Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
murphy102 schreef:Dit artikel had in Nederland nooit geplaatst geworden, niet in de PaardenSport, niet in de -ooit onafhankelijke- Paardenkrant, niet op Horses.nl, niet in de Hoefslag, niet in het Bit en al helemaal niet in de Telegraaf.
Hier wordt gecensureerd..
De macht van Sjef en Bartels reikt ver.
Daarom vind ik dit een uitstekend artikel.
De auteur vermeld zijn bronnen, laat nergens de "emotie" naar boven komen en belicht beide kanten vanuit "actie-reactie".
Dat er wellicht taalkundig van alles aan schort is níet relevant m.i.
Dit als reactie op iedereen die dit een slecht artikel vindt.
Ik denk vooral dat wij dit hier niet wíllen horen.
Het is te gek voor woorden dat je regelmatig zaken aangaande de Nederlandse ruiters moet vernemen van de Sankt George, Horse and Hound en van Horse and Country en andere bronnen, omdat de Nederlandse pers het niet plaatst of mag plaatsen.
De belangen van de Nederlandse topruiters schijnen hier zwaarder te wegen dan de belangen van het paard.
En dat is triest.
bigone schreef:Amen! Niet alleen van de topruiters, doordat er niet of nauwelijks kritiek op de toppers geleverd word, gaan de jonge ruiters en aankomende trainers dit allemaal nadoen met alle gevolgen vandien.murphy102 schreef:Dit artikel had in Nederland nooit geplaatst geworden, niet in de PaardenSport, niet in de -ooit onafhankelijke- Paardenkrant, niet op Horses.nl, niet in de Hoefslag, niet in het Bit en al helemaal niet in de Telegraaf.
Hier wordt gecensureerd..
De macht van Sjef en Bartels reikt ver.
Daarom vind ik dit een uitstekend artikel.
De auteur vermeld zijn bronnen, laat nergens de "emotie" naar boven komen en belicht beide kanten vanuit "actie-reactie".
Dat er wellicht taalkundig van alles aan schort is níet relevant m.i.
Dit als reactie op iedereen die dit een slecht artikel vindt.
Ik denk vooral dat wij dit hier niet wíllen horen.
Het is te gek voor woorden dat je regelmatig zaken aangaande de Nederlandse ruiters moet vernemen van de Sankt George, Horse and Hound en van Horse and Country en andere bronnen, omdat de Nederlandse pers het niet plaatst of mag plaatsen.
De belangen van de Nederlandse topruiters schijnen hier zwaarder te wegen dan de belangen van het paard.
En dat is triest.
murphy102 schreef:Jasmijn, als een paard een ware Happy Athlete zou zijn, is deze in zijn hoofd en in het lichaam dermate ontspannen, dat het paard zoveel vertrouwen heeft -ja, ook die sensibele paarden van tegenwoordig- dat een schrikreactie niet tot zulke escalaties zou moeten hoeven te leiden.
murphy102 schreef:Ik vind wel dat het tegenwoordig érg overdreven wordt. De sportscholen leveren ruiters die hun biceps en hun triceps goed getraind hebben, hetgeen in de ring en wijzend naar dit artikel goed terug te zien is.
murphy102 schreef:Dat zelfs een blad als PaardenSport niet begrijpt wat een onafhankelijke zit inhoudt, is goed te zien in het aprilnummer waarin een standje op éen voet en onderarm "een test zou moeten zijn of je een onafhankelijke zit hebt" ...?!?!
murphy102 schreef:Een onafhankelijke zit wordt op de paardenrug ontwikkeld en níet in de sportschool. Ik heb niets tegen een sportschool, maar we moeten niet overdrijven.
murphy102 schreef:Daarnaast zijn er ruiters met overgewicht die ik 10.000 keer liever zie rijden, omdat ze hun paard níet in de weg zitten, terwijl slanke ruiters met veel trekwerk hun paarden onder controle proberen te krijgen.
murphy102 schreef:Bovendien, indien wij willen dat er in de breedtesport góed gekopieerd gaat worden, zullen de voorbeelden vanuit de top moeten veranderen en daarmee dus hun trainingsmethode, maar ook het verkeerd gebruik van hun harnachementen
murphy102 schreef:hoe hoger het niveau, hoe harder men afsnoert.
murphy102 schreef:Maar het zijn geen garanties dat die sportschool-ruiters het dáárom beter doen.
murphy102 schreef:Ik vind het alleen overdreven hoe men er momenteel mee omgaat. Men zit meer in de sportschool dan op de rug van het paard onderhand.
murphy102 schreef:En waarom gebeurt dat: omdat ruiters veelal geen basis meer hebben. Daar wordt niet in geïnvesteerd.
Liever zou ik zien dat ruiters vele uren in het zadel zouden maken onder begeleiding. Is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar dat is ook een kwestie van keuzes maken.
murphy102 schreef:Pak eens de galopeerbaan of brede bospaden: reken maar dat je dan zelf ook conditie moet hebben en zal krijgen.