ??

Er zijn al gerechtelijke uitspraken dat de eigenaar van het terrein aansprakelijk is gesteld voor een ongeval met een kind in de stap molen.

Ik denk dat even niet aan de orde is, lijkt me dat de zorg op goed herstel even meer aan de orde is.
Er is totaal nog niks bekend hoe en wat, dus waarom al die vragen. Dat is gewoon niet aan de orde
Het is een ongeluk, ongelukken gebeuren, hoe erg ze ook zijn.
Jou vragen komen pas volgende week misschien een keertje om de hoek kijken
Wie weet was het wel hun eige paard, weten we niet, staat niks van in het artikel

En dat laatste zinnetje waar jij op doelt, volgens mij is dat al "opgelost".

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:19

Ariebren schreef:
Esmeralda schreef:

Waren die erbij ??

Maar is dat aan ons om daarover te speculeren, denk het niet.
We weten helemaal niks van dit vervelende ongeluk, enkel dat het meisje een trap heeft gehad en ernstig gewond is geraakt.
Verder hebben we geen info.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Paard trapt meisje (9) ziekenhuis in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:23

Inderdaad erg botte opmerkingen, het kan op elke manier gebeurt zijn. Al was ze aan het kijken naar iemand die rijd en het paard bokt, verhaal alweer heel anders. Je kan niet speculeren hierover.

Ik wens het meisje en familie veel sterkte en hoop dat ze er zonder al te veel letsel uit komt!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:33

Even opgezocht in Eibergen Nieuws:

EIBERGEN – Een paardrijdster is vrijdagmiddag rond 13.45 uur gewond geraakt in de dressuurbak van manege Ribbels (aan de Wesselsdijk). De rijdster kreeg door een onbekende oorzaak een klap van een paard en raakte daarbij ernstig gewond aan haar hoofd. Hulpdiensten kwamen snel ter plaatse om (eerste) hulp te verlenen. De ambulancemedewerkers kregen assistentie van een traumahelikopter. Artsen hebben het slachtoffer meteen onderzocht en behandeld.

De trauma landde in een weiland naast de manege. Een buurtbewoner (boer) schoot te hulp en knipte samen met de aanwezige mensen het prikkeldraad stuk zodat de artsen snel bij het incident konden komen. De rijdster (9 jaar) is met verwondingen (per heli) afgevoerd naar het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen.

Na het incident zorgde de politie voor nazorg. Buurtbewoners werden ingelicht over het ongeval. Bij het ongeval werden twee ambulances ingezet.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:39

Meisje ken ik en is opgegroeid tussen de paarden , ze weet heel goed hoe zij zich moet gedragen daar op stal.
Het is nou eenmaal een stal waar jonge paarden en hengsten staan, en ik ken haar moeder. Geloof mij, iemand die zó voorzichtig als zij is vind je ECHT echt echt niet.

Was er niet bij maar jullie kunnen haar ouders absoluut geen schuld geven. :n
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 20-07-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:40

eenitraM schreef:
amsterdam_30 schreef:
Laten we niet speculeren wat er gebeurde. Er staat immers niet dat het meisje achter het paard stond oid.

Ernstig hoofdletsel klinkt niet goed.. Hopen dat het meisje herstelt!!!

Maar een paard slaat met de voorbenen en trapt met de achterbenen. Dan moet het meisje er wel achter hebben gestaan.

Dit is een bericht uit de Telegraaf; daar staan ze nu niet direkt bekend om hun deskundigheid op paardengebied :\ ....

In dit geval is het toch absoluut onbelangrijk wie/wat er schuldig is :? ...
Hoofdzaak is dat het goed afloopt loopt voor dit meiske!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 20-07-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:41

Ongeluk zit in een klein hoekje, helaas voor haar en haar ouders met hele grote gevolgen....

Ik wens ze alle kracht en sterkte toe en hoop op een goed herstel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:43

Voor hetzelfde geld is meisje aan rijden geweest, eraf gevallen en geraakt. Een krant verdraaid wel vaker dingen
Hoe het ook gebeurd is, belangrijkste is dat ze nu beter wordt!!! Sterkte aan de familie!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:45

Lynn_Nikita schreef:
Voor hetzelfde geld is meisje aan rijden geweest, eraf gevallen en geraakt. Een krant verdraaid wel vaker dingen
Hoe het ook gebeurd is, belangrijkste is dat ze nu beter wordt!!! Sterkte aan de familie!

Helemaal mee eens!

gucci16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:14

Poeh poeh....hopelijk hersteld de kleine dame goed!
Familie zal inderdaad wel heel erg geschrokken zijn,maar zoals er al meerderen hier zeggen; paard blijft een dier hè...en ongelukken zitten in kleine hoekjes.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:21

jeetje wat erg zeg
ookal stond ze achter een paard het is nog steeds erg vervelend -O-
jeetje moet je nagaan ik sta dagelijks achter paarden :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:39

daNiielle_ schreef:
Meisje ken ik en is opgegroeid tussen de paarden , ze weet heel goed hoe zij zich moet gedragen daar op stal.
Het is nou eenmaal een stal waar jonge paarden en hengsten staan, en ik ken haar moeder. Geloof mij, iemand die zó voorzichtig als zij is vind je ECHT echt echt niet.

Kan ook niet, het is een ongeluk.
iedereen doet wel eens iets fout.
Dat is hetzelfde dat je soms wel eens op de fiets of in de auto zit en dat er een situatie ontstaat waarin je zelf fout zit, je weet dit al te goed maar je was even afgeleid of wat dan ook.
Helaas gebeuren dit soort dingen, we kunnen alleen maar hopen dat die meid snel en goed opknapt.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:24

eenitraM schreef:
amsterdam_30 schreef:
Laten we niet speculeren wat er gebeurde. Er staat immers niet dat het meisje achter het paard stond oid.

Ernstig hoofdletsel klinkt niet goed.. Hopen dat het meisje herstelt!!!

Maar een paard slaat met de voorbenen en trapt met de achterbenen. Dan moet het meisje er wel achter hebben gestaan.

Niet waar.. Paard kan los zijn gebroken en ergens in paniek meisje in paniek per ongeluk getrapt hebben.op het terrein.. Of 100 andere mogelijke scenario's.. We kennen de feiten niet, dus speculeren is redelijk ongepast.
Er kan van alles gebeurd zijn en wat vooral belangrijk is, is dat het meisje er weer bovenop komt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:27

Al dat gespeculeer hier over de oorzaak en wie er fout is, lijkt me nu niet echt ter zake te doen.
Er is toch niemand die precies weet wat er gebeurt is en dan nog, ongeluk zit in een klein hoekje.

Heel veel beterschap aan het meisje, hopelijk hersteld ze voorspoedig en houdt ze er niets aan over.
En sterkte aan de ouders.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:29

Maar hoe kan het paard haar zo hard trappen? Wat heeft zij gedaan?

Maar dat is nu niet het belangrijkst, heel veel sterkte voor het meisje en de familie Y;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:35

Ik heb ook wel een hoef tegen mijn hoofd aangehad... Ik bukte om te kijken naar de kootholte en meneer voelde vermoedelijk een vlieg op zijn been en voor ik het doorhad had ik de hoef tegen mijn hoofd aan...
T kan echt zo ongelooflijk snel gaan!
Ik had mazzel dat het alleen heel erg zeer deed en blauw was, maar het had veel erger gekund. Paarden hebben veel kracht!

Dus daarvoor hoef je niet eens iets echt te doen, maar gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment staan.

Die speculaties en vragen vind ik ook erg ongepast. Het gaat om een jonge meid met hopelijk nog een hele mooie toekomst voor zich. Het is gebeurt en dat is al erg genoeg.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:42

Arm, Arm kind. En arme ouders. Hopelijk knapt ze snel op en houd ze hier niks aan over. Ook heel veel sterkte aan de ouders, want het moet afschuwelijk zijn als dit je kind overkomt, hopelijk maken zij zichzelf niet gek met zelf verwijten.

Ik wil zeker niet speculeren over hoe het heeft kunnen gebeuren, het was een ongeluk. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb pas ook een trap tegen mijn pols gehad toen ik net onder de buik van mijn paard door hengelde om de band van zijn vliegendeken te pakken om die vast te kunnen maken. OP het zelfde moment lande er ook een viessteekbeest onder zn buik en en toen haalde hij uit en was mijn hand precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:09

daNiielle_ schreef:

weet jij hoe het nu met het meisje is?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:11

Daarom heb ik dus liever geen kleine kinderen bij mijn paard in de stal/wei...

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:20

of ze nou er achter stond of niet maak geen bal uit het blijft kloote.........vind 9 jaar alleen jong als ze idd alleen bij paard was
als een van jullie n trap krijg of je er nou achter stond of het paard schrok vind ik het net zo kloote voor jullie hoop dat het meisje weer goed opknapt zonder blijvend letsel

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:22

Heleennn schreef:
Daarom heb ik dus liever geen kleine kinderen bij mijn paard in de stal/wei...

juist ik heb nog geen paard/pony ben op zoek
maar dat snap ik dus ook nie
ook niet als kid opgegroeid is tussen de paarden btw er kan altijd iets gebeuren
geloof dat kids al snel denken hee e je heb n paard mag ik ook n keer? ik heb n stok paardje daar mogen ze wel op

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:22

als jullie nu eens lezen wat daNiielle schreef!!!
Een meisje opgegroeit tussen de paarden.
Dit had jou en mij ook kunnen gebeuren