Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:22

Hij heeft ook niks misdaan en ik vind het voor hem erg sneu dat hij niet mee kan doen. Lijkt mij toch de droom van zo'n beetje elke ruiter.
We zien hem wel terug hoor...denk alleen niet met die zwarte.

Oamaru

Re: Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:46

Na het hele verhaal over de rollkur ben ik een beetje bekoeld over Rath. Maar heel sneu voor hem, ook al kan je met druk omgaan, ik denk dat als werkelijk iedereen een beeld en verwachting over je heeft het heel moeilijk is. Maar Pfeiffer is een rotziekte, en als je het niet uitziekt kom je er vanzelf achter. Al met al een hele wijze keuze waar zeker lef voor nodig is. Ben benieuwd hoe hij het over 4 jaar doet! :)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:59

Vind het wel jammer dat toot niet naar de OS gaat die had ik daar graag nog zien schitteren maakt niet uit met welke ruiter. Vind het ook wel sneu voor Rath maar ik betwijfel of hij echt zoveel pech heeft gehad de laatste tijd... Maar pfeiffer gun ik niemand

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:29

Snap goed dat hij hier aardig "ziek" van is..
sneu hoor..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:49

oeh, ik vind het een beetje een sneu verhaal zo. Hij maakt het er alleen maar erger door. Steeds benadrukken hoe goed hij wel niet tegen druk kan (want dat blijkt uit 1 prestatie) en dat je wel beter weet als je hem kent.... Als dat allemaal echt zo is, dan komt dat er vanzelf uit dan hoef je dat niet aan te halen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:00

Ik heb echt en serieus zo ontzettend veel respect voor topsporters.
Ze investeren tijd, veel tijd,geld en energie, in hun sport. Topsport. En niet alleen tijd, geld en energie, maar ook hun gezondheid. Ik zou het niet kunnen. Dag in, dag uit, 100%, nee 200% investeren, tijd, energie, gezondheid. Zonder garantie op ook maar 100% resultaat.

En met het gegeven dat er geen garantie is op resultaat als je meer dan je best doet, als je meer dan 100% investeerd in je sport, daar zou ik eventueel nog mee kunnen leven.

Waar ik niet mee zou kunnen leven is de minachting van al die idioten die hun mening hebben over je manier van trainen waar jij je leven aan opoffert, die hun mening klaarhebben zonder dat ze ook maar ook maar een jota verstand hebben van waar ze over praten, die negen van de tien keer domweg napraten wat een ander denkt te moeten ventileren. Ik vind het echt ontzettend sneu voor Rath, ik hoop dat het feit dat hij geveld wordt door een ziekte net voor het moment dat hij zou moeten schitteren, ooit een keer een plekje kan geven.

En iedereen die daar nog een - domme en misplaatste opmerking over moet denken te moeten maken - ga je diep schamen.

Ik heb echt medelijden met Rath. Die in geen enkel opzicht de verwachtingen waar kan maken. Door een domme besmetting met Pfeiffer. En wat nog erger is: dat sommigen zijn echt van mening dat de Pfeiffer een excuus is om maar niet hoeven mee te doen aan de OS. Omdat hij bang zou zijn voor de concurrentie. Omdat ze er niet klaar voor zijn. Omdat men bang is voor een afgang.

Een echte sportman heeft lak aan zijn imago. Die gaat voor de sport. Die gaat om te laten zien hoe ver ze zijn. Die heeft lak aan de mening van een aantal zelfgeproclameerde experts op Bokt.
Ik wil hem veel sterkte wensen. Ik hoop dat hij het een plekje kan geven, en dat hij ooit de kans krijgt om wel te schitteren. Samen met Toot....

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:07

Zonde had Toto echt heel graag willen zien op de OS. Het blijft voor mij het mooiste paard (naast de mijne natuurlijk:P) ter wereld.
Beterschap voor Rath

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 06:27

Kan geen spijt met hem hebben. Vind het jammer dat we Totilas niet zien op de OS. De opmerking dat de Duitsers nu ineens veel meer interesse in de dressuur hebben, slaat m.i. nergens op. Ze hebben een enorme 'media hype' gecreëerd, ja dat klopt. Maar wel veel te vroeg van de toren geblazen, zoals Ludger Beerbaum o.a. ook al zei in een intervieuw op WDR.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:27

Nu hij niet waar gaat maken waarvoor hij naar duitsland is gehaald, wordt het dekgeld volgend jaar misschien /10. Wat dan nog altijd €800 euries is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:31

@Cassidy: ik ben het helemaal met je eens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:33

cjb schreef:
Nu hij niet waar gaat maken waarvoor hij naar duitsland is gehaald, wordt het dekgeld volgend jaar misschien /10. Wat dan nog altijd €800 euries is.

Nee hoor. Dekgeld blijft volgens Schockemohle gewoon hetzelfde.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:34

Was het niet zo dat de sportrechten tot de OS liepen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:36

Cassidy schreef:
Ik heb echt en serieus zo ontzettend veel respect voor topsporters.
Ze investeren tijd, veel tijd,geld en energie, in hun sport. Topsport. En niet alleen tijd, geld en energie, maar ook hun gezondheid. Ik zou het niet kunnen. Dag in, dag uit, 100%, nee 200% investeren, tijd, energie, gezondheid. Zonder garantie op ook maar 100% resultaat.

En met het gegeven dat er geen garantie is op resultaat als je meer dan je best doet, als je meer dan 100% investeerd in je sport, daar zou ik eventueel nog mee kunnen leven.

Waar ik niet mee zou kunnen leven is de minachting van al die idioten die hun mening hebben over je manier van trainen waar jij je leven aan opoffert, die hun mening klaarhebben zonder dat ze ook maar ook maar een jota verstand hebben van waar ze over praten, die negen van de tien keer domweg napraten wat een ander denkt te moeten ventileren. Ik vind het echt ontzettend sneu voor Rath, ik hoop dat het feit dat hij geveld wordt door een ziekte net voor het moment dat hij zou moeten schitteren, ooit een keer een plekje kan geven.

En iedereen die daar nog een - domme en misplaatste opmerking over moet denken te moeten maken - ga je diep schamen.

Ik heb echt medelijden met Rath. Die in geen enkel opzicht de verwachtingen waar kan maken. Door een domme besmetting met Pfeiffer. En wat nog erger is: dat sommigen zijn echt van mening dat de Pfeiffer een excuus is om maar niet hoeven mee te doen aan de OS. Omdat hij bang zou zijn voor de concurrentie. Omdat ze er niet klaar voor zijn. Omdat men bang is voor een afgang.

Een echte sportman heeft lak aan zijn imago. Die gaat voor de sport. Die gaat om te laten zien hoe ver ze zijn. Die heeft lak aan de mening van een aantal zelfgeproclameerde experts op Bokt.
Ik wil hem veel sterkte wensen. Ik hoop dat hij het een plekje kan geven, en dat hij ooit de kans krijgt om wel te schitteren. Samen met Toot....

Ik sluit me hier helemaal bij aan. :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:42

Idem. Jammer dat we Totilas niet zullen zien tijdens de OS maar ik ga er nog steeds van genieten om de rest te zien rijden. Topsport op zijn best!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:11

Cassidy, zou het niet kunnen zijn dat de Pfeiffer van Rath een tikkie overdreven wordt...
Niet zozeer omdat die jongen zelf de druk niet zou aankunnen oid...

Maar omdat de eigenaar van het paard het risico niet wil lopen dat het géén goud zou worden?
Want dát kon wel eens van invloed zijn op het dektarief.

De 'droom Totilas' heeft meer fans dan de 'huidige Totilas'. De droom is alleen maar vast te houden als er vanaf nu nooit weer een wedstrijd met dat paard gereden wordt en PS hem jaarlijks een keertje aan de hand kan voorbrengen tijdens zijn hengstshow, begeleid door beelden van Totilas onder het zadel van Gal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:22

Maar Dees, dat paard gaat toch niet anders fokken als hij wel/geen medaille wint? De fokkers die hem gebruikt hebben en nog willen gebruiken zullen toch ook zonder medaille overtuigd zijn van zijn kwaliteiten als vaderdier?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:23

Dees, dat is gewoon gissen naar de ernst van zijn ziekte. Hoe het ook wordt gebracht in de media, wij zullen het nooit 100% weten. Wij zitten niet aan zijn bed en wij zijn niet zijn behandelend arts. Er zal een kern van waarheid in zitten. Het is maar net hoe je het wilt lezen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:28

Sneu dat ze niet mee kunnen doen zeg, dit was volgens mij toch wel de droom toen ze Totilas aankochten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:32

Een Totilas onder Rath die niet lijkt op een Totilas onder Gal zal bevestigen dat het succes van het paard vooral te maken heeft met wie hem rijdt, niet met zijn genenpakket.

Als Totilas zijn sportglans verliest, zal de interesse afnemen. Wellicht niet bij nuchtere Hollanders, maar absoluut wel bij Heldminnend (en beurstrekkend!) USA. Nu zal het het "could have been"-paard zijn, en dat is marketingtechnisch wel iets om een droom aan op te hangen.

Rath zal heus ziek zijn hoor. Maar te ziek voor de OS? Waarschijnlijk net ziek genoeg om geen garantie meer te kunnen zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:37

Ik denk dat op het hele Rath/Totilas verhaal een mooi Nederlands gezegde van toepassing is: Geen woorden, maar daden. En dat laatste schort het nu iedere keer aan. Er wordt door Team Rath telkens zo hoog van de toren geblazen, maar de prestaties blijven - wederom - uit.

Nu - na de tigste afzegging - wordt er dan nog eens doodleuk gezegd dat hij de dressuur in Duitsland meer bekendheid heeft gegeven. Tja, op zich klopt dat, maar volgens mij is dat niet de bekendheid die ze graag hadden willen bereiken. Mensen denken bij de naam Rath toch voornamelijk aan het mislukte goudproject, en niet aan een succesvolle dressuurcombinatie.

Uiteraard is het sneu dat hij ziek is. Ik had hem ook graag aan de start zien verschijnen. Sterker, ik had hem graag überhaupt ergens aan de start zien verschijnen. Maar de OS zou een strijd van titanen moeten zijn en een Totilas hoort daar tussen. Of hij met Rath echter een titanencombinatie vormt, betwijfel ik. En tja, zolang hij nergens start, wordt die twijfel steeds groter.

Een ding moet ik Rath wel nageven: he talks the talk. Nu nog walk the walk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:38

Ik neem aan dat Rath met medicatie tegen Pfeiffer ook niet door de OS dopingtest zou komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:41

Cayenne, nog afgezien daarvan is het nogal (understatement) onsportief om te verwachten dat een sporter ziek en wel toch mee gaat doen aan een sportwedstrijd. Het is een beetje vreemd omdat van een mens te verwachten, die jongen heeft ons (het publiek) toch geen verantwoording af te leggen? Hij heeft een contract met PS en met zijn stiefmoei, maar verder met niemand.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:47

Het is toch een droom om mee te doen daarna komt de droom om te winnen
Jammer ik had het graag gezien en wens hem beterschap en hoop dat hij over 4 jaar nog maals start
@cassidy goed gesproken

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:50

Lovely schreef:
Dit wordt dus weer zo'n topic met vrij schieten op Rath.

En dan gaan andere Nederlanders "bloeden".

De F-side van Ajax is gewoon het zelfde, alleen slaan ze er hier online op.
Wie zegt mij dat Paardensportpubliek anders is dan voetbalpubliek..De eerste zijn nog erger..die verbergen zich achter een niet achterhaalde alias.