Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:“Two main features of the method, also known as round pen horse training, are that it depends on the human trainer being able to communicate with the horse using ‘horse’ body language, and that it is a humane form of training.
“Our study casts doubt on both those claims,” she says.
“We believe that our research highlights the unpleasant underpinnings of round pen horse training and for that reason we caution against its widespread use because it uses fear to gain control of horses.”
“Given that we could train horses to produce similar, though not identical responses to those seen in round pen training, but in reaction to non-human stimuli undermines the claim that the human’s ability to mimic horse behaviour is an essential component of the technique.”
Malenka schreef:Interessante manier van onderzoek doen zo met die auto's. En een opvallend resultaat. Het is voor mij weer eens duidelijk dat het zeker niet de manier is van met paarden omgaan. Sterker nog; ik zou het iedereen af willen raden het in de praktijk toe te passen. Ja, het werkt. Maar het levert niet op wat de meeste mensen wel willen van hun paard. Namelijk; samenwerking vanuit vertrouwen, respect en ontspanning. Het is en blijft echter een methode met snelle resultaten en zal daardoor toch aantrekkelijk blijven voor een hoop mensen.

CharleyT schreef:Om gelijk maar te roepen lariekoek-onderzoek is overdreven. Misschien bevalt de uitkomst je niet, maar daarom is het nog geen lariekoek onderzoek.

Peppertree schreef:Toch verbinden ze er wel de conclusie aan dat deze manier van trainen voor paarden onplezierig is omdat het werkt op basis van druk opbouwen en druk wegnemen. Dat vind ik dan weer niet objectief.

.
.