KWPN hengst Inspekteur overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:41

Cayenne schreef:
LuffB schreef:
Wat zonde van zo´n gave hengst, maar wat een mooie leeftijd heeft hij mogen bereiken.

Wat ik niet snap is dat mensen hem nog een paar jaar pensioen of weide hadden gegund. Hebben jullie er al eens aan gedacht dat er ook paarden zijn die helemaal wegpieteren als ze niks meer hoeven te doen? Ik vind het juist ontzettend cool dat hij op zo'n mooie leeftijd nog zo lang in de sport heeft gelopen. Ik had hem ook nog meer jaren gegund, maar of dat nu onder het zadel of in de wei was had mij niet uitgemaakt.

Dan moeten ze wel zowel fysiek als mentaal nog in staat zijn en fysiek gezien ging Spekkie de laatste paar jaar toch wel flink achteruit hoor.

Vorig jaar werd hij nog gewoon gereden hoor, dus hij stond niet helemaal weg te verpieteren op de wei, volgens mij werd hij toen aan een meisje verhuurd die hem ook weer op wedstrijd uit ging brengen, maar hij hoefde niet meer op topniveau te presteren want dat kon hij gewoon niet meer aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:51

Wat ontzettend zonde, was een prachtige hengst.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:52

Cayenne schreef:
LuffB schreef:
Wat zonde van zo´n gave hengst, maar wat een mooie leeftijd heeft hij mogen bereiken.

Wat ik niet snap is dat mensen hem nog een paar jaar pensioen of weide hadden gegund. Hebben jullie er al eens aan gedacht dat er ook paarden zijn die helemaal wegpieteren als ze niks meer hoeven te doen? Ik vind het juist ontzettend cool dat hij op zo'n mooie leeftijd nog zo lang in de sport heeft gelopen. Ik had hem ook nog meer jaren gegund, maar of dat nu onder het zadel of in de wei was had mij niet uitgemaakt.

Dan moeten ze wel zowel fysiek als mentaal nog in staat zijn en fysiek gezien ging Spekkie de laatste paar jaar toch wel flink achteruit hoor.

Spek had altijd nog veel plezier in het werk hoor. Hij ging nog graag mee op concours. Hij was dan misschien niet meer zo fit als dat hij was op zijn 8e, maar wat verwacht je dan? Er werd altijd goed naar gekeken naar wat hij nog aan kon en wat niet.

moelly

Re: KWPN hengst Inspekteur overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:04

Och, wat zonde!
Vind het zo'n mooie hengst!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:41

Sneu einde..slokdarmverstopping is niet fijn..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:43

Spijtig dat ie zo jong overleden is. Inspekteur was inderdaad een even grote goedzak als hij eruit zag. Hij verdiende nog wat jaren meer :j
Wat zal er verdriet zijn bij de mensen die met hem hebben mogen samen werken. Sterkte voor hen Y;(

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:47

ben ik de enige die dacht dat er een man was overleden die KWPN hengsten inspecteerde? := :o

Wel heel sneu, maar toch een mooi leeftijd :)

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:29

mang schreef:
ben ik de enige die dacht dat er een man was overleden die KWPN hengsten inspecteerde? := :o

Wel heel sneu, maar toch een mooi leeftijd :)

Ik zag zijn foto erbij staan, dus zag gelijk dat het spekkie was.
Wel zonde van zo'n mooie hengst, met zn mooie koppie. Hij heeft altijd zo zn best gedaan voor zn ruiters.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:55

Een eerlijke hengst echt een schoolmeester!
Wat een verlies!
Heb spekkie van dichtbij mee mogen maken, toen Vincent
Hem uitbracht op de Zwolle stallion show, super dier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:04

Jong overleden? Ik vind 22 een respectabele leeftijd hoor, zeker voor een sportpaard. Er zijn er -helaas- zat die dat niet halen. Wij hebben die van ons vorige week weg moeten brengen en die was "pas" 20. Als ik het zo lees heeft hij een mooi leven gehad, en krijgt hij vast een mooi plekje in de paardenhemel.

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:09

SusanH schreef:
krijgt hij vast een mooi plekje in de paardenhemel.

Nee hoor gewoon naar Rendac

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:20

Moet je daarvoor een account aanmaken om dat te zeggen? Held!

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:03

kerelec schreef:
SusanH schreef:

Toevallig werk ik bij het paardencrematorium waar Spekkie gecremeerd is! Hij heeft een prachtig afscheid gehad!!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 02:41

kerelec schreef:
SusanH schreef:

Ik snap niet dat mensen die de situatie niet kennen hier over gaan oordelen! Spek is gecremeerd en heeft een waardig afscheid gehad.. Wat hij verdiend!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 03:12

Nu ben ik misschien wel even heel bot maar een waardig afscheid zegt alleen iets voor diegene die achter blijven. De mens of het dier waar het om gaat, voelt of bemerkt er niets meer van.

22 jaar vindt ik een respectabele leeftijd. Ik hoop onze ruin te mogen behouden tot die leeftijd, liever natuurlijk nog wat langer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:12

Jeetje dat is wel heel cru om zo een topic binnen te komen vallen en gelijk over de Rendac te beginnen. Idd een waardig afscheid is fijn voor de nabestaanden, en het is mooi dat het kan en mogelijk is in NL. Paard zelf heeft er niks aan maar het is fijn dat ze de keus hadden om voor deze optie te kiezen. Helpt zeker mee om het verlies een plekje te kunnen geven.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:17

Sneu en jammer. Wat een nare dood lijkt me, voor hem maar ook voor degene die bij hem waren.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:22

Jammer, ik vond het een geweldig paard.

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:48

Wienna schreef:
Moet je daarvoor een account aanmaken om dat te zeggen? Held!

Nee ik heb hier niet extra een account voor aangemaakt.

Ik lees regelmatig mee op bokt maar geef zoals je ziet weinig commentaar.
Mijn commentaar is inderdaad een beetje cru maar ik erger me steeds vaker aan mensen die paarden helemaal vermenselijken. Tuurlijk is het voor de eigenaar erg vervelend maar het is en blijft wel een paard waar we het over hebben.
Dus als ik met mijn reactie mensen op hun tenen heb getrapt, sorry maar dit moest ik toch ff kwijt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:49

En wat heeft hij mogen genieten van zijn pensioen na jaren kei hard gewerkt te hebben....

not

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:21

vencedor schreef:
En wat heeft hij mogen genieten van zijn pensioen na jaren kei hard gewerkt te hebben....

not

Spek werd afgetraind en zou in de herfst definitief met pensioen gaan. Dat er dan zoiets om de hoek komt kijken heeft niemand voorzien.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:09

vencedor schreef:

not

Wie zegt dat een paard graag geniet van een pensioen? Ik denk dat het een misvatting is dat je paarden er een plezier mee doet door ze op de wei te zetten en er verder weinig mee te doen. Paarden die op pad gaan, doen dat vaak graag. Maar wellicht bedoel jij iets anders met pensioen?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:37

Rhodos schreef:
vencedor schreef:

not

Wie zegt dat een paard graag geniet van een pensioen? Ik denk dat het een misvatting is dat je paarden er een plezier mee doet door ze op de wei te zetten en er verder weinig mee te doen. Paarden die op pad gaan, doen dat vaak graag. Maar wellicht bedoel jij iets anders met pensioen?

Hier sluit ik me bij aan. Vroeger heb ik op een manege gereden waar een 30 jarige B-pony stond. Altijd als er een onderlinge wedstrijd was werd ze boos en ging ze bijten als je haar liet staan,dus deden ze haar altijd voor het idee vlechten en liepen ze er een rondje mee door de bak dan was ze weer helemaal blij. Ze liep toen nog zo'n 3/4 uurtjes per week en genoot er met volle teugen van. Toen ze haar op een wei hebben gezet met een stel andere paarden werd ze dood ongeluk! Beestje werd helemaal mager/dof. Ze hebben haar toen weer terug gehaald en weer die 3/4 uurtjes laten lopen, totdat ze echt ''op'' was en haar in hebben laten slapen. Zo zie je dat het ook echt karakter is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:08

Pensioen bedoel ik mee, gewoon op basisniveau rondtuffen bij iemand. Niet dit top niveau tot het eind vol moeten houden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:00

Dat deze hengst geen pensioen heeft gekregen stoort me niet zo, wel die enorme "afscheidsceremonie's".
Als je een paard toch al zo lang kent, weet je toch dat hij niet gelukkig word van de wei?(ik heb het vnl over vorige eigenaren)
Ik heb meerdere paarden gehad die weer enorm opleefden van het feit dat ze mee mochten op concours, daar is niets ergs aan.
Wat ik niet zo goed snap, hebben ze de slokdarmverstopping pas laat ontdekt?
Normaal gesproken is een slokdarmverstopping vrij simpel op te lossen door een tuinslang in de neus, hoewel je dan wel risico hebt op beschadiging van de slokdarm.