Stichting Paard in Nood voor rechter gedaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jansangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:46

Ik verhuur naar volle tevredenheid een loods en weide aan Stichting Paard in Nood. De vrijwilligers houden iedere dag alles schoon en verzorgen de paarden niet goed maar UITSTEKEND. Ik vind het bericht van de heer Nijland dan ook zeer tegenstrijdig met de ervaring die ik heb met de Stichting Paard in Nood.
Ik ben blij dat als ik 's-morgens de gordijnen opendoe de paarden zie grazen in de weide en dat er alles goed en verzorgd uitziet.
Gelet op mijn ervaring met de Stichting denk ik inderdaad, dat de heer Nijland over de rug van een armlastige Stichting, geld wil zien. Zeker gelet op zijn achtergrond, naar ik nu verneem.

En dat de heer Nijland de oprichtster heeft bedreigd, slaat werkelijk alles en vind ik te triest voor woorden.
Ik wens de Stichting Paard in Nood en al de vrijwilligers veel sterkte en wijsheid toe in de komende periode. Jullie zijn verzekerd van mijn steun en hoop nog lange tijd aan jullie te mogen verhuren.

Sammyoo

Re: Stichting Paard in Nood voor rechter gedaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:48

Dit topic heeft nu al twee nieuwe Bokkers opgeleverd. <<)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:48

Wat een aardig bericht!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:52

:')
Verder ben ik sprakeloos.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:02

Ik heb zo'n vermoeden dat dit dezelfde bokker is? :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:06

Cola? Bier? Borrelnootjes? :D *\o/* *\o/* *\o/* 8-)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:07

KBTP schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit dezelfde bokker is? :')

Ik denk het niet. In het eerste bericht zie ik nogal wat spelfouten, het tweede bericht is volgens mij redelijk foutloos :o

soesita schreef:
Cola? Bier? Borrelnootjes? :D *\o/* *\o/* *\o/* 8-)

Ja, gezellig 8-)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:17

Tja, ik vind dat de heer Nijland niet helemaal eerlijk is geweest, zeker als jansangers zelf heeft gezien dat de stallen en de paarden gewoon goed worden onderhouden (en de getraumatiseerde paarden goeie medische verzorging krijgen) ALS de heer Nijland echt een aantal maanden heeft vast gezeten en nu bij de stichting het geld uit de zak probeert te kloppen, dan zou ik (juridisch) het contract beëindigen en hem het verschuldigde (afgesproken) geld wel netjes betalen. Met zo'n man moet de stichting niet in zee gaan...bespottelijk :n

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:23

Ja maar van als, als als kun je niet opaan.
Wie zegt dat deheer Jansanger het echt is en wie zegt dat het verhaal van de stichting klopt dat hier word beschreven. Het is online en anoniem dus voor hetzelfde geld is het allemaal larie koek.

Ik ben benieuwd wat de er van gaat komen, maar denk niet dat dhr. Nijland deze zaak met een hoop geld verlaat. Maar u never know.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:23

Het lijkt me ook erg handig als je afspraken maakt, dat je die op papier zet, met handtekeningen van beide partijen er onder.

stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:40

Uiteraard is het oke om uitvoerig te antwoorden van onze advocaat. Wij worden hier aan de schandpaal genageld door een crimineel met geld te kort, dat heet niet zwart maken, dat heet verdedigen en het verhaal van twee kanten laten horen. Mevrouw uit simpelveld die nu ook denkt dat Jan Sangers en de stichting 1 dezelfde persoon is: kom kijken zoals ik al zei dan kun je ondergetekende EN Jan Sangers zelf leren kennen, want onze paarden staan bij hem achterom en daar worden ze ook getraind. Wat heeft het voor zin om ons hier zo achterdochtig te behandelen vraag ik me af, we hebben geen belang bij leugens.

Bij ons komen dagelijks donateurs, adoptie ouders, vrijwilligers, organisaties die mensen bij een beperking bij ons laten helpen etc over de vloer, zouden we die kunnen ontvangen als we er een zooi van zouden maken en de boel zouden verwaarlozen?

En ja foto's zijn er uiteraard, ook op facebook, waar onze vrijwilligers bv met de hoge druk de bestrating aan het schoonmaken zijn. De rest van de foto zijn voor de rechter, houdt de media maar in de gaten.
En anders, nodig ik graag IEDEREEN die hier twijfelt over hoe onze paarden gehouden worden GRAAG uit om een afspraak te maken en langs te komen, bijvoorbeeld op de locatie van Jan Sangers!

stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:42

Lillian__ schreef:
Tja, ik vind dat de heer Nijland niet helemaal eerlijk is geweest, zeker als jansangers zelf heeft gezien dat de stallen en de paarden gewoon goed worden onderhouden (en de getraumatiseerde paarden goeie medische verzorging krijgen) ALS de heer Nijland echt een aantal maanden heeft vast gezeten en nu bij de stichting het geld uit de zak probeert te kloppen, dan zou ik (juridisch) het contract beëindigen en hem het verschuldigde (afgesproken) geld wel netjes betalen. Met zo'n man moet de stichting niet in zee gaan...bespottelijk :n

Het stond helaas niet op zijn voorhoofd geschreven dat hij een crimineel was...anders waren we inderdaad nooit met hem in zee gegaan

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:45

Ik snap niet waarom je nou zo boos doet. :+
Prima dat je boos bent op dhr Nijland en ws ook terecht. Maar dat wij ietwat achterdochtig zijn en onze mening vormen mag.

Ik ben niet simpel aan het denken, ik geloof gewoon niet alles wat op internet voorgeschoteld wordt. Daar is niks mis mee. En ik vind het onderwerp nou ook weer niet dusdanig interessant dat ik bij jou en dhr Sangers op bezoek ga.

Ik wacht de zaak wel af via de media. :)

En contracten zijn er niet voor niets, zeker als je een stichting/bedrijf bent en een complex "huurt" zou je daar goede afspraken over moeten maken die rechtsgeldig zijn. Maar das achteraf praten.

Ik wens jullie veel succes en hoop dat het allemaal niet te lang duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:54

Jullie durven wel veel te zeggen....zo erg crimineel is hij dan dus niet?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:58

russel schreef:
Jullie durven wel veel te zeggen....zo erg crimineel is hij dan dus niet?

Vind toch niemand erg, dat je naam in google straks opkomt als drugsmokkelaar :')

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:55

In de openingspost lees ik nog dat de rechter hier wat van moet gaan vinden. Nu lijkt dat het via de Boktjury wordt uitgevochten. Ik kan me niet voorstellen dat de partijen hierbij gebaat zullen zijn. Zolang het nog onder de rechter is, is het verstandiger om niet met belastende informatie naar buiten te treden. En het is voor de partijen van veel groter belang wat de rechter hiervan vindt in plaats van Bokt!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:18

Persoonlijk heb ik inmiddels wel een beetje genoeg SPIN, zeker na het vorige (zeer negatieve!) topic, en nu begint het hier gewoon opnieuw. ;( Ook al ben je het er niet mee eens, vindt je dat je gelijk hebt of weet ik wat, dan nog is het alles behalve netjes om zulke dingen op internet te zetten (ja, ook al doen anderen dat wel!). En nee, ik ken die meneer Nijland niet, maar ik geloof niet dat die een Bokt-account aan gaat maken om hier zijn ongenoegen te spuien danwel te reageren op de beschuldigingen van SPIN. Als je het zelf niet leuk vindt (terecht hoor) dat iemand lelijk over de stichting doet, doe dat zelf dan ook niet over een ander.

Geldt trouwens ook voor jullie site; daar staat nog steeds een oproep voor de paarden van Elkenrade, en Doc heeft een baarmoederontsteking waarvan jullie blijkbaar zeker weten dat de DA van het ministerie dat heeft gemist? Zolang jullie op zo'n manier communiceren voel ik mij persoonlijk (en meerdere met mij) mij niet geroepen informatie of wat dan ook te verstrekken. Stel, jullie communiceren op positief kritische manier, zonder mensen te beledigen/aan te vallen of als onbekwaam neer te zetten, dan hadden jullie zeker al veel meer info hierover gehad.

Nogmaals mijn vraag; Is deze stichting-account dezelfde persoon als de vrijwilliger die eerder antwoord gaf namens de stichting in het Elkenrade-topic?

jansangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:47

Nou, ik heb mijn verhaal niet anoniem geplaatst!! En meen oprecht wat ik geschreven heb. Wel vind ik het jammer dat er zoveel onzin wordt vermeld op deze site.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:52

Er wordt geen onzin geplaatst op deze site, er worden meningen verkondigd. En die meningen staan iedereen vrij.

Als het allemaal klopt wat de stichting schrijft (en het komt mij wel oprecht over) dan hoop ik dat alles goed komt en dat dhr. Nijland de zaak verliest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:01

180 liter water voor 3 paarden per maand? Dat is bijzonder. Drinken ze dan maar 2 liter water per paard, per dag? (180/3 = 60/30=2 liter water) Of was er nog een andere water bron?

stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:24

180 liter per dag moet dat uiteraard zijn. Ik heb snel gereageerd omdat ik weg moest, maar het niet kon aanzien dat er zo gespeculeerd werd over wat nu wel en niet en ja dan verschijnen taalfouten en dit soort foutjes.
Ieder zijn mening: als wij constateren dat een paard dat toch zo goed verzorgd werd in de opvang van de overheid met diverse wonden, een baarmoederonsteking en centimeters dikke mest in de vacht bij ons wordt afgeleverd, dat is dat geen moddergegooi, maar dan zijn dat feiten. Zeker als er dan een raport bij zit dat het paard door een dierenarts was nagekeken. Welnu bij ons is het dezelfde dag van aankomst ook nagekeken (hele onderzoek staat op youtube ter ieder beschikking), en vreemd dat er opeens dan wel allerlei dingen geconstateerd worden die niet kloppen. Krijg het idee dat die persoon die hier zo gevoelig voor is voor de overheid over voor deze opvang werkt. Wij komen op voor paarden in nood en brengen dingen die niet kloppen aan het daglicht. Uiteraard maak je daar niet altijd vrienden mee, dat hoort er bij.

en nogmaals, wij zijn helemaal niet van ander mensen beschuldigen of hun naam zwart maken, maar wij nemen wel het recht om ons te verdedigen. Als iemand in mijn gezicht slaat dan draai ik me ook niet om en loop weg, maar dan neem ik ook het recht me te verdedigen. Deze situatie hier is niets anders dan dat, wij hebben dit niet openbaar gemaakt maar dhr.Nijland. Dan zijn dit de gevolgen. Wij hadden dit liever gewoon met hem persoonlijk als normale geciviliseerde mensen onder elkaar opgelost. Dat wilde hij echter niet, want dat zou hem geen geld opleveren zo blijkt wel. Geloof me, we hebben spijt als haren op ons hoofd dat we ooit van de goedheid van dit mens zijn uitgegaan en dachten dat we werkelijk gratis ergens tijdelijk (tot dat het verkocht zou worden) mochten staan. Want 15.000 euro aan je kont, voor 15 maanden ergens staan is niet echt gratis meer... en dat ook nog onterecht!

stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:25

En nee, dit is niet dezelfde persoon als diegene die over de Elkenrade zaak geschreven heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:34

Als er een of ander verhaal rond gaat over een stichting,dan krijg je vaak slechte praat en dat gaat heel nederland rond.Ik heb hetzelfde mee gemaakt,er ging 1 roddel rond en gelijk werd dat gelooft.Na praten en uitleggen aan de betreffende man,draaide hij dus helemaal bij.Nu komt hij elke dag een praatje maken.
Vaak worden er misverstanden in de wereld gebracht,1 roddel kan een hele hoop schade aanrichten.En niet alleen bij een stichting maar ook bij andere mensen.

En logisch dat de stichting de andere kant van het verhaal hier neer zet,ook zij mogen zich verdedigen.
En als een advocaat zegt dat het geen kwaad kan om dit op internet te zetten,dan zou ik dat ook doen.

1 roddel en een stichting/mens is opeens slecht.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:39

stichting schreef:
en nogmaals, wij zijn helemaal niet van ander mensen beschuldigen of hun naam zwart maken, maar wij nemen wel het recht om ons te verdedigen. Als iemand in mijn gezicht slaat dan draai ik me ook niet om en loop weg, maar dan neem ik ook het recht me te verdedigen. Deze situatie hier is niets anders dan dat, wij hebben dit niet openbaar gemaakt maar dhr.Nijland. Dan zijn dit de gevolgen. Wij hadden dit liever gewoon met hem persoonlijk als normale geciviliseerde mensen onder elkaar opgelost. Dat wilde hij echter niet, want dat zou hem geen geld opleveren zo blijkt wel. Geloof me, we hebben spijt als haren op ons hoofd dat we ooit van de goedheid van dit mens zijn uitgegaan en dachten dat we werkelijk gratis ergens tijdelijk (tot dat het verkocht zou worden) mochten staan. Want 15.000 euro aan je kont, voor 15 maanden ergens staan is niet echt gratis meer... en dat ook nog onterecht!

Ik begrijp dat je je wilt verdedigen, maar of dat dan op een internetforum moet vraag ik me af. Volgens mij wordt hier de situatie ansich alleen maar meer mee opgeblazen. Je hebt in de rechtzaal alle kansen om je te verdedigen in plaats van hier medestanders te krijgen. Ik vraag me oprecht af wat je hiermee wilt bereiken. Als je vertrouwen hebt in je eigen gelijk dan kun je naam zuiveren na de rechtzaak. Proffesioneel zijn is soms een pas op de plaats maken en die is in mijn optiek nu wel gepast.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:42

Wat er in de rechtzaal afspeelt weet niet iedereen.En voordat het zover is,word de verdenking alleen maar meer en meer.Ik zou ook mijn stichting verdedigen,ook al is het op internet.Iedereen moet beide kante horen van het verhaal.En na de rechtzaak zal iedereen weten wie er schuldig is.